שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » התפרצות נרחבת של קורונה •"ימים קריטיים"
דיון בהול
חשבנו שהוא נחלת העבר, אבל נגיף קורונה מתפשט בהיקפים גדולים בעולם, וגם כאן בישראל. משרד הבריאות בדיון חירום. ארגון הבריאות העולמי: הקורונה רחוקה מלהסתיים
אנשי צוות קורונה | צילום: שאטרסטוק

הקורונה לא חוזרת, היא כאן כל הזמן, ועכשיו רק שוב מרימה את ראשה: בשורה ארוכה של מדינות בהן גרמניה, בריטניה והונג קונג ועוד – התגלתה התפרצות המונית ומחודשת של נגיף הקורונה.

בעוד במדינות אלה נערכים לפעול למיגור ההתפרצות, במשרד הבריאות מגלים אחרי דיון חירום חסוי: גם בישראל קימת התפרצות, והמגמה הולכת ומתפשטת.

מסתבר שישראל גם ברשימה: על פי גורמים במשרד הבריאות, בימים האחרונים, אחרי שהיה נדמה כי הקורונה דעכה, נרשמה לפתע בגרפים של משרד הבריאות עליה מגמתית בהיקף הנדבקים. במשרד הבריאות כינס דיון פנימי במהלכו פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא אמר כי הוא "מוטרד מאוד שבשבוע הבא תתהפך המגמה, ונתחיל לראות עלייה במספר החולים הקשים".

הפרויקטור הדגיש בדיונים שאת העלייה בחולים הקשים אנחנו רואים רק כשבוע וחצי – שבועיים אחרי העלייה בהדבקות, ולכן השבוע הבא הוא קריטי בעיניו, כי "אם נתחיל לראות עלייה בחולים הקשים – אז לצערי אנחנו נהיה בשינוי מגמה שצריך לחשוב עליו". הוא הזהיר ש"הווירוס עדיין כאן"

והנה עוד חדשות לא מרנינות במיוחד: גם ארגון הבריאות העולמי מתריע כי מגפת הקורונה רחוקה מלהסתיים. לאחר חודש וחצי של מגמת ירידה בנתוני התחלואה בבריטניה, בימים האחרונים חל היפוך המגמה ונרשמת עלייה מגמתית במספר הנדבקים המתגלים מדי יום.

לפי דיווחים רשמיים בממלכה, העלייה מיוחסת להתפשטות וריאנט BA2 שהוא תת-זן של אומיקרון. בברזיל, מקסיקו וצרפת משקפים הנתונים תמונת מצב של עלייה בתחלואה בקורונה. בעקבות הזינוק החליט ראש הממשלה הצרפתי ז'אן קסטקס, לפתוח במבצע חיסונים של המנה הרביעית עבור קשישים בני שמונים ומעלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים