שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » התפריט הכי ישראלי לירידה נכונה במשקל
דיאטה בפיתה
בימים בהם מרבית האנשים נמצאים בחל"ת ומבלים את זמנם בבית, אחד המקומות שהפכו לפופולריים ביותר הוא המטבח: כך תכנסו ותצאו בשלום עם משקל תקין
פיתה | צילום: Nitr, שאטרסטוק

תקופת הסגר הכניסה את רובנו לתקופה חדשה, בה מימד הזמן מקבל משנה חשיבות לאחר שהוא החל לעמוד לרשותנו ובשפע. השעות הרבות בבית גורמת לרבים מאתנו לפתח דרכים יצירתיות כיצד להתמודד עם המלאי הזמן הפנוי חסר התקדים שעוד לרשותנו.

חלק ניכר מהנמצאים בחל"ת מוצאים את עצמם לפתע כשהם מבלים זמן ניכר במטבח תוך שהם מנסים את מזלם לראשונה בהכנת מאכלים – מה שעלול לגרום מבלי משים להגביר את צריכת המזון הלא מבוקר ומכאן הדרך שעלולה להביא להשמנת יתר קלה.

התזונאית הקלינית ד"ר מאיה רוזמן, שפיתחה שיטת גמישות תזונתית וכתבה ספרים רבים בתחום הדיאטה, מציגה את דרך האמצע לאנשים שכן אוהבים להתעכב במטבח אך מעדיפים את האוכל הפשוט והצנוע שלא דורש זמן הכנה מרובה אך תורם לתחושת השובע.

דיאטה בפיתה

אז קודם כל קחו נשימה. לא מדובר בפיתה קטנה או קלה, אלא בפיתה רגילה לחלוטין – הפיתה הקלאסית שמכילה כ-200 עד 220 קלוריות.

ד"ר רוזמן מסבירה, כי "מבחינה תזונתית, ניתן להשוות את הפיתה למנת הפחמימה של ארוחה נתונה. הפיתה עשויה מקמח חיטה, וכך גם פסטה על שלל צורותיה, פתיתים או קוסקוס. כך, למעשה, אין הבדל מבחינה תזונתית בין מאכלים אלה לבין פיתה. למעשה, פיתה אחת שווה ל-7-6 כפות של תוספת למנת חלבון. 7-6 כפות זה אפילו פחות מאשר צלחת מלאה, ולכן תפריט ארוחה בפיתה עשוי להכיל פחות קלוריות ואפילו להתאים לירידה במשקל".

אז מה נשלב ב'ארוחת הפיתה' על מנת שזו תהיה מאוזנת ובריאה? פשוט מאוד, חלבונים, ויטמינים וסיבים תזונתיים, לצד מנת שומן.

מתברר כי חזה עוף, קופסת טונה, גוש עבה של בולגרית/צפתית, גבינה צהובה או אפילו קציצות בקר יכולות להוות תמורה טובה לחלבונים. סלט ירקות יהיה מקור נכון וראוי לסיבים תזונתיים ומנת שומן שתבוא לידי ביטוי באמצעות כף טחינה או חומוס, כפית מיונז או כף אבוקדו ימלאו את משבצת הוויטמינים.

לדברי ד"ר רוזמן, מנת השומן חשובה להדגשת הטעם של הארוחה, שכן רוב חומרי הטעם והריח הינם מסיסי שומן ומורגשים טוב יותר כאשר מוסיפים אותם לארוחה.

אם עדיין תרצו להתעקש על מושלמות, תוכלו לבחור מבין סוגי הפיתות המושלמים, שהם: פיתה מקמח מלא, פיתה כוסמין, פיתה ללא גלוטן, פיתה קלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים