שיתוף
תגובות
חדשות » דיון סוער במליאה בנושא ההתיישבות הצעירה
בעד ונגד
הצעת הסיכום שדרשה מראש הממשלה להסדיר את כל ההתיישבות הצעירה בהחלטת ממשלה ללא דיחוי נדחתה ברוב של 59 מתנגדים מול 50 תומכים
זה מול זה | צילום: דני שם טוב

לאחר דיון סוער במליאת הכנסת בהצעה לסדר אותה יזמה שדולת א״י בעניין הסדרת ההתיישבות הצעירה גייסו ראשי הקואליציה רוב להפלת הצעת הסיכום של סיעות הליכוד, ש״ס והציונות הדתית הדורשת מראש הממשלה להסדיר את כל ישובי ההתיישבות הצעירה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן בהחלטת ממשלה כפי שהתחייב, ללא דיחוי.

יצויין כי ח"כ ניר אורבך הצביע עכשיו נגד ההתיישבות הצעירה למרות שרעמ הצביעו בעד ההצעה של המשותפת והפרו את המשמעת הקואליציוני.

בפתח הדיון אמרה היוזמת ח"כ אורית סטרוק כי "כשאני עומדת כאן היום לדבר על ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, אני לא עומדת לבד. יחד איתי עומדים כאן על הדוכן כ-25,000 איש, אשה וילדים רבים, כ-12,000 ילדים שהם מעוכבי הסדרה. ובהיותם מעוכבי הסדרה הם גם משוללי זכויות הכי בסיסיות שיכולות להיות – הזכות לקבל חשמל ומים ותחבורה ציבורית וכביש נורמלי ומדרכות ואינטרנט. הם משוללי כל הזכויות האלה למרות שראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח להם, שהוא יסדיר את ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, בישיבת הממשלה הראשונה בראשותו".

ההצעה נפלה כאמור גם בתמיכת הרשימה המשותפת ברוב של 59 לעומת 50 כאשר כל מפלגות הימין באופוזיציה הצביעו בעד ומנגד חברי ימינה ותקווה חדשה אשר אימצו יישובים מההתיישבות הצעירה הצביעו נגד, זאת למרות שגם הפעם הפרו ברע״מ משמעת קואליציונית והצביעו בעד הצעת המשותפת הקובעת כי יש להקים מדינה פלסטינית וכי המתנחלים הינם אלימים.

בסיום הדיון הציג ח"כ רם בן ברק את הצעת הסיכום מטעם סיעות יש עתיד, כחול לבן, ימינה, העבודה ישראל ביתנו תקווה חדשה ומרצ לפיה יתקיים דיון בנושא בוועדת החוץ והביטחון, "על מנת שנוכל לראות איך אנחנו יכולים לדאוג לתושבים ביהודה ושומרון" לדבריו. לאחר מיכן הודיע ח"כ בן ברק כי בתוך חודש תגיע הממשלה לוועדת החוץ והביטחון לדיון והתייחסות בנושא זה ועל כן הקואליציה משכה את הצעת הסיכום שלה.

ח"כ אחמד טיבי הציג את הצעת הסיכום של הרשימה המשותפת לפיה מפעל ההתנחלויות הוא מכשול לשלום ופשע מלחמה וכי הפתרון הרצוי הוא פינוי ההתנחלויות, סיום הכיבוש והקמת מדינה פלשתינית. בהצעה זו 9 חברי כנסת מול 98 מתנגדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים