שיתוף
תגובות
חדשות » דיווח בגרמניה: נשלם פיצויים למשפחות הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן
אסון מינכן
העיתון הגרמני זידדויטשה צייטונג דיווח כי מסתמנת פריצת דרך במאבקן של משפחות, לאחר שהממשלה בברלין תאשר פיצוי למשפחות קורבנות אסון אולימפיאדת מינכן ב-1972
תגיות:
אסון מינכן, אולימפיאדת מינכן 1972

צדק או צדקה? 50 שנה לאחר הטבח הנורא, של הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן בשנת 1972, מודיעה היום ממשלת גרמניה כי תשלם פיצויים לקרובי משפחתם של הספורטאים, ותעניק להם גישה מלאה לתיקי החקירה.

דובר משרד הפנים הגרמני, מסר היום (רביעי) כי "החלטנו לבחון מחדש את ההשלכות החמורות על קרובי משפחתם של הנרצחים – בפן החומרי ובפן הערכי". עוד טען הדובר  "בעקבות סקירה מקיפה של האירועים ב-1972, ממשלת גרמניה ביקשה להביע את מערכת היחסים המיוחדת עם מדינת ישראל – וליצור נקודת מוצא לתרבות זיכרון חדשה. מתנהלות שיחות עם נציגי משפחות הקורבנות".

הגרמנים לא נידבו מידע על גובה הפיצויים, והנציגה הישראלית, אנקי שפיצר, אלמנתו של אנדרי שפיצר שנרצח בפיגוע, ביטלה את ביקורה המתוכנן במינכן לשבוע הבא, עד שהגרמנים יודיעו על גובה סכום הפיצויים. בעבר קיבלו משפחות הספורטאים סכומי פיצוי מינימליים ממשלת גרמניה, שהיוו מעין "סיוע הומניטרי" וזאת, ללא נשיאה באחריות. 

ב-5 בספטמבר אמור להתקיים טקס זיכרון בכפר האולימפי במינכן, בהשתתפות נציגי ממשלת גרמניה, הנשיא הרצוג ובני משפחות הנרצחים. נכון לרגע זה, משפחות הספורטאים מחרימות את האירוע ורואות בו הצעה מבזה.

אלמנתו של מרים המשקולות יוסף רומנו, שנרצח במינכן אמרה כי "הגיעה הצעה מבזה ולא מתקבלת על הדעת. הגרמנים צריכים להבין שאנחנו לא מקבצי נדבות. זה שהם רוצים להודות בפומבי שהם אשמים, ספורטאים הם לא הצליחו להציל ומחבלים כן. המחבלים קיבלו 9 מיליון דולר, אנחנו קיבלנו הצעה של 5 מיליון דולר אחרי 50 שנה. הם צריכים להבין שהפיגוע היה בין-לאומי, הוא לא היה פיגוע רק בגרמניה. כמו שהם התייחסו לפיגוע בברלין ושילמו לשלושה הרוגים, שניים אמריקאים ואחת טורקיה, 35 מיליון דולר, אני מבקשת מהם לשלם כנדרש בחוק הבינלאומי. אני לא מוכנה לקבל את זה כפיגוע לוקאלי".

עוד הוסיפה רומנו "כל הדרך ביקשו מאתנו להגיע למינכן, ושישראל תיקח אחריות יחד עם גרמניה. אבל ישראל לא הייתה אשמה. הגרמנים לא עשו כלום. רק פשלה על פשלה ועכשיו הם רוצים לתת לנו נדבות? לא ולא. הם יצטרכו לשלם כמו בקריטריונים הבין לאומיים. אם הם לא ישלמו כמו שצריך, אנחנו מחרימים את הטקס ב-5 בספטמבר".

כזכור הטבח הנורא במינכן התרחש ב-5 בספמבר 1972. בטבח נרצחו 11 אנשי המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים. דוד ברגר ז"ל, יוסף גוטפרוינד ז"ל, משה ויינברג ז"ל, אליעזר חלפין ז"ל, מארק סלבין ז"ל, זאב פרידמן ז"ל, יוסף רומנו ז"ל, קהת שור ז"ל, אנדרי שפיצר ז"ל, עמיצור שפירא ז"ל ויעקב שפרינגר ז"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים