שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דיון בחיסון שלישי והמלצה על הגבלות החדשות
הצעדים שעל הפרק
קבינט הקורונה יתכנס לדיון מיוחד. בכיר במשרד הבריאות: "נגיע עם הצעות להגבלות". במשרד הבריאות שוקלים: הורים לילדים חולי קורונה יחויבו בבידוד
תגיות:
נפתלי בנט, ניצן הורביץ | צילום: קובי גדעון / לע"מ

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה בישראל בשבועיים האחרונים עקב התפשטות זן דלתא, במשרד הבריאות שוקלים לאפשר לכלל האוכלוסייה להתחסן במנה השלישית תוך ימים – כדי להפחית את הסיכוי להידבק בווריאנט שהולך ומתפשט בארץ.

בישראל ביקשו הבהרות מ"פייזר" בנוגע למתן זריקה שלישית למחוסנים, אלא שבחברה השיבו כי טרם נמצאים בידיהם הנתונים בנושא. עם זאת, הזריקה השלישית של החיסון נגד הקורונה תינתן למדוכאי חיסון כבר בימים הקרובים. לגבי יתר האוכלוסייה – החיסונים צפויים להנתן לקראת סוף השנה הנוכחית, אך העניין טרם אושר סופית.

במשרד הבריאות מתלבטים אם להמליץ מחרתיים בקבינט הקורונה על מגבלות נוספות, ואם כן – באיזו מגבלה ראשונה לבחור: האם בתו ירוק או בצמצום התקהלויות. הדבר יוחלט לפי נתוני התחלואה שיהיו ביומיים הקרובים.

ראש הממשלה בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ צפויים להיפגש מחר ולדון בסוגיית המגבלות לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתיערך ביום שלישי. הקבינט ידון באפשרויות ובחסמים להשבת התו הירוק. כמו כן תידון האפשרות להגביל התקהלויות במקומות סגורים בהם מצויות אוכלוסיות בסיכון דוגמת בתי אבות ומקומות המאכלסים בני 65 ומעלה. עוד תישקל האפשרות להחזרת התו הסגול במתווים מסוימים, למשל במקומות בהם יש התקהלויות קבועות כמו בתי כנסת ואולמות מופעים. כמו כן, נשקלת האפשרות להתיר לילדים ובני נוער להתקהל רק במקומות פתוחים.

"נבוא עם הצעות להגבלות או פעולות נוספות שיש לעשות. האתגר הוא למצוא הגבלות שאין להן משמעויות שפוגעות במשק מבחינה כלכלית", אומר בכיר במשרד הבריאות. "אלו יכולים להיות דברים שיעלו כסף, כאשר המטרה להימנע מפגיעה קשה באוכלוסייה, למשל ביצוע בדיקות לילדים לא מחוסנים בכניסה לאירועים. יש לזה משמעויות. זה לא פשוט לוגיסטית וכלכלית, אך זה עדיף על הגבלות".

בתוך כך, בעקבות הדבקה נרחבת של מחוסנים, ובעיקר במרחב הביתי, במשרד הבריאות שוקלים לחייב בידוד גם למגעים הדוקים לחולים מאומתים, למשל הורים לילדים מאומתים.

על הרקע הניסיון להגעה לעסקת חיסונים עם בריטניה, עסקה שדורשת את אישור חברת פייזר, שוחח בנט בימים האחרונים כמה פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא. לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, בנט ומנכ"ל פייזר שוחחו על עסקאות אפשריות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות שונות. תוקף החיסונים שבידי ישראל יפוג בסוף החודש, ולאחרונה ניסתה ישראל להגיע לעסקה עם בריטניה – לפיה החיסונים העודפים יועברו לבריטים, ובתמורה תקבל ישראל מיליון חיסוני פייזר שבריטניה אמורה לקבל בספטמבר. עסקה זה טעונה את אישור פייזר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים