שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » דעו: הלחץ הנפשי משפיע על עורכם
איכות חיים
לחץ נפשי וסטרס יכולים לגרום לבעיות רבות, ביניהם לבעיות עור חמורות, בכתבה מובאות כמה פתרונות שעשויות לעזור לכם להתמודד עם התופעות הנגרמות כתוצאה מכך
אקנה | צילום: Ivana P. Nikolic, שאטרסטוק

תקופת הקורונה מלווה בהמון חשש ואפילו חרדה מפני הבאות, מהמצב הבריאות, הכלכלי, והתעסוקתי ועוד דאגות רבות אחרות. חרדה ודאגה מהווה זרז ידוע לבעיות שונות , אחד הבעיות המוכרות כתוצאה מחרדה הן בעיות עור, כמו אקנה, אקזמה, אורטיקריה, פסוריאזיס ועוד מחלות שתוקפות את העור שלנו או מתבטאות על פני העור.

הלחץ גורם לשחרור של כימיקלים והורמונים שונים המניעים תהליכים דלקתיים בגוף ובעור, תחושות של מצוקה רגשית מובילות לשחרור הורמון לחץ (קורטיזול) המעכב את ההחלמה, משבש את המחסום הטבעי של העור ומשפיע על מערכת החיסון, מה שמאפשר לו פחות להגן על עצמו.

והדבר משפיע גם בצורה הפוכה. חולים במחלות עור חווים רמות נמוכות יותר של אושר, הם בעלי סיכון גבוה יותר למחלות נפשיות כמו דיכאון, חרדה והתמכרות. למצבים רפואיים גלויים כמו פסוריאזיס ואקזמה יש השפעה פסיכולוגית וחברתית משמעותית על החולים.

התפרצות אקנה, או כתם כזה או אחר בעור, עלולה להיות גורם שמשפיע על הדימוי העצמי, או על הביטחון בסביבה חברתית. אנחנו עלולים לחוש מבוכה, מצב רוח ירוד ואף לא להיות מרוכזים במשימה המקצועית שאנו צריכים לבצע בשל המחשבות מה הסובבים חושבים על המראה שלכם.

מה ניתן לעשות כדי לשמור על העור מפני מצבים נפשיים?

1. שינה איכותית שינה עשויה להיטיב לעור, שכן כך הוא יכול לתקן את הפגמים במהלך הלילה, והן למצב הנפשי.

2. שתו הרבה מים כדי לשמור על הלחות הטבעית של עורכם. בחורף אנו לעתים קרובות מפחיתים את כמות הנוזלים שאנו צורכים ואז מייבשים את העור.

3. תזונה בריאה. לעיתים כשאנחנו במצב רוח ירוד, או מרגישים רע עם עצמנו, אנחנו מפצים את עצמנו באכילה רגשית עם תזונה לא בריאה מלאת שומנים וסוכרים שמעכבת את ההתפתחות שלו והפעילות שלו ואף גורמת לפצעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים