שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בישראל נערכים לאפשרות של תקיפה באיראן
רוחות מלחמה?
לפני זמן קצר דווח כי הדרג המדיני הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות שארה"ב תתקוף את מתקני הגרעין באיראן לפני עזיבת טראמפ את הבית הלבן • כל הפרטים
תותחי נ"מ בסמוך למתקן הגרעיני בנתנז | צילום: פליקר

האם הבלתי ייאמן אכן עומד להתרחש לנגד ענינו ולהתממש במציאות? בעוד ציר ישראל-ארה"ב-סעודיה רוחש עד גועש בשבוע האחרון, דיווח שמפרסם הכתב המדיני ברק רביד מגלה, כי הדרג המדיני הנחה את צה"ל להיערך לאפשרות של פעולה אמריקנית נגד איראן, עוד לפני עזיבתו של דונלד טראמפ את הבית הלבן.

לפי הדיווח, "ההנחיה של הדרג המדיני לצבא לא הגיעה בגלל מידע או הערכה כי ממשל טראמפ יפעל נגד איראן, אלא יותר בשל התקופה הרגישה בשבועות שנותרו עד חילופי הממשל בוושינגטון ב-20 בינואר".

אין זה סוד כי בישראל ובסעודיה גובר החשש מפני חזרת ארצות הברית להסכם הגרעין עם איראן תחת ממשל ביידן, כאשר לפי דיווחים זרים ביקורו החשאי של ראש הממשלה בסעודיה יחד עם מזכיר המדינה האמריקני נועד להציג חזית אחידה במאבק מול איראן ולשגר מסר לממשל החדש בארצות הברית כי אין מקום לגמישות בטיפול בנושא.

לדברי הפרשנית לענייני ערבים שמרית מאיר, ממשל טראמפ מתכוון להכריז על החות'ים בתימן (או חלקם) כארגון טרור, כאשר המטרה היא בעצם להקשות על ממשל ביידן לתמרן בגזרה האיראנית. הבעיה: הדבר יקשה על סיוע הומניטרי נחוץ ביותר בצפון תימן. לדבריה, מדובר בתוצאה של פגישת פומפאו-בן סלמאן ושל ההתקפה שלהם על מתקנים של אראמקו בעיר ג'אדה שבסעודיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים