שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » דירוג בתי החולים לשנת 2019 • כל הפרטים
דו"ח משרד הבריאות
משרד הבריאות מפרסם את הדו"ח השנתי המדרג את בתי החולים • המצטיינים: בילינסון, תל השומר, הכרמל והשרון • בתחתית הרשימה: איכילוב, ואסף הרופא
בית החולים ברזילי | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

משרד הבריאות פרסם הבוקר את הדו"ח השנתי לסיכום שנת 2019 בבתי החולים, המפרט ומדרג את איכות הטיפול בבתי החולים על פי מספר פרמטרים שמדדו את רמת המקצועיות שלהם.

אז מי קיבל את הציון הגבוה ביותר? לפי משרד הבריאות, בתי החולים המובילים בישראל הם: בילינסון, תל השומר, הכרמל והשרון. המאכזבים הם איכילוב ואסף הרופא, שמדורגים בתחתית הרשימה.

בדירוג 'מרכזי העל' מוביל בית החולים שקיבל את הציון הגבוה ביותר בעמידה ביעדי משרד הבריאות – בית החולים בילינסון בפתח תקווה. בדירוג בתי החולים הגדולים נמצא בית החולים כרמל, שקיבל גם הוא את הציון 10 מתוך 10 במדדי משרד הבריאות. בית החולים הקטן שזכה לציון הגבוה ביותר הוא בית חולים השרון, שנמצא גם כן בפתח תקווה.

במקום השני בין מרכזי העל מדורג המרכז הרפואי שיבא תל השומר, ואחריו על פי הסדר: הדסה עין כרם, סורוקה, רמב"ם ואיכילוב. בתי החולים ברזילי, מאיר והלל-יפה קיבלו גם הם ציונים גבוהים יחסית בדו"ח המדדים.

בין המרכזים הגריאטריים, אלו שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר הם הוד עמל שבמעלה אדומים והמרכז הגריאטרי נאות טבריה. אסף הרופא, איכילוב והמשפחה הקדושה נמצאים בתחתית רשימת הציונים של קבוצת בתי החולים אליהם הם משתייכים.

לדברי שר הבריאות, יולי אדלשטיין, "המקצועיות ואיכות הטיפול בולטים במיוחד בהתמודדות מערכת הבריאות עם נגיף הקורונה". השר הוסיף, כי בביקוריו הרבים בבתי החולים ברחבי הארץ הוא רואה את הטיפול המסור של הצוותים הרפואיים ואת איכות הטיפול שלהם בחולים.

"המדידה עורכת השוואה בין המוסדות השונים והיא מקור לתחרותיות חיובית ובונה", אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, בהתייחס לדו"ח. לדבריו, הדו"ח מהווה "תמריץ למצוינות והישגיות, אך אין בכוונת התכנית לעודד תחרות בלתי מבוקרת ויצירת מצבי 'רפואת יתר'. כמנהל בית חולים לשעבר אני מכיר את התכנית מכל צדדיה ומשוכנע ביעילותה וחשיבותה לקידום איכות הטיפול בישראל".

ראש תכנית המדדים, פרופ' ירון ניב, סמנכ"ל בכיר לאיכות ובטיחות הטיפול במשרד הבריאות, הסביר כי "במהלך השנים חלה התקדמות בתכנית הלאומית למדדי איכות, ביכולת המחשוב ומשיכת נתונים מתיקי החולים. יש שיתוף פעולה מצוין עם מוסדות הבריאות ועם האיגודים המקצועיים של ההסתדרות הרפואית. גם השנה, למרות התפרצות מגפת הקורונה, לא נפגעה איכות הטיפול ואף השתפרה, כפי שבא לביטוי בתוצאות רוב מדדי האיכות".

לדברי ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז הרפואי רבין (בילינסון והשרון), "ההישג היוצא מגדר הרגיל של בילינסון והשרון במרכז רפואי רבין הוא תוצאה של מצוינות הצוותים הרפואיים ועבודה 24/7 במשך 365 ימים בשנה. אני גאה לעמוד בראש צוות מקצועי ונחוש, בזכותו בתי החולים בילינסון והשרון הגיעו להישגים נהדרים אלו. דוח מדדי האיכות של משרד הבריאות משקף לציבור בישראל את מה שאלפי המטופלים שלנו רואים בכל יום – צוות רפואי מקצוען ואכפתי לחולים. נמשיך לפרוץ דרך ולהיות חוד החנית בישראל תוך עמידה בסטנדרטים הרפואיים הגבוהים ביותר".

בתי החולים הטובים ביותר

בית החולים בילינסון (מבין מרכזי העל) ציון: 10.00

בית חולים הכרמל (מבין בתי החולים הגדולים) 10.00

בית חולים השרון (מבין בתי החולים הקטנים) ציון: 10.00

בתי חולים נוספים שזכו לציונים גבוהים

המרכז הרפואי שיבא – ציון: 9.96

בית החולים ברזילי – ציון: 9.99

בית החולים מאיר – ציון: 9.98

בית החולים הלל-יפה – ציון: 9.97

בית החולים מעייני הישועה – ציון: 9.94

בתי החולים שקיבלו את הציונים הנמוכים ביותר

בית החולים איכילוב (מבין מרכזי העל) ציון: 9.71

בית החולים אסף הרופא (מבין בתי החולים הגדולים) ציון: 9.59

בית החולים 'המשפחה הקדושה' (מבין בתי החולים הקטנים) ציון: 9.52

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים