שיתוף
תגובות
משפט » דרישה לעצור את הערבים שהתפרעו בשמחת תורה
מבעירים את השטח
הפורעים הערבים אחזו בידיהם אלות תקיפה והשליכו אבנים וסלעים ללא הפסקה. הם הכו באלימות מתיישב יהודי וביצעו בו לינץ'
הפרות סדר וזריקת אבנים. אילוסטרציה | צילום: Edward Crawford, שאטרסטוק
הפרות סדר |
צילום: עין לציון

בחג שמחת תורה התפרעו עשרות ערבים סמוך לחוות מעון בדרום הר חברון, וביצעו מעשי לינץ' של ממש ביהודים. רבש"צ חוות מעון הגיע לשטח עם כוחות הביטחון, הותקף על ידי הפורעים ונפצע. הצבא עצר חשוד ערבי אחד בתקיפת הרבש"ץ, ששוחרר בתחנת המשטרה.

בהמשך היום התפרעו עשרות ערבים נוספים בפנים גלויות לעניי החיילים אך אף אחד מאותם פורעים לא נעצר. עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו תקף את התנהלות הצבא, והגיש תלונה ודרישה לעצור את כלל הפורעים הערבים.

מדובר במתחם מאהלים עונתיים לתקופת המרעה של ערביי יטא, אשר בשנים האחרונות מתקבעים בשטח בעזרת האיחוד האירופי והרשות הפלסטינית. כמו כן, אנרכיסטים ופעילים אנטי ציונים מבעירים את השטח ומפריעים לתושבים היהודים ולצבא.

במכתב ששלח עו"ד בלייכר לאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס נכתב כי התקיפה אירעה כאשר המתפרעים בשטח זיהו את הרבש"צ, כ-30-40 ערבים הקיפו את רכבו ויידו לעברו אבנים. שמשת הרכב הקדמית התנפצה, והרבש"צ נפצע בפניו ובידו הימנית. הרבש"צ זיהה את אחד המחבלים, נעים חממדה, אשר זרק עליו אבן ונמלט. הרבש"צ הפצוע הזעיק את הסמג"ד, שעצר את המחבל.

בנוסף, זיהה הרבש"צ תוקפים נוספים בשמותיהם, ביניהם גם סולימאן סאלם 'נאסר' אלעדרא, אביו של פעיל 'בצלם' באסל אלעדרא, והגיש תלונה במשטרת חברון. במכתב מחה עו"ד בלייכר "לתדהמתנו, באופן תמוה ובלתי מתקבל על הדעת, שוחרר החשוד כבר בתחנת המשטרה ללא כל עונש! בנוסף, חרף חומרת האירוע, לא ידוע לנו על עצורים נוספים".

בנוסף, כשעה לאחר תקיפת הרבש"צ אירעה הפרת סדר קשה נוספת, ע"י עשרות בני מיעוטים תושבי הכפר טוואני, שכללה יידוי אבנים מאסיבי כלפי כוחות צה"ל ומתיישבי חוות מעון. זהו כפר שרק בשבוע שעבר נתפסו בו שלושה ארגזי בקבוקי תבערה מוכנים לזריקה במהלך סריקה צבאית.

הפורעים אחזו בידיהם אלות תקיפה והשליכו אבנים וסלעים ללא הפסקה. הם הכו באלימות מתיישב יהודי וביצעו בו לינץ', ולפי המכתב "אך בנס הוא יצא בחיים מהתקיפה". רבים מאותם פורעים היו גלויי פנים וחלקם אף מוכרים בשמותיהם, ו12 תמונות שונות של מחבלים בשעת התקיפה צורפו למכתב. כאמור, לא ידוע על אף עצור באירוע.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את הרבש"צ מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והצבא "מדובר באוזלת יד חמורה כלפי מחבלים מסוכנים, כיצד ייתכן שלא נעשה ולו מעצר אחד באירוע שכזה? הדברים קשים שבעתיים ומעלים תחושות קשות, כאשר ביד השניה משטרת ישראל מיהרה לבצע מעצרים נרחבים תוך השקעת מאמצים רבים כלפי תושבים יהודים, אשר רבים מהם שוחררו בבית משפט לאחר שנקבע שאין ראיות לכאורה כנגדם".

עוד הוסיף כי "התנהלות שכזו יש בה כדי העברת מסר מתירני למחבלים, אשר אינם מורתעים מלחזור על מעשים שכאלה בעתיד חלילה". עו"ד בלייכר ביקש לבצע את כל אשר נדרש, כולל מודיעין ואמצעים מיוחדים, על מנת ללכוד את הפורעים ולהביאם לדין בגין מעשה טרור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים