שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » דריכות במועצת החכמים, בני מרן עלו לציון
חֲזוֹן עֹבַדְיָה
'בחזית' בסקירה על הדריכות בבתי גדו"י לקראת המערכה: מסע החיזוק של ש"ס שמגשים את חזון מרן זצ"ל, ושמפריח תקווה ביהדות המזרחית המתעצמת בקצב מסחרר
כינוס רבני ש"ס | צילום: יעקב כהן

כשדיווחנו ב'בחזית' מספר ימים אחרי חג הפורים האחרון על "5 בתי כנסת חדשים בבני ברק לספרדים", היה אפשר לחשוב כי מדובר באפיזודה חולפת וכאירוע חד פעמי. אבל אז התברר, כי "מסע החיזוק" הזה נמשך ומתעצם ככל שהזמן חולף. כך מתנהלת מהפכה מיסודו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל; בניית יהדות המזרח באופן עקבי וללא פשרות, וזה מה שממשיכי דרכו ב'מועצת חכמי התורה' עושים כיום באמצעות ה'שליחא דרבנן' השר אריה דרעי.

במהלך השבועות האחרונים יצאו חברי 'מועצת החכמים', יחד עם נציגי התנועה, למסע חיזוק שהצליח להפיח תקווה גם בקרב אחרוני הפסימיים במגזר הספרדי. במסגרת המסע, החידושים מבית 'תנועת ש"ס' יצאו כמו פטריות אחרי הגשם. ליהדות, לצעירים וגם לנשים.

התגייסותם של מאות רבני ש"ס, בצל כינוס ה'מועצת' בשבוע שחלף, העיד כי המגזר הספרדי נמצא במגמת עלייה דרמטית, בקצב מסחרר שמשאיר אבק לכל התפתחות אחרת במדינת ישראל. 'בחזית' יצא לבדוק מה הם מועדי ההצבעה בקרב מנהיגי המגזר ביום הבחירות.

ממשיכי הדרך

מבית מרן נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון הגדול חכם שלום כהן שליט"א, מסרו כי הרב צפוי לצאת מבית מדרשו בירושלים מיד אחרי תפילת שחרית לקלפי בבי"ס רמות אלון ברחוב אסירי ציון (רמות ב'), בשעה 08:15, כדי לקיים את מצוות ההצבעה. בבית 'נשיא המועצת' טרם ידעו להגיד אם הגר"ש יעלה גם לציונו של מרן הרב עובדיה, או יערוך ביקורים במקומות אחרים, אך גם לא שללו אפשרות כזאת.

ממשיך דרכו של מרן הרב עובדיה כל כס 'הראשון לציון', בנו הגאון הגדול רבי יצחק יוסף, ייצא להצביע, אך מכוח תפקידו הראשל"צ לא עוסק בפומבי בעניינים פוליטיים. לנוכח הפניות החוזרות ונשנות התקבלה תשובה קצרה: "הרבנים הראשיים לא עוסקים בפוליטיקה. ככל ויתפתח משהו, נעדכן".

האחים, הרב דוד הרב אברהם והרב משה יוסף, אתמול על ציון אביהם מרן הרב עובדיה זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

חבר ה'מועצת' הגאון רבי דוד יוסף ואחיו הרב אברהם והרב משה עלו אתמול על ציון אביהם מרן הרב עובדיה זצ"ל, כדי להעתיר להצלחת המערכה למען קיום הדת בארה"ק, וחיזוק תנועת ש"ס. הגאון רבי דוד שליט"א צפוי לצאת לקלפי בשעות הבוקר, אחרי תפילת שחרית.

הסקרנות בכסא רחמים

בביתו של ראש ישיבת 'כסא רחמים', הגאון רבי מאיר מאזוז, אמרו ל'בחזית' כי ראש הישיבה אינו מורה להצביע למפלגה ספציפית, אלא פועל למען "הצלחת הימין כולו".

לדברי מקורב לבית הרב שגם נושא בתפקיד ניהולי בישיבת כסא רחמים: "הרב פועל להצלחת התורה, ולדעתו, ערכי הימין מבוססים על כללים שהוזכרו בתורה הק'. לכן אומר כי חייבים להצביע בכל אופן, או לאחת ממפלגות החרדיות, ואם לא למפלגת הציונות הדתית. אבל העיקר ללכת להצביע כדי לחזק את הימין".

מרן הגר"ש כהן מצביע | צילום: יעקב כהן

ניסינו לחלץ גם רמיזה קטנה על זהות פתק ההצבעה שהרב יכניס בקלפי, אך סורבנו: "אני יודע מה הרב מצביע, אבל אין צורך להיכנס לזה. אני לא רואה סיבה להיכנס לעניין הזה".

בביתו של הגאון רבי שלמה משה עמאר שורר לחץ גדול ותכונה רבתית על רקע מערכת הבחירות הגורלית ליהדות החרדית. מבית הרב טרם נמסרו פרטים מדויקים על מועד ההצבעה או על הכנותיו של הרב לקראת יום הבחירות, מחמת "הלחץ הגדול", אבל הבטיחו לתת תשובה.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. במה מועילים מאות נציגי שס בכל הארץ חוץ מלפנק את עצמם ראו מה הבדל בין העזרא לכל אחד של נציגי אגודת ישראל אתה מצלצל לנציג שס אומר לך אל תפריע לי ואין למי לפנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים