שיתוף
תגובות
כללי » דיון טעון בכנסת בעקבות תקיפתו של חיים מזרחי
מדיניות מפלה
במהלך דיון בוועדה לבטחון פנים שיזם ח"כ בן גביר נחשף כי בשלושת השנים האחרונות פוטרו 18 שוטרים בגין אלימות לא מוצדקת. צפו בדבריו הסוערים של ח"כ מקלב בדיון
מפגין נעצר באלימות | צילום: Konstantin Lenkov, שאטרסטוק
ח"כ מקלב בדבריו בוועדה |
צילום: דוברות הכנסת

בעקבות תקיפתו הקשה של  חיים מזרחי בירושלים, התקיים הבוקר דיון בוועדה לבט"פ בראשות ח"כ מירב בן ארי. הדיון התקיים ביוזמת ח"כ איתמר על חיים מזרחי שהוכה באכזריות על ידי שוטרים ונעצר, כאשר בית המשפט ביקר קשות את מעצרו ועל אלימות השוטרים בכלל כלפי מפגינים ומתפללים.

חיים מזרחי, צעיר שהעיר לשוטרים שפגעו ברכב חונה, ובתגובה ספג מהם מכות ונעצר, העיד בפני הוועדה, בעדות מרגשת, תוך שהוא פורץ בבכי: "אני לא יכול להסתכל עליכם בעיניים. אתם רעים. אף אחד לא מרגיש מה שאני חווה, רק אמא שלי והרב שמדבר איתי ב-4 בבוקר. אני לא יכול לצאת לשיעור תורה, או לשיעור פסיכולוגיה. אני מפסיד שיעורים. זה לא מגיע לי. השוטרים שהרביצו לי צריכים לשים את המפתחות אצל מפכ"ל המשטרה. גם לא ביקשו סליחה. אני לא נרדם בלילה. אני לא צריך לפחד. אני בנאדם שעוזר. לא עשיתי להם כלום".

בתגובה לדברים אמרה בתיה בן דוד, רמ"ח משמעת במשטרה: "כשנפתחת חקירה וחומי הראיות מועברים אלינו, אנו שוקלים מה לעשות בהיבט התפקודי – אולי להעביר את השוטר לתפקיד ללא מגע עם קהל, חופשה כפוייה, השעיה, פיטורין, כפוף לשימוע".

יו"ר הוועדה, ח"כ מירב בן ארי: "ארבעת השוטרים שראינו במצלמות מכים את חיים מזרחי הועברו מתפקידם?"

בתיה בן דוד: "הקצין הועבר לתפקיד ללא מגע עם קהל. שני האחרים הוחזרו לתפקיד בשלב זה".

יו"ר הוועדה ח"כ בן ארי: "גם מבחינה ציבורית הייתם צריכים את כולם להעביר למשרד, כמובן שיש להם זכות שימוע, אבל את כל החבורה המצולמת הזו אי אפשר להחזיר לרחוב. אני הראשונה שקוראת לחקירה פלילית. אירוע כזה מזעזע, אותה חבורה צריכה להיות בלי מגע עם אדם".

יו"ר הוועדה ביקשה לדעת כמה שוטרים פוטרו בשל אלימות לא מוצדקת בשנה האחרונה. בתיה בן דוד: "ב-2019 6 פוטרו בשל שימוש בכוח שלא כדין, ב2020 פוטרו 8, וב-2021 – 4".

בדיון מתח ח"כ בן גביר ביקורת על הזיכוי הבוקר של מפקד תחנת לב הבירה נצ״מ שימי מרציאנו בבית המשפט מאישומים של תקיפת מפגינים. בן גביר שייצג כעו"ד את המפגינים שהותקפו,  מחה את החלטת השופטת ג'ויה שפירא שהגיעה מהפרקליטות: "השופטת נותנת הבוקר לשוטרים רשיון להמשיך להרביץ לחרדים!"

לדברי בן גביר: "פסק הדין בזיכוי השוטרים מתייחס להמשך העיסוק בדיון בוועדה ומדובר במדיניות לתת לשוטרים להרביץ לחרדים למרות שני סרטונים שמתעדים מכות רצח לקטינים חרדים, היא מזכה זיכוי מוחלט את קצין המשטרה שימי מרציאנו שמתועד בסרטונים נותן להם מכות רצח".

ח"כ בן גביר הוסיף בדיון: "אנחנו כמחוקקים לא נשתוק ולא נעבור על התנהלות המשטרה לסדר היום, כאשר האינטרס להוציא את העשבים השוטים, הוא גם של המשטרה".

ח"כ מקלב שהשתתף בדיון אמר כי "אנחנו מעלים את הנושא הזה פעם אחר פעם וזהו נושא שמאחד את כל חלקי הבית, המשטרה אלימה ולא מפלה, היא אלימה כלפי חרדים, אתיופים או מפגני בלפור. את מרבית המקרים אנחנו אפילו לא מכירים כי אין תיעוד, כאשר עצור נכנס לניידת אף אחד לא יודע מה קורה שם".

ח"כ מקלב פנה לנציגי המשטרה בדיון ואמר: "אין לכם תרבות של בקשת סליחה, בשכרון הכוח שלכם אתם עוברים על החוק, ישנם שוטרים טובים אך כאשר זה מגיע למבחן המעשי אתם נותנים גיבוי לעשבים השוטים, בכל חברה מוקעים את הקיצונים והעשבים השוטים, אצלכם הם רק מקודמים ומביאים לריקבון בכל המערכת. מתי לאחרונה המשטרה הדיחה שוטר שסרח?

"אני מכיר את חיים מזרחי באופן אישי, הוא בחור עדין שעוזר לאחרים, הוא לא מפגין הוא הסמל למה שאנחנו אומרים פה, אם לאמא בישראל אין בטחון לשלוח את הילד שלה בגלל המשטרה אנחנו במצב בעייתי".

בדיון שיזם ח"כ בן גביר השתתפו גם חברי הכנסת משה ארבל, גבי לסקי, מיכאל מלכיאלי, יצחק פינדרוס ועמיחי שיקלי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים