שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דיווחים סותרים בנוגע לפשרה בנושא אביתר
המדינה חזרה בה?
בכלי תקשורת שונים דווח כי המדינה חזרה בה מהסכם, אך צבי סוכות, דובר אביתר מבהיר הבוקר כי המדינה לא חזרה בה, גם גורמים בממשלה אומרים: "ההודעה של סמוטריץ׳ שקר"
תגיות: ,
וועד הישוב אביתר | צילום: וועד הישוב אביתר

לאחר שאתמול הצביעו תושבי אביתר על הפשרה והיא התקבלה ברוב קולות, והיה נראה כי הסאגה מגיעה אל סיומה, כעת מתברר כי ישנם דיווחים סותרים על טענתם של תושבי המאחז אביתר על כך שהמדינה הודיעה שחזרה בה מהסכם, ואין כרגע פשרה.

על פי הצעת הפשרה שאושרה אתמול לכאורה, המשפחות של תושבי אביתר יעזבו את המקום עד לסוף השבוע, אך כל הבתים יישארו במקומם. כאשר על הקרקעות של הישוב, משרד הביטחון יקים בסיס לפלוגה במקום באופן מיידי, ובראש חודש אלול תוקם ישיבת הסדר חדשה במקום.

עם זאת, צבי סוכות, דובר אביתר מבהיר הבוקר כי בניגוד לפרסומים השונים,  המדינה לא חזרה בה מההסכם עם אביתר "לא דיברו איתנו על כזה דבר".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס להשתלשלות העניינים ואמר: "אתמול, אחרי הסכמת המתיישבים, כתבתי שהכדור בידיים של הממשלה. כתבתי את זה פשוט כי אני מכיר את הדינמיקה. אז עכשיו, למרות הפרסומים המוקדמים, הממשלה חוזרת בה ומסרבת לנוכחות אזרחית רציפה בישוב. אני מחזק את תושבי הישוב ורבבות תומכיהם וקורא להם לא להסכים לשום שחיקה בהבנות".

סמוטריץ' המשיך ותקף‏: "יש גבול לצביעות. כל עוד חאן אל-אחמר ועשרות אלפי מבנים לא חוקיים נוספים של ערבים עומדים על תילם אין שום סיבה בעולם שאביתר יפונה. המתיישבים גילו אחריות והסכימו לפשרה שמפלה אותם לרעה כדי להימנע מעימות. הממשלה חייבת לעמוד מאחורי ההסכמות ואם תחזור בה תישא באחריות המלאה לתוצאות".

גורמים בממשלה: "ההודעה של סמוטריץ׳ שקרית. הוא מנסה לפגוע בהתיישבות ולפוצץ את ההסכם בגלל פוליטיקה קטנה. המדינה עומדת מאחורי ההסכם והפשרה מתקדמת בקצב טוב. שיזוז הצידה ויתן לנו לעבוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים