שיתוף
תגובות
חדשות » רצח ונמלט: שני נרצחים 9 פצועים בהם 4 במצב אנוש
הטרור חוזר
אירוע ירי התרחש הערב בתל אביב, במספר זירות שונות. עד כה ידוע על 2 נרצחים ועוד 4 במצב אנוש. | המשטרה מנהלת מצוד אחר המחבל קוראת לתושבים להסתגר
תגיות:
| צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

אימה בלב תל אביב. סביבות השעה 21:00 החלון להתקבל דיווחים על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב, על פי העדויות הראשוניות המדובר היה בכמה זירות ברחוב דיזינגוף בתל אביב.

מהעדויות עולה כי המחבל, חמוש ככל הנראה ברובה, הגיע לזירת האירוע ברחוב דיזנגוף פינת פרישמן ופתח בירי לעבר סועדים במסעדה. לאחר מכן פתח במנוסה, נתקל במבלים ואזרחים נוספים וירה לעברם, לאחר מכן המשיך לזירה נוספת. כוחות גדולים של משטרה הוזעקו למקום. במקביל לכך, בכוחות צה"ל שהוזנקו לתגבר במרחב האזרחי לפני כשבוע, פועלים כעת בזירות השונות. בנוסף, הוקפצו כוחות מיוחדים לסיוע ותגבור במרחב. יצוין כי בפיגוע היה מעורב מחבל אחד לפחות, וכוחות גדולים מחפשים אחריו בסיוע מסוקים וכוחות מיוחדים שהוקפצו לזירה.

בתדרוך לתקשורת מסר דובר המפכ"ל כי מדובר בחשוד אחד חמוש באקדח, לבוש חולצה שחורה קצרה ומכנס שחור קצר. עוד הוסיף כי "יש לנו תמונה של החשוד, תמונה מטושטשת שתופץ לציבור אחרי בדיקה ושיפור. אנו מבקשים מהאזרחים להיות ערניים וקשובים". בהקשר לחיפושים אמר כי כאלף שוטרים משתתפים בחיפושים ובסריקות. וכי המפכ"ל מקיים הערכת מצב עם מפקד מג"ב ומפקד מחוז ת"א.

במד"א מעדכנים כי חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ופנים לבי"ח איכילוב 6 פצועים מירי, בהם 2 במצב אנוש, 1 קשה בהכרה ו-3 במצב בינוני בהכרה. מספר נפגעי חרדה מטופלים במקום. כוחות גדולים של מגן דוד אדום נמצאים בזירה ומאבטחים רפואית את הסריקות.

פראמדיק מד"א ישראל וינגרטן שהגיע למקום רכוב על אופנוע מד"א: "מיד שהתקבלו הקריאות במוקד החירום 101 של מד"א על פיגוע הירי בתל אביב הוזנקו למקום כוחות גדולים של מד"א. במקום הייתה המולה רבה, עשרות אנשים רצו ברחוב. ראינו 6 פצועים שוכבים על המדרכה. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות. הכנסנו את הפצועים לניידות לטיפול נמרץ ופינינו אותם לבית החולים כששניים מהם מחוסרי הכרה וביצענו בהם פעולות החייאה ו-4 נוספים בהכרה".

במד"א מעדכנים כי חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים איכילוב, שיבא בתל השומר וולפסון 9 פצועים. 2 גברים כבני 30 פונו לבי"ח איכילוב תוך כדי פעולות החייאה ולאחר מאמצי הרופאים נקבע מותם. 3 פצועים קשה, בהם גבר בן 38, אישה בת 28 וגבר כבן 20 פונו לבי"ח איכילוב עם פצעי ירי. 4 פצועים קל פונו לבתי החולים, בהם גבר כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח שיבא בתל השומר, פצוע כבן 30 עם פצע ירי לבי"ח איכילוב ו-2 לבי"ח וולפסון עם חבלות בגפיים (לא ירי). שירותי הדם של מד"א סיפקו 145 מנות ומרכבי דם לבי"ח איכילוב.

מבית החולים איכילוב נמסר כי עד כה הגיעו לחדר הטראומה של בית החולים איכילוב 10 פצועים. מתוכם: לצערנו, חרף מאמצי הרופאים, נקבע מותם של 2 פצועים. 4 פצועים מנותחים בשעה כזו כשהם במצב קשה עד קריטי. 2 פצועי ירי במצב בינוני קשה והם נמצאים כעת בבדיקות הדמייה. 2 פצועים נוספים במצב קל.

מבית החולים וולפסון נמסר כי שני פצועים קל מזירת הפיגוע הגיעו לביה"ח, נפגע מרסיסים ונפגע חרדה.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: למרכז הרפואי שיבא פונו עד כה שני פצועים מאירוע הירי בתל אביב. מצבם מוגדר קל והם מטופלים בחדר ההלם במלר"ד (מיון).

עקיבא קאופמן חובש איחוד הצלה מסר: "מדובר בכמה זירות קשות ומורכבות. פיניתי באמבולנס איחוד הצלה פצועה בינוני מירי. פצועים נוספים פונו באמבולנסים נוספים של איחוד הצלה. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה מעניקים סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

מהמשטרה נמסר לפני זמן קצר נשמעו קולות ירי ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בשלב זה ידוע על 2 נפגעים לא ידוע רמת הפציעה.
כוחות משטרה נוכחים במקום, הציבור מתבקש שלא להגיע למקום ולאפשר לכוחות הביטחון לטפל באירוע.

במשטרה מעדכנים כי ככל שיתברר בדקות אלו מדובר במחבל שירה לעבר פאב ברחוב דיזינגוף בתל אביב, מהמקום פונו 5 נפגעים בדרגות פציעה שונות, כוחות משטרה רבים נמצאים באזור בסריקות אחר המחבל. הציבור מתבקש לא להגיע לאזור, לא לצאת מהבתים ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם.

יצויין כי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מקבל ברגעים אלו עידכונים שוטפים על המתרחש בזירה ועל המצוד המשטרתי אחר המחבל, והוא נמצא עם ראש הממשלה בקריה בתל אביב.

בהמשך לאירוע בתל אביב, אומרים במשטרת ישראל כי אנו נמצאים בעיצומו של הטיפול באירוע, מאות שוטרים לוחמים וכוחות נוספים מבצעים סריקות נרחבות במתחם ובסמוך לו. משטרת ישראל קוראת לקהל הסקרנים שמתקהלים בזירת האירוע, לעזוב את המקום ולהיכנס לבתיהם- הדבר מקשה ומפריע מאוד לטיפול באירוע. בנוסף אנו מבקשים להימנע מהפצת הודעות ואינפורמציה לא מבוססת שיש בה בכדי לזרוע בהלה נוספת בקרב הציבור.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים לפני זמן קצר התייעצות ביטחונית וקיבל עדכונים אודות ההתפתחויות בשטח בדיון הוצגה השתלשלות האירועים בפיגוע שאירע הערב בתל אביב, וכן המאמצים הנעשים כעת בשטח לאיתור המחבל. כמו כן, נידון המשך הפעילות המבצעית של משטרת ישראל והשב"כ לשעות הקרובות.

בדיון סוכם על המשך תגבור והזרמת כוחות בהיקפים גדולים לתל אביב. וכן חיתוכי מצב יתקיימו באופן שוטף בהתאם להתפתחויות. בשיחה השתתפו שר הביטחון, השר לביטחון פנים, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפכ"ל המשטרה, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי ובכירים נוספים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. דיייייי נמאס מהכלבים האלה שיפוצצו אותם כבר
    בעצם איך אני נותנת להם כזה שם כלבים זה שם חתיך
    צריך חזירי בר זה השם המגניב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים