שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הורוביץ: "לא מתכוונים לסגור את נתב"ג"
שר הבריאות
פרופ' רהב: "אני חושבת שעדיין לא צריך לגמרי לסגור את נתב"ג", פרופ' ברבש: "הדיבור על 'לחיות עם הקורונה' זו קלישאה של אנשים חסרי אחריות"
ניצן הורביץ | צילום: יוסי זמיר/ לע"מ

שר הבריאות הורוביץ כינס דיון על מתווה התו הירוק בהשתתפות שרת הכלכלה ברביבאי, שר התרבות טרופר, בכירי משרד הבריאות ונציגי האוצר. בפתח הדיון הבהיר כי בשלב זה אין כוונה להגביל את מספר המשתתפים באירועים ולא לנקוט צעדים שיפגעו בפעילות המשק.

הורוביץ אמר: "לא מתכוונים לסגור את נתב"ג. סביר להניח שמדינות נוספות יכנסו בקרוב לרשימת האסורות – אין מנוס מזה".

בתוך כך, מנהלת היחידה למחלות זיהומית בבית החולים שיבא-תל השומר, פרופ' גליה רהב, התייחסה לדיווח לפיו בממשלה שוקלים לסגור את נמל התעופה בן גוריון, זאת כחלק מהתוכנית למיגור התפשטות התחלואה בישראל ואמרה כי לדעתה אין צורך לסגור שדה התעופה. את הדברים אמרה הבוקר בראיון לרדיו 103FM .

"צריך להקפיד לא לנסוע לאזורים עם שכיחות גבוהה של קורונה ולהיבדק, אולי להגביל את מספר הנוסעים. הכמויות של האנשים והצפיפות בנתב"ג היא לא תקינה. אני חושבת שעדיין לא צריך לגמרי לסגור", אמרה פרופ' רהב והתייחסה גם לנתון האומר כי עשרה אחוזים מהנדבקים בישראל הגיעו מחו"ל ואמרה: "גם אם נסגור את ה-10 אחוז הזה, הנגיף אצלנו, אז זה יוריד קצת אבל זה לא הפתרון שיפתור את הכול".

באשר לחשש מפני ירידה ביעילות החיסון כנגד ווריאנט הדלתא, לאור נתוני התחלואה בקרב מחוסנים, רהב אמרה "אני חושבת שזה שילוב של שני דברים, ירידה של היעילות של החיסון כנגד הזן, וכנראה ירידה של היעילות עם הזמן. כנראה שהחיסון כנגד זן הדלתא פחות יעיל". כמו כן, התייחסה לטענות כלפי משרד הבריאות כי מסתירים מידע מן הציבור, והבהירה: "יש נתונים שאנחנו לא יודעים. לא מסתירים, יש מודלים שונים וכל אחד מראה משהו אחר. אנחנו כן יודעים כי יותר מ-50 אחוז מהנדבקים היום זה בני נוער צעירים שלא חוסנו".

כמו כן, רהב אמרה כי במשרד הבריאות בוחנים את הצורך בחיסון שלישי וכרגע מנה שלישית ניתן למדוכאי חיסון ולא לחולים אונקולוגים, זאת בניגוד להמלצת גורמים במערכת הבריאות, כך לדבריה. "ראינו שבקרב חולים אונקולוגיים עם גידולים סולידיים, 83 אחוז הגיבו לחיסון ויש כ-20 אחוז שלא מגיבים ואין להם נוגדנים ואנחנו נחסן אותם ונבדוק את זה. לפעמים זריקה שלישית היא שמעוררת את מערכת החיסון". "אנשים מספרים שקיבלו את החיסון השלישי וזה שיפר את התגובה החיסונית כנגד הנגיף. הקבוצה השנייה שאני חושבת ועובדת להתחיל במחקר, כי אף אחד לא ייאשר לנו חיסון ככה סתם בלי שיש נתונים על זה, היא אוכלוסייה הקשישה שרואים שהחיסוניות יורדת אצלה", הוסיפה.

פרופ' גבי ברבש התראיין גם הוא לרשת ב' ואמר: "מנת בוסטר מכוונת ומתוכנתת לזן ההודי תיקח סדר גודל של חצי שנה. בתקווה שעד אז נתב"ג לא ייפתח שוב בצורה פראית. שגרת קורונה זה לא לחיות עם אלפי מאומתים ביום, אלא אחרת. הדיבור על 'לחיות עם הקורונה' זו קלישאה של אנשים חסרי אחריות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים