שיתוף
תגובות
לאישה » גרפולוגיה, מה זה ואיך זה עובד? • אבחון שבועי
קו פתוח
אם עד עכשיו שמעת על הגרפולוגיה, כאן, עם גרפולוגית ממכון 'קו הנפש', תוכלי ללמוד מהי, ותוכלי לנסות להכיר את עצמך, ולדעת קצת יותר על הקרובים לך והסובבים אותך
גרפולוגיה, כתיבה | צילום: Mariia Kalinichenko, שאטרסטוק

כאשר אנחנו כותבות אנו מניעות את ידנו, האימפולס (הדחף) לתנועת היד בא מהמח. המח מפקד על פעולתם של כל תהליכי הגוף והנפש, הרצוניים והלא רצוניים, הוא הוַסָּת של הרגשות ושל המחשבות, המניעים והתגובות לגירויים השונים, והוא המתאם גם את המעשים וההתנהגות החיצונית.

לכן, כתב ידנו משקף את אישיותנו ואופיינו הייחודי ובעיקר את מצב רוחנו והרגשתנו.

במהלך הכתיבה אנחנו מתקדמות על המרחב של הנייר. הניסיון מוכיח שאנחנו מתנהגות בעת כתיבה על שטח נייר כפי שאנחנו מתנהגות בחיים. שטח הנייר משמש לנו באורח לא מודע כשטח החיים.

קורה לכל אחת מאתנו, שאנחנו ממתינות בתחנה או בתור, יושבות באוטובוס, מסתכלות על אנשים סביבנו וביכולתנו לזהות את הצעיר הנחפז, האשה מאירת הפנים, הילד הנינוח, הבחורה הרצינית.

מה מסגיר לנו אותם? תנועות הגוף, הבעות הפנים, המראה הכללי ולפעמים גם טון הדיבור.

כמו בחיים גם בכתב, נוכל לזהות את האשה הנמרצת או היותר שקולה ומחושבת, את הזריזה שמצליחה לעשות הכל מהר ואפילו מושלם, ולעומתה את העייפה וחסרת כוח, מי מופנמת ומי מאופקת אך מתחשבת.

בואו נתבונן על הכתב של רחלי, הקוראת הזריזה והראשונה ששלחה אלי את הכתב שלה:

כתב ידה של רחלי גדול, אפילו גדול מאוד. היא ממלאה את הדף במילים מעטות,  היא עושה מה שצריך, אבל לא תבזבז זמן ואנרגיות על דברים 'מיותרים', שאינם חשובים לה.

רחלי את מקסימה! מרגישה את זה בכתב שלך. את נמרצת, עושה דברים במהירות ובהתלהבות. את תמיד שמחה ומה שלא יהיה, נראה אותך מחייכת. את מתייחסת לסובבים אותך, במאור פנים, בחמימות ובלבביות. מתאים לך לעבוד עם אנשים, לתת ולהשפיע. חשוב לך לשמור על מקומך ומעמדך ושאף אחד לא ינסה לפגום בשמך הטוב.

מה אומר לנו גודל הכתב?

גודל הכתב משקף לנו איך הכותב תופש את עצמו ביחס לזולת או לסביבה. אם את כותבת כתב גדול, שגובהו יותר מ 3 מ"מ, כנראה שיש לך נוכחות, מעמד חברתי, את דינמית ופעילה. יתכן גם שאת רואה את העולם, כמו מבעד ל'זכוכית מגדלת' הכל נראה לך 'גדול', 'מרשים' 'קרוב', 'מהר'. נכון, רחלי?

אם את כותבת בכתב יד קטן, שגובהו פחות מ 3 מ"מ, את כנראה יותר מופנמת, ואולי, חסרת בטחון ליד אחרים שאינם מוכרים. תנהגי בדרך כלל יותר בצניעות ובאיפוק. ותראי הכל במוקטן, בצורה דייקנית, מבוקרת ועניינית.

אם כתב ידך הוא בגודל תקני, בינוני, שגובהו 3 מ"מ, קיים אצלך איזון בין ה'אני' לבין המציאות, את שבעת רצון ממצבך ובעלת מזג יציב. כל אחת מאתנו נולדה עם תכונות אופי המיוחדות לה. תכונה היא מציאות, ויש לדעת איך להשתמש בה כדי להתקדם ולהתפתח.

רוצה לקבל אבחון גרפולוגי ולגלות דברים חדשים על עצמך? כתבי על דף A4 חלק, כ-20 שורות וחתימה, שלחי למייל[email protected] וצייני גיל, מין, ויד כותבת (ימין או שמאל).

שימי לב: כבר בשבוע שעבר היתה היענות מדהימה וקיבלנו הרבה מכתבים מקסימים. בבמה זו באפשרותנו להתייחס לכתב אחד בלבד בכל פעם. ניתן לקבל ייעוץ והכוונה פרטנית במייל מכון 'קו הנפש'.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים