שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דיונים על ביטול התח"צ לי-ם בשושן פורים
ברגע האחרון
הקווים הבינעירוניים לא יפעלו הערב לאחר השעה 20:00 ובמוצ"ש. תחנות רכבת ישראל בכל רחבי הארץ יסגרו לכניסת נוסעים היום בשעה 20:00
תגיות:
אכיפת הסגר | צילום: דוברות המשטרה

מסתמן כי התחבורה הציבורית לירושלים וממנה תושבת לחלוטין במוצאי שבת וביום ראשון לכל אורך היום. בדיונים פנימיים בין משרדי התחבורה והבריאות מתכננים להשבית את תחנת רכבת ישראל בעיר כן את כל תנועת האוטובוסים הבין-עירונית שנכנסת ויוצאת מהבירה, זאת כדי לצמצם את התנועה והחגיגות בפורים.

ממשרד התחבורה נמסר הערב לגבי הסגר הלילי מהערב עד מוצ"ש כי התחבורה הציבורית העירונית תמשיך לפעול בתפוסה של 75% ממספר מקומות הישיבה. לתשומת לב הנוסעים. הערב (חמישי), ערב חג הפורים, התחבורה הציבורית הבינעירונית תסיים את פעילותה עם כניסת העוצר הלילי, בשעה 20:00.

התחבורה הציבורית העירונית תמשיך לפעול בתפוסה של 75% ממספר מקומות הישיבה, במטרה לתת מענה ליציאה המותרת על פי התקנות. מחר (שישי) תפעל התחבורה הציבורית, העירונית והבינעירונית, במתכונת רגילה ובתפוסה מצומצמת של 75%, בלוחות הזמנים הרגילים.

במוצאי שבת תפעל התחבורה הציבורית העירונית כסדרה, ללא פעילות של התחבורה הציבורית הבינעירונית. ביום ראשון צפויה שוב התחבורה הציבורית, העירונית והבינעירונית, לפעול במתכונת רגילה ובתפוסה של 75% בכל הארץ. תחנות רכבת ישראל בכל רחבי הארץ יסגרו לכניסת נוסעים הערב (חמישי) בשעה 20:00, ויפתחו מחדש ביום ראשון בבוקר.

כמו כן, בכוונת הממשלה לדון ולקבל החלטות בעניין פעילות התחבורה הציבורית אל ומירושלים ביום א'. ככל שתוטלנה מגבלות כאמור, הן יפורסמו לציבור באמצעי התקשורת. משרד התחבורה מזכיר לציבור הנוסעים להשתדל להימנע מנסיעות שאינן חיוניות במהלך החג, למנוע התקהלויות ולשמור על בריאות הציבור.

על פי הנחיות משרד הבריאות, הכניסה והנסיעה באוטובוסים מותנית בעטיית מסכה וריחוק בין הנוסעים. הנוסעים נדרשים להקפיד על ההנחיות, ואלה יאכפו על ידי פקחים מיוחדים. יצוין כי האוטובוסים יפעילו מיזוג אוויר, ובמידת האפשר, הם יסעו עם החלונות פתוחים.

כזכור, ישראל נכנסת הלילה לכמה הגבלות נוקשות חדשות. התקנות שאישרה הממשלה כוללות עוצר לילי מהשעה 20:30 עד חמש בבוקר, בדומה לאלו בסגר הקודם: איסור שהייה בביתו של אחר, צמצום התפוסה בתחבורה הציבורית ומגבלת המרחק של עד קילומטר מהבית.

על מנת לאכוף את ההגבלות החדשות המשטרה הודיעה כי תציב כ-250 מחסומים בכבישים ותפרוס בהם 2,500 ניידות. "נפעיל את כל המשאבים המשטרתיים העומדים לרשותנו, ובמסגרת זאת נפעיל מחסומים בפריסה ארצית בין הערים", אמר אמש המפכ"ל קובי שבתאי. "הנחיתי את אגף החקירות לפעול ולפתוח במקביל לקנסות הליכים פליליים נגד כל אלה שמארגנים את כל ההתקהלויות הלא חוקיות. אנחנו פונים לציבור בבקשה לגלות אחריות ציבורית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים