שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » דיווחים בסוריה: "תקיפה ישראלית" בעיר חמה
לראשונה אצל ביידן
גורם צבאי סורי מאשים הבוקר את ישראל במותם של ארבעה בני משפחה בתקיפה הלילה בסוריה באזור חמה. עוד נטען שארבעה אזרחים אחרים נפצעו
תגיות: ,
תקיפת יעד איראני בסוריה | צילום: By unlu, שאטרסטוק

כלי התקשורת בסוריה דיווחו הלילה (שישי) כי מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בעקבות תקיפה ישראלית בעיר חאמה, והצליחו ליירט את רוב הטילים. באופוזיציה הסורית דווח כי התקיפה כוונה נגד מטרות של צבא אסד ומיליציות איראניות, וכי כמה בני אדם נפגעו. מנגד, בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א נטען כי לא ידוע על נפגעים או על נזק.

"בסביבות השעה ארבע לפנות בוקר, האויב הישראלי פתח בתקיפה אווירית של מטח טילים שהגיע מכיוון העיר טריפולי שבלבנון, כשהוא מכוון למספר יעדים בסביבת נפת חמה", טוען גורם צבאי בסוריה, לפי הדיווחים בסוכנות הידיעות. "מערכות ההגנה האוויריות שלנו זיהו את טילי האויב והפילו את רובם", דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים וציטטו מקור צבאי.

גורם צבאי סורי מאשים הבוקר את ישראל במותם של ארבעה בני משפחה בתקיפה הלילה בסוריה באזור חמה. עוד נטען שארבעה אזרחים אחרים נפצעו. כמו כן דווח כי שלושה בתים של אזרחים נהרסו בחלק המערבי של העיר חמה. עם זאת, יש לציין שבדומה למקרים דומים בעבר, ישנם דיווחים שטילי הנ"מ הסורי ששוגרו בעקבותה התקיפה הביאו למותם.

הדי הפיצוצים נשמעו באזורי טרטוס וחומס כתוצאה מנסיונות של מערכות ההגנה ליירט את הטילים בחמה – כך לפי דיווחים במדינה. עיתונאי סורי המזוהה עם משטר אסד דיווח כי כמה אזרחים בעיר חמה נפגעו בעקבות התקיפה. גם אתר "סטפ ניוז", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, דיווח על אבידות בתקיפה על אתרים של המשטר הסורי והמיליציות האיראניות באזור חמה.

זו התקיפה הראשונה שמיוחסת לישראל מאז כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית החדש ג'ו ביידן, שרבים מאנשיו תומכים בחזרת האמריקנים להסכם הגרעין עם איראן. התקיפה לפנות בוקר היא החמישית בסוריה המיוחסת לישראל בחודש האחרון.

אתמול, לפני התקרית, אמר שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, כי מוסקבה מסרבת לאפשר לסוריה להפוך לשדה קרב בין ישראל ואיראן. "עמיתינו הישראלים היקרים, אם יש לכם הוכחות לכך שהמדינה שלכם ניצבת בפני איומים משטח סורי, תעבירו את ההוכחות בדחיפות וננקוט בכל האמצעים כדי לנטרל את האיום", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים