שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דודי אמסלם הגיש תביעה נגד חדשות 12 ודה מרקר
לשון הרע
בכתב התביעה דורש ח"כ אמסלם: תשלום פיצוי כספי בסכום שיקבע בית המשפט הנכבד שיעמוד על 500,000 ש"ח וצו המורה לנתבעים על פרסום של תיקון או הכחשה לדברים
ח"כ דודי אמסלם | צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת

ח"כ דודי אמסלם הגיש היום באמצעות עו"ד מוטי שמעון כתב תביעה נזיקין לרבות לשון הרע נגד עיתון דה-מרקר וקבוצת הארץ כולל המו"ל עמוס שוקן, וכן סגן העורכת והכתב רותם שטרקמן, וכנגד חדשות 12, המנכ"ל אבי וייס, עורך אולפן שישי רון ירון והמגיש דני קושמרו, וכן עו"ד משה גורלי ועיתון כלכליסט, רונן צור, עו"ד קובי סודרי, אמיר אברהם השכל וג'ודי שלום ניר מוזס.

בכתב התביעה המפורט דורש ח"כ אמסלם: תשלום פיצוי כספי בסכום שיקבע בית המשפט הנכבד שיעמוד על 500,000 ש"ח. צו המורה לנתבעים על פרסום של תיקון או הכחשה לדברים שהנתבעים הודו ו/או יודו שהנן לשון הרע ו/או מקצתם אינם אמת.

צו איסור הפצה של עותקי הפרסומים של הנתבעים על התובע המכילים לשון הרע וצו המורה על החרמתם. צו המורה לנתבעים לפרסם תיקון או הכחשה של לשון הרע וכן לפרסום פסק הדין שינתן כנגד הנתבעים וכנגד כל אחד מהם, כולו או מקצתו וזאת על חשבון הנתבעים, במקום, במידה ובדרך שיקבע בית המשפט הנכבד.

לאשר פיצול סעדים. לחייב את הנתבעים בהוצאות התובע ובשכ"ט עו"ד בתוספת הפרשים כדין מיום מתן ההחלטה ו/או פסק הדין ועד ליום התשלום בפועל.

כאמור, כתב התביעה מגולל את תמצית העובדות, ומספר איך החל מיום 17/11/2021 ועד היום פרסמו וממשיכים לפרסם הנתבעים, איש איש מהם, במועדים, בנוסח, במקום באופן ובאמצעים שיתוארו להלן בחלק השלישי בכתב זה, פרסומים כנגד התובע, האסורים על פי דין ומהווים עוולות בנזיקין על פי פקודת הנזיקין [נוסח חדש] ועל פי חוק איסור לשון הרע תשכ"ה -1965 ועל פי כל דין ובכך פגעו הנתבעים בתובע וגרמו לתובע נזקים עצומים המתרבים וגם מתמשכים.

הנתבעים לא עשו דבר להקטנת הנזק ו/או להפסקת מעשי העוולה אלא שאף הגבירו והוסיפו ועדיין מוסיפים ומפרסמים פרסומים פוגעניים אסורים כנגד התובע.

גם מכתבי התראה ודרישה שנשלחו מטעם התובע אל הנתבעים לא הביאו את הנתבעים להפסיק מעשיהם האסורים וגם לא הביאום לפעול להקטנת הנזק אלא רק הביא את חלקם לפעול לנסיון לטשטוש ו/או העלמה ו/או הכבדה על תיעוד והבאת הראיות כנסיון לגרימת נזק ראייתי מובנה.

כזכור, ח"כ דודי אמסלם שלח מכתב לגב' יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, ובו דרישה לחקור ולטפל בהפקרות וחוסר אתיקה בחברת החדשות של ערוץ 12.

אמסלם מציין כי שודרה בתוכנית "אולפן שישי" בחדשות ערוץ 12 כתבה ע"י המנחה דני קושמרו, שבה הוא ייחס לו שקרים ועלבונות, וזאת כאשר הוא מתבסס לגמרי על כתבה בעיתון "דה מרקר", ולדברי ח"כ אמסלם "וכל זאת ללא בדיקת העובדות וללא בקשה מצידו לקבל את תגובתי בטרם שידור הכתבה, כפי המקובל".

ח"כ דוד אמסלם כותב: "אני רואה מקרה זה בחומרה רבה, ואכן יש בכוונתי לטפל בו באמצעות הערכאות הרלוונטיות. אולם, היות ומדובר בערוץ תקשורת שאמור לעבוד ולהתנהל תחת כללי אתיקה והגינות מקובלים, אני רואה את התנהלותו של מר קושמרו במקרה זה כשערורייתית, פוגענית ולא מקצועית בלשון המעטה".

אמסלם מסכם ומבקש "שבמסגרת הסמכויות שניתנו לך על פי חוק, תיכנסי לעובי הקורה ותבדקי לעומק את המחדל הביזיוני שחברת החדשות של ערוץ 12 ומר קושמרו התנהלו בו. לעניות דעתי, הם אינם עומדים אפילו בכללי האתיקה המקובלים בעיתון בית ספרי. על חשיבות בדיקת הנושא, כאמור, אין טעם להרחיב. מצפה להתיחסותך ולתשובתך המהירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים