שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » טורקיה וישראל מנהלים מגעים חשאיים
דיווח
ביוזמת הטורקים מתקיימים לאחרונה מגעים חשאיים בין ישראל לטורקיה במטרה לשפר את היחסים בין שתי המדינות. גורמים המעורבים בנושא אישרו פרטים
נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן | צילום: Sasa Dzambic, שאטרסטוק

שינוי כיוון או לחץ בינלאומי? בתקופה האחרונה מתקיימים מגעים חשאיים בין ישראל, לטורקיה במטרה לשפר את היחסים בין שתי המדינות. על פי הדיווח ב'אל-מוניטור', מדובר ביוזמה שבאה מהצד הטורקי.

עוד דווח, כי מי שאמון על הנושא הוא ראש שירותי המודיעין הלאומי הטורקי, האקן פיידאן, שקיים שיחות עם גורמים ישראלים בעניין. שלושה גורמים שקשורים בנושא, אישרו כי לפחות פגישה אחת התקיימה עם פיידאן.

הערכות הן שארדואן מעוניין בעת הזאת בשדרוג היחסים עם ישראל מכמה סיבות, ובראשן הרצון למצוא חן בעיניי הנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן, שכזכור עמדותיו כלפי טורקיה בעידן ממשל אובמה, עת כיהן כסגן הנשיא, היו קשוחות כלפי ארדואן. "החישוב הטורקי הוא שיחסים טובים עם ישראל יעניקו להם נקודות זכות בקרב אנשי ביידן", הסביר גורם הקשור לעניין לאתר אל מוניטור.

בנוסף, בטורקיה לא נותרים אדישים נוכח הסכמי השלום עם המדינות הערביות עליהם חתמה לאחרונה ישראל בחסות ממשל טראמפ שבאה לידי ביטוי בהתחזקותה של ישראל בגזרת הים התיכון, ולפי ההערכות הם אינם מעוניינים להישאר מאחור.

יצוין, כי אחד הסימנים לרגיעה בהקשר הישראלי מצד ארדואן, הוא השקט היחסי שנשמר מצידו בכל הקשור להתבטאויות נגד ישראל, לאחר שבשנים האחרונות לא החמיץ אף הזדמנות לתקוף את ישראל בסוגיות שונות.

היחסים בין ישראל וטורקיה מאז החליט ארדואן כצעד אסטרטגי לאמץ אל חיקו את העולם המוסלמי, הפכו לסוג של שלום קר, כאשר כניסתם של ישראלים לטורקיה נשארה חופשית ואף איסטנבול משמשת קווי תעופה ישראליים רבים כתחנת ביניים, אך כזכור השגריר הישראלי גורש מאנקרה במאי 2018.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים