שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » האבסורד שבדירוג סבסוד הצהרונים
נתונים ישנים
ח"כ מקלב: "בתפרח משלמים אלפי שקלים כי המועצה האזורי בדרגת סוציואקונומי גבוהה יותר"
הדיון היום בוועדה | צילום: דוברות הכנסת

חברי כנסת, נציגי רשויות מקומיות ונציגי ועדי הורים, הלינו היום בדיון בוועדה לזכויות הילד בראשות ח"כ מיכל שיר סגמן על שיטת הסבסוד של משרד החינוך למימון הצהרונים בתכנית ניצנים, ולפיו משרד החינוך מסבסד את תכנית הצהרונים בהתאם למדד החברתי-כלכלי של הרשות המקומית אותו קובע הלמ"ס.

בדיון בוועדה עלה מנציגת הלמ"ס כי מדד זה המשמש כלי בידי מקבלי ההחלטות בקביעת דרגה, הינו מבוסס נתונים ישנים ולא כאלו המשקפים את ההווה בו נצרכים ההורים לעזרה בסבסוד צהרונים. לדבריה של מנהלת תחום רווחה פשיעה ומשפט בלמ"ס, אוריה לוי: "הלשכה פועלת לפרסם נתונים של 2019 והמדד המשמש היום הוא מהנתונים של 2017. יש פער בין השנה לפרסום המדד בגין העובדה שאנשים טרם דיווחו על כל ההכנסות שלהם".

יו"ר הוועדה, ח"כ מיכל שיר סגמן, אמרה בדיון: "אנחנו לא יכולים לאפשר הפקרות של ילדי ישראל. מאוד מוטרדת מכל הדברים שעלו בדיון. מ-2017 ועד 2021 משרדי הממשלה מקבלים החלטות גורליות וזה עפ"י אותם נתונים – זה חלם בעיניי. העולם כולו עבר כזו טלטלת קורונה ולכן לא רלוונטי מדד הלמ"ס. אנשים עזבו עבודות, הפסידו כספים, לא הכניסו הכנסות וכו' וכעת נפגעים ביום יום שלהם. נעבוד על כך שיהיה מודל חדש ופתרון גם לשנה זו".

ח"כ אורי מקלב הוסיף ואמר בדיון כי: "לצערי המצב בשטח לא כפי שנראה כאן, יש מקומות בעלות סוציו אקונומי נמוך, רמת הבית הספר או השכונה לפעמים אפילו היישוב עצמו ברמה נמוכה אך הם משלמים יותר בגלל שנמצאים באזור יקר. רק למשל ברחובות אנשים ישלמו רק בגלל שיש שכונות יקרות. בתפרח משלמים אלפי שקלים כי המועצה האזורי בדרגת סוציואקונומי גבוהה יותר. אין חולק שהם צריכים את הסיוע רק שלפי הפרמטרים הם לא יעמדו בקריטריונים. חייבים לשנות את זה עוד לשנה זו".

שגית פנחס הראל, מהייעוץ המשפטי במשרד החינוך עדכנה בדיון כי לקראת השנה הבאה עמלים במשרד לבסס מודל תקציבי שונה על פי מדד טיפוח בית ספרי ולא של הרשות המקומית. המשמעות היא שבבתי ספר בשכונות וביישובים חלשים שעד עכשיו סבלו מהשתייכות לרשות חזקה יתקיימו הפעילויות הללו בסבסוד. לדבריה, "המצוקה נשמעת היטב אך התקציב לשנה זו הוא תקציב סגור ואי אפשר כבר לשנות את זה. גם אם יהיה שינוי הוא יהיה חייב להיות כולל. לא ניתן להקפיא יישוב אחד או שניים בהגדרות הסבסוד – זה מודל שיווני והראיה היא כוללנית". לדבריה, בסך הכול יש עלייה בכמות הארצית של המשתתפים בצהרונים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים