שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דיווח: נתניהו הציע לבנט רוטציה – ייפגשו שוב
ייפגש עם לפיד
לפיד ובנט ייפגשו הערב • נתניהו לבנט: עם 59 מנדטים לימין – סער ימנע ולא ילך לבחירות • נתניהו במימונה: "מאמין שאפשר להרכיב ממשלת ימין יציבה"
נתניהו, בנט, לפיד | צילום: אתר הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט ייפגשו הערב (מוצאי שבת) לראשונה מאז הבחירות וידונו במגעים להרכבת ממשלה ובהיערכות לסבב ההמלצות בבית הנשיא. ב'וואלה' דווח כי הפגישה תתקיים רק שעות אחרי צאת החג, עם שובו של בנט למרכז מטיול משפחתי בדרום, לשם נסע אתמול אחרי פגישה בת שלוש שעות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בפגישה צפוי בנט לדרוש מלפיד שגוש המרכז-שמאל ימליץ עליו לנשיא, בקשה שלפיד כנראה יסרב לה. גורמים בימינה שצוטטו ב'כאן חדשות' אמרו שבנט נוטה לתמוך בנתניהו, אך לא ימליץ עליו. בנט אמר בשיחות סגורות כי "אעשה הכל כדי למנוע בחירות חמישיות".

לפיד מצידו ידרוש מבנט להצהיר שלא יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. לקראת יום שני, צפוי לפיד ללחוץ על סער ולהפציר בו – אי-המלצה תכשיל את הגוש המעוניין בהחלפת נתניהו.

בנט מחוזר על ידי שני הצדדים: בליכוד לוחצים על ימינה לחבור לגוש הימין-חרדים ולמנוע ממשלה מהגוש המתנגד לנתניהו, ובגוש המרכז שמאל יש נכונות לתת לו את ראשות הממשלה כדי שיצטרף למהלך להחלפת השלטון.

בתקווה חדשה מפעילים לחץ כבד על לפיד להסכים שבנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה עוד לפני סבב ההמלצות, כדי למנוע מנתניהו לקבל את המנדט. אך לפיד לא מוכן לוותר על קבלת המנדט מהנשיא למענו, ודורש התחייבות פומבית ברורה שלא ישב עם נתניהו כתנאי מקדים לכל משא ומתן.

ב'חדשות 12' דווח כי הערב נתניהו הציע ליו"ר ימינה רוטציה של ראשות הממשלה לצד כניסה לרשימת הליכוד עם כוח משמעותי. על פי הדיווח של דפנה ליאל, החלק הארי של פגישת השניים הוקדש לסיפורים של נתניהו על איך התנהלה ממשלתה רוטציה עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, עד כמה זה היה סיוט עבורו ועד כמה שהפריטטיות לא איפשרה לו להתנהל.

מחשש שבנט יבחר להיות ראש ממשלה לצד יאיר לפיד, נתניהו ניסה בפגישה להמחיש ליו"ר ימינה כיצד ייראו חייו עם מספר מועט של מנדטים ימניים בתוך ממשלת שמאל. לטענת נתניהו, אם בנט ייכנס לממשלה עם לפיד, מדובר יהיה בגיהנום פוליטי עבור בנט, ממשלה שאורך חייה יהיה קצר במיוחד ותהווה עבורו קריסה פוליטית.

בשלב הזה נתניהו דיבר עם בנט על "מסלול בני גנץ": ראש הממשלה הראשון יהיה נתניהו למשך שנה-שנה וחצי, ואז הוא יעביר את השרביט לבנט. המשמעות: יו"ר ימינה יגיע לבחירות הבאות כראש ממשלה וגם עם כוח משמעותי בתוך הליכוד. בלשכת נתניהו מכחישים ואומרים שלא הוצעה לבנט רוטציה.

ב'חדשות 13' דווח כי בפגישה בין השניים ניסה נתניהו לשכנע את בנט לחבור אליו ולהוכיח לו כי הוא יכול להקים ממשלה. לטענת נתניהו, במקרה שיהיו לו 59 ממליצים, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, ימנע בהצבעה, יאפשר הקמת קואליציה ולא ילך למערכת בחירות חמישית.

בנט כתב בטוויטר לפני כניסת החג כי "אני פועל בתחושה שהמדינה המופלאה שלנו היא לא דבר מובן מאליו. בגלל חרמות ותחושה של כל אחד ש״רק אני צודק״ כבר איבדנו את ביתנו לפני 2000 שנה. לכן אמשיך במאמצים כבירים כדי להביא להקמת ממשלה טובה לישראל בהקדם".

בכירת ימינה ח"כ איילת שקד כתבה: "אנחנו עושים ככל שביכולתינו על מנת להקים ממשלה יציבה ומתפקדת שתעבוד בשביל האזרחים הנפלאים של המדינה שלנו". בנט צפוי לשוב ולהיפגש עם נתניהו בקרוב.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בחגיגות המימונה אצל ח״כ אסנת מארק במעלה אדומים: "המאבק על המולדת ועל ארץ ישראל לא מסתיים. המאבק על ההתיישבות לא מסתיים. המאבק על הזכות שלנו להגן על עצמנו. המאבק נגד איראן שרוצה לחזור להסכם הגרעין. מול האתגרים הללו ומול ההזדמנויות הכבירות שיש בפנינו, צריך עכשיו ממשלת ימין יציבה לאורך שנים שתדאג לכל אזרחי ישראל. זה מה שמתבקש כרגע ובעזרת השם נשיג את זה ואני מאמין שזה אפשרי".

"לפני שנה המימונה הייתה מופלטות בזום ואני אמרתי לפני כמה חודשים – תתחסנו ותרבחו. ברוך השם עשינו את זה ואנחנו המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה ואנחנו צריכים עכשיו להבטיח עוד מיליוני חיסונים כדי להבטיח שלא נחזור לקורונה – וזה חייב להתבצע מייד", דברי נתניהו

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים