שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » דרגות אלוף הוענקו למזכיר הצבאי לרה"מ
שדרוג בתפקיד
ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון והיועץ הכספי לרמטכ"ל נכנס לתפקידו • נספח ההגנה בארצות הברית נכנס לתפקידו • דרגות אלוף הוענקו לתא"ל אבי גיל
אבי גיל | צילום: דובר צה"ל

דרגות אלוף הוענקו לתא"ל אבי גיל הנכנס לתפקידו כמזכיר הצבאי לראש הממשלה, בטקס שנערך בבית "בן גוריון", במחנה "רבין" (הקריה). הטקס נערך בראשות שר הביטחון, מר בני גנץ, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי ובנוכחות חברי פורום מטכ"ל ומשפחתו של האלוף.

שר הביטחון, מר בני גנץ: ״תפקיד המזכיר הצבאי דורש מקצועיות צבאית, והבנה אסטרטגית רחבה. בין השאר, לאור זאת ולאור הצורך שאני רואה במשקל סגולי גבוה יותר למזכיר הצבאי, החלטנו שנכון להעלות את דרגתו לאלוף. יש לי ביטחון גדול ביכולתו של אלוף אבי גיל למלא את המשימה בהצלחה, על בסיס הניסיון והיכולות שהוכיח לאורך שרשרת הפיקוד. גנץ הודה לתא"ל אבי בלוט, והדגיש כי הוא עובר מתפקיד רגיש, לתפקיד רגיש נוסף, מפקד אוגדת איו"ש, שבו החלטה טקטית, יכולה להיות בעלת חשיבות מדינית אסטרטגית, וכי הוא בטוח בהצלחתו, ביכולותיו ובכישוריו להצליח גם בו".

כוכבי: ״בתפקיד המזכיר הצבאי צריך אנשים נבונים, עם ראייה רחבה, מאוזנים, שקולים ומנוסים. שלושת הקריטריונים המרכזיים של התפקיד הזה הם מקצועיות, ענייניות וממלכתיות. אבי, אתה מצויד בשלל תכונות ונסיון כדי למלא את התפקיד הזה כמו שצריך. אני חושב שגם התפקידים האחרונים שמילאת בהצלחה יתרמו לך לתפקיד זה. אני סומך עלייך ומאחל לך הצלחה רבה״.

אלוף הטרי אבי גיל: "היום לפני 31 שנים התגייסתי לצה"ל והתחלתי את המסע המיוחד הזה, שעדיין בעיצומו. כשאדם מחליט לטפס לפסגת הר גבוה, צעדיו הראשונים קלילים, מהירים, נשימותיו קלות. ככל שהוא צובר גובה ומתקרב אל הפסגה, נשימותיו וצעדיו קצרים וטיפוסו הופך איטי. כל צעד מחייב מחשבה, בכל צעד מרגיש הוא את כובד האחריות על כתפיו. ביראת כבוד ובתחושת שליחות ואחריות אכנס לתפקיד. אני מתחייב לפעול בענייניות, ביושרה ובממלכתיות. אשאר נאמן לערכי צה"ל שעליהם חונכתי וחינכתי, וכמובן לצו מצפוני, זה שאני מקווה שהביא אותי למעמד מרגש זה".

ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון והיועץ הכספי לרמטכ"ל נכנס לתפקידו

במקביל, אלוף-משנה ד"ר גיל פנחס הועלה לדרגת תת-אלוף ומונה לתפקיד ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון והיועץ הכספי לרמטכ"ל, בטקס חגיגי שנערך במחנה "רבין" (הקריה), בתל-אביב. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר בני גנץ, מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, חברי פורום המטה הכללי, משפחות ומוזמנים נוספים. תת-אלוף ד"ר גיל פנחס מחליף בתפקיד את תת-אלוף אריאלה קנול לזרוביץ', אשר כיהנה בתפקיד היועצת הכספית לרמטכ"ל וראש אגף התקציבים במשרד הביטחון במהלך ארבע השנים האחרונות.

שר הביטחון, בני גנץ: "אריאלה לקחה חלק מרכזי בהכנת בניין הכוח של מערכת הביטחון. במקצועיות וביושרה, ידעה להיאבק אבל גם ובעיקר לפעול בכדי להתאים את המשאבים של מערכת הביטחון לצורכיה. תא"ל פנחס שהוא חלק מרכזי במערך הוא קצין ערכי, מוערך ואני בטוח שימשיך ויעצים את התהליכים הנדרשים בצה"ל ובמערכת הביטחון כולה".

מנכ״ל משרד הביטחון, אלוף (מיל׳) אמיר אשל, בטקס החלפת ראש אגף התקציבים במשרד הביטחון: "אתם, אנשי התקציבים, מייצרים את החמצן לביטחון מדינת ישראל שרק בזכותו יכולה המערכת לעמוד מול אתגרים קרובים ורחוקים, מתת הקרקע ועד למרחבי החלל. אריאלה הובילה את המפעל הזה בטוטאליות ובמקצועיות. חרף המציאות חסרת התקדים ללא תקציב מדינה מאושר, הושגו כאן הישגים גדולים, שמאפשרים לנו לחזק את קיומה ועתידה של מדינת ישראל, ביטחוני כלכלי וחברתי. גיל,יש לך את הכישורים להמשיך קדימה ולנסוק למעלה. אני סמוך ובטוח שהמקצוענות שלך והיכולת לחבר, לגשר ולמצוא את הפתרונות היצירתיים יאפשרו לנו לעמוד בייעוד שלנו ובמשימות הרבות שעל הפרק".

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי: "אריאלה, זו הייתה תקופה משמעותית ומלאת אתגרים בה הובלת את המערכת התקציבית במקצועיות, יצירתיות, אסרטיביות וכישרון רב, לחמת ויצרת לצה"ל תנאים לנצח. היית לכולנו מפתח להצלחה. המציאות הכלכלית מורכבת, אך גם הסוגיות הביטחוניות סבוכות ומאתגרות. בראש סדר העדיפויות של צה״ל עומד ביטחון המדינה ושלומם של אזרחי ישראל, ועל כן אנו נדרשים להיערך בכל עת אל מול אויבנו. אריאלה, אנו מוקירים לך על תקופה משמעותית ומלאת אתגרים במהלכה הובלת את המערכת התקציבית בגאון ונחישות. גיל, אתה קצין מקצועי ומוכשר. ביצירתיות רבה הובלת חלק משמעותי במערכה התקציבית האחרונה. אני בטוח בהצלחתך".

נספח ההגנה בארצות הברית נכנס לתפקידו

אלוף הדי זילברמן נכנס לתפקידו כנספח ההגנה בארצות הברית. הטקס נערך בנוכחות בני משפחה ומוזמנים נוספים. אלוף הדי זילברמן החליף בתפקידו את אלוף יהודה פוקס, אשר כיהן בתפקיד זה בשנתיים האחרונות ויכנס לתפקידו כמפקד פיקוד המרכז בשבועות הקרובים.

נספח ההגנה בוושינגטון היוצא, אלוף יהודה פוקס: ״שיתוף הפעולה והתיאום ההדוק בין ארצות הברית לישראל מהווים מרכיב קריטי בהתמודדות למול האתגרים המשותפים, בוודאי באזור מורכב כמו המזרח התיכון. הקשר בין צה״ל לצבא ארה״ב הוא חסר תקדים בהיקפו ובעומקו בעולמות בניין הכוח, במרחבי הלגיטימציה וההשפעה ובפעילות המשותפת ליצירת מרחב פעולה לצה"ל ולמדינה. אני מודה על הזכות שניתנה לי לייצג את משרד הביטחון ואת צה״ל בתור נספח ההגנה בוושינגטון במשך שנתיים סוערות ומרתקות, ואני נרגש לחזור לישראל ולפקד בזירה מאתגרת לא פחות. הדי ידידי, אתה האיש הנכון במקום הנכון. אין לי ספק שתדע להוביל את הקשר החשוב שלנו עם צבא ארה״ב לשיאים חדשים״.

הדי זילברמן ויהודה פוקס | צילום: דובר צה"ל
הדי זילברמן ויהודה פוקס | צילום: דובר צה"ל

נספח ההגנה בוושינגטון הנכנס, אלוף הדי זילברמן: "המזרח התיכון הוא אזור מורכב המספק אתגרים ביטחוניים תכופים למערכת הביטחון כולה. ארצות הברית היא החשובה והמשמעותית ביותר מכל בעלות בריתנו ושותפה אמיתית בהתמודדות עם אתגרים אלו. שותפה לניתוח האיומים, לקידום ההזדמנויות, לחיזוק המענה המבצעי ולפיתוח אמצעי הלחימה של המחר. יהודה ידידי, אתה מעביר אלי נספחות חזקה ומשפיעה ומערכת מסועפת של קשרים עבותים עם עמיתינו בארצות הברית. בשם כלל הנספחות ובשמי, אני מודה לך מעומק הלב ומאחל הצלחה רבה באתגר החדש שלך בפיקוד המרכז".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים