שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » דיאטה עשירה בשומן עשויה להגביר כאב כרוני
מחקר מצא
עיקר הסיכון הוא להפרעות כואבות הנפוצות בקרב אנשים עם מצבים כמו סוכרת או השמנת יתר, הורדת אומגה 6 והגברת השומנים באומגה 3, הפחית מאוד את מצבי הכאב הללו
המבורגר | צילום: hurricanehank, שאטרסטוק

דיאטה מערבית עשירה בשומן (קטוגנית למשל) עשויה להגביר את הסיכון להפרעות כואבות הנפוצות בקרב אנשים עם מצבים כמו סוכרת או השמנת יתר, כך על פי מאמר פורץ דרך שחיבר צוות שהוביל מרכז המדע הבריאותי מאוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו.

יתר על כן, שינויים בתזונה עשויים להפחית או אפילו להפוך כאב באופן משמעותי ממצבים הגורמים כאב דלקתי – כגון דלקת פרקים, טראומה או ניתוח – או כאב נוירופתי, כגון סוכרת. הממצא החדש יכול לסייע בטיפול בחולי כאב כרוני על ידי פשוט שינוי תזונה או פיתוח תרופות החוסמות שחרור של חומצות שומן מסוימות בגוף.

העיתון, יותר מחמש שנים בהתהוות, פרסם במהדורת יוני של כתב העת Nature Metabolism על ידי צוות משותף של 15 חוקרים מקומיים, ובראשם המחברים הראשונים ג'ייקוב ט. LoCoco, PhD, מהמחלקה לאנדודונטיה ב- UT Health San Antonio.

בסך הכל 11 מחברי השותפים הם מ- UT Health San Antonio, כולל שבעה סטודנטים בהווה או לשעבר בבית הספר לתארים מתקדמים למדעים ביו-רפואיים; שלוש מייצגות את המחלקה לכימיה באוניברסיטת טקסס בסן אנטוניו; ואחד ממחלקת הנוירולוגיה עם מערכת הבריאות הוותיקים בדרום טקסס.

"מחקר זה מדגים את מדעי הצוות במיטבו – מדענים וקלינאים מרובים בעלי מומחיות משלימה הפועלים יחד בכדי להיטיב את חיינו", אמר קנת' מ 'הרגרבס, דוקטורט ל- DDS, פרופסור ויו"ר המחלקה לאנדודונטיה ב- UT Health San Antonio ומחבר בכיר של העיתון.

כאב כרוני הוא גורם עיקרי למוגבלות ברחבי העולם. אך למרות שמומלץ להפחתת שומן לעיתים קרובות לנהל סוכרת, הפרעות אוטואימוניות ומחלות לב וכלי דם, תפקידם של שומנים תזונתיים או חומצות שומן במצבי כאב היה יחסית לא ידוע.

במאמר החדש השתמשו ד"ר בויד ועמיתיו בשיטות מרובות בקרב עכברים ובני אדם כדי לחקור את תפקידן של חומצות שומן רב בלתי רוויות במצבי כאב. הם מצאו כי דיאטות מערביות טיפוסיות עשירות בשומנים רב בלתי רוויים מסוג אומגה 6 שימשו כגורם סיכון משמעותי לכאבים דלקתיים ונוירופתיים כאחד.

יתרונותיהם של שומני אומגה 6, הנמצאים בעיקר במזונות עם שמנים צמחיים. אך דיאטות מערביות הקשורות להשמנת יתר מאופיינות ברמות גבוהות בהרבה של חומצות אלה במזון, מאשר שומני אומגה 3 בריאים, הנמצאים בדגים ובמקורות כמו זרעי פשתן ואגוזי מלך.

ככלל, מאכלים לא בריאים עתירי שומני אומגה 6 וזה כולל חטיפים מעובדים, מזון מהיר, עוגות ובשרים שומניים, בין היתר.

החוקרים מצאו כי היפוך תזונה זו, במיוחד על ידי הורדת אומגה 6 והגברת השומנים באומגה 3, הפחית מאוד את מצבי הכאב הללו. כמו כן, המחברים הראו כי רמות העור של שומני אומגה 6 בחולים עם כאב נוירופתי סוכרת מסוג 2 קשורים מאוד לרמות הכאב המדווחות ולצורך בנטילת תרופות לשיכוך כאבים.

"מאמר זה מהווה תרומה לצורך תרגום עצום שלא ניתן לו מענה מכיוון שאין טיפולים המשנים את אופי המחלה הנוירולוגית הזו", אמר ד"ר חוסה א. קאוואזוס, ד"ר, פרופסור לנוירולוגיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים