שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » דו"ח רשמי קובע: "אין חולי שפעת בישראל"
מפתיע
מחקר שנעשה בקרב ילדים מבני ברק העלה כי שיעור האשפוזים משפעת גבוה פי 5-3 מחולים בקורונה • הסיכוי בקרב ילדי בני ברק להתאשפז עקב חצבת גבוה פי 45 מבקורונה
ילד מאושפז בבית החולים. אילוסטרציה | צילום: A3pfamily, שאטרסטוק

במהלך החודשים האחרונים קיים חשש רב במערכת הבריאות בין "התנגשות" של נגיף קורונה לבין שפעת החורף, כאשר לטענת בכירים רבים הדבר עלול לגרום לעומס רב על בתי החולים ואף עשויים להביא לקריסתם.

מדו"ח של משרד הבריאות עולה, כי הנתונים מפתיעים ואינם מתכתבים עם חששות המומחים לגבי התחלואה הגבוהה בשפעת ובקורונה.

הדו"ח האפידמיולוגי של משרד הבריאות, המעודכן לאמצע נובמבר, מצביע על כך שלפחות בנקודת זמן זאת, אין דיווחים על חולי שפעת בישראל.

במקביל, ב'ישראל היום' דיווחו הבוקר כי במחקר שנעשה בקרב ילדים מבני ברק עלה כי שיעור האשפוזים שם מתחלואת שפעת וחצבת גבוה יותר מאשר שיעור האשפוזים של ילדים מסיבוכי קורונה. כאשר סיכוי של ילד שחלה בשפעת להתאשפז היה, לפי מחקר זה, גבוה פי 5-3 מאשר של ילד שחלה בקורונה. הסיכוי להתאשפז עקב חצבת היה גבוה פי 45 יותר.

פרופ' אלי סומך, מומחה בטיפול ויעוץ במחלות זיהומיות ואימונולוגיות בילדים הציג את הממצאים הללו בכנס וירטואלי של רופאי ילדים, ואמר כי ההשוואה היא בין מקרי החצבת שדווחו בבני ברק למספר האשפוזים בעיר. כאשר לגבי התחלואה בקורונה נעשתה השוואה בין האשפוזים לבין סקרי הנוגדנים שנעשו בעיר לבדיקת היקף ההדבקה.

ביחס לנתוני התחלואה בשפעת אמר פרופ' סומך, כי לגבי השפעת נערכה השוואה בהתאם לנתוני משרד הבריאות מהשנה שעברה, כאשר "הממצאים מחזקים את הצורך להמשיך ולשמור על רמה גבוהה של התחסנות לשפעת, לחצבת ולמחלות ילדים אחרות גם בתקופת הקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים