שיתוף
תגובות
חדשות » דיווח בארה"ב: פוטין מתמודד עם סרטן מתקדם
תעלומה ברוסיה
מצב בריאותו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מכה הדים בעולם, בשל אי הוודאות לגבי המחלה הקשה שהוא סובל ממנה.
תגיות: ,
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: הקרמלין

בכירים בקהילת המודיעין האמריקאית, טענו לשבועון "ניוזוויק" כי הנשיא הרוסי עבר ניסיון התנקשות במהלך חודש מרץ, ומאז חודש אפריל לא הופיע בציבור, מה שמחזק את הטענה כי הנשיא פוטין מקבל טיפול למחלת הסרטן איתה הוא מתמודד. דו"ח מודיעיני של ארה"ב, שמופיע היום בשבועון "ניוזוויק" מאשר דיווחים אלו. 

על פי דו"ח קהילת המודיעין האמריקאי מחודש מאי, פוטין נעלם מעיני הציבור בסוף חודש אפריל בעת שעבר טיפול במחלת הסרטן הנמצאת בשלבים מתקדמים. לא נמסר מידע על סוג הסרטן או אופי הטיפול אותו מקבל נשיא רוסיה. 

את אמינות הדו"ח אישרו שלושה בכירים מארגוני מודיעין שונים, שטענו כי נעשה גם ניסיון כושל להתנקש בחייו של נשיא רוסיה במהלך חודש מרץ, אך לא ציינו פרטים על זהות המתנקשים ומי עומד מאחוריהם. 

מקור מודיעיני בכיר, החפץ בעילום שמו, טען בפני השבועון האמריקאי כי "אחיזתו של פוטין את רסן השלטון חזקה, אך לא אבסולוטית כפי שהייתה בעבר. בד בבד, הוא הולך ונעשה פרנואידי יותר ויותר ומתקשה לתת אמון בחוג המקורבים לו", כל המומחים תמימי דעים לגבי העובדה, כי מצבו הבריאותי המעורער של נשיא רוסיה מקשה על זרועות המודיעין האמריקניות, לתכנן את אסטרטגיות צבאיות, כאשר החלטותיו ודרכי הפעולה של ולדימיר פוטין קשות להערכה. 

גם "האינדפנדנט" הבריטי, חשף בשבוע שעבר כי נשיא רוסיה סובל מסרטן מתקדם וכי רופאיו מעריכים שלא יחזיק מעמד יותר משלוש שנים. המידע הבריטי נשען על בכירי המודיעין הבריטי כמו גם על עריק משרותי הביון הרוסיים שנמצא כיום בבריטניה.

לעומת זאת, סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי הכחיש את הפרסומים וטען שהן שקר מוחלט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים