שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דרישה לשים קץ לתופעת השב"חים בצמתים
סכנת חיים
מדי יום מגיעים לגליל שוהים בלתי חוקיים רבים מהשומרון, המופעלים על-ידי עבריינים ∙ התופעה משבשת את התנועה ומהווה סכנה של ממש לנהגים
שוטר בודק רכב במחסום. אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

אחת למספר שנים מתפרסם בכלי התקשורת השונים תיעוד של תופעה בלתי נסבלת: עשרות שוהים בלתי חוקיים מגיעים מדי בוקר מהרשות הפלסטינית ומתפרסים לאורך צמתים מרכזיים בכביש 70 ובכביש 85 – במטרה לקבץ נדבות ולמכור מוצרים שונים כגון שעונים מזויפים וצעצועים. חשוב להדגיש כי רוב הכספים הנאספים מועברים לסרסורים מקומיים שמנהלים פעילות זו. בפרט נוהגים השב"חים – גברים, נשים וילדים – לעמוד בצומת אחיהוד, בסמוך לשפרעם, וכן בצמתים שונים מעכו ועד לכרמיאל.

תושבי הצפון לא זקוקים לאותם תיעודים. עבורם זוהי מציאות יומיומית ומטרד של ממש. הנוכחות של השב"חים בתוך הצמתים גורמת להפרות סדר, משבשת את התנועה בכבישים ומסכנת הן את הנהגים והן את הקבצנים עצמם. תושבי גוש שגב שבגליל פנו עשרות פעמים למשטרה, אך זו לא עשתה דבר – ועל כן החליטה תנועת אומ"ץ, אליה פנו תושבי הצפון בבקשת עזרה, להיכנס לעובי הקורה.

"לא רק שהמצב לא השתפר", כתבו יו"ר אומ"ץ פנחס פליצ'ה פלד ויו"ר המועצה הציבורית עו"ד יצחק מינא לראשי מערכת אכיפת החוק, "אלא שהוא הולך ומחמיר מיום ליום". פלד ועו"ד מינא אף הדגישו בפנייה לשר לביטחון פנים עמר בר-לב ולמפכ"ל יעקב שבתאי כי גורמים עבריינים השתלטו על התחום. "מהמידע שבידינו עולה כי הפעילות של השב"חים מתוכננת ומתואמת על-ידי סרסורים, כולל הצבת תצפיות על הצירים והצבת רכבי מילוט להברחת השוהים הבלתי חוקיים בעת שנראות ניידות משטרה".

איסוף השב"חים באותם רכבי מילוט מייצר אף הוא סכנה ממשית בכבישי הצפון, וזאת עקב הנסיעה במהירות רבה ומסכנת חיים. מעבר לכך, עצם השהות הממושכת בצמתים מובילה לזיהומם בבקבוקי פלסטיק, שברי זכוכית ואשפה נוספת. בנוסף, חלק גדול מהשוהים הבלתי חוקיים לנים בכפרים הערביים הסמוכים.

"ההתנהגות הפרועה של השב"חים גורמת נזק בלתי נסבל הן לחברה הערבית והן לחברה היהודית, באותה מידה", הדגיש פלד. במקביל לדרישה הבלתי מתפשרת של תנועת אומ"ץ מהאישים האחראים על משטרת ישראל לפתור בעיה חמורה זו, כלל המכתב לבר-לב ולשבתאי גם פרגון – על המאמץ שמוביל לירידת עקומת הפשיעה החמורה בחברה הערבית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים