שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרישה לשינוי חקיקה בהוצאות במעון רה"מ
בעקבות התחקיר
התנועה לאיכות השלטון קוראת לשנות את החוק ולהסיר את הוצאות המזון במעון רה״מ מהמימון הציבורי: "להפריד בין צרכי התפקיד לצרכים הפרטיים"
בנט ונתניהו במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לפני זמן קצר (רביעי) לראש הממשלה נפתלי בנט בבקשה שיפנה לוועדת הכספים של הכנסת על מנת לשנות את מסגרת החקיקה לכיסוי הוצאות המזון וההסעדה במעון רה״מ. זאת בהמשך להחלטתו מהבוקר לכסות מעתה והלאה באופן פרטי את הוצאות המזון במעון רה״מ שאינן קשורות באירוח רשמי או במילוי התפקיד.

התנועה לאיכות השלטון צירפה למכתב נספח ובו הצעה מוכנה לתיקון החלטת שכר שרים וסגני שרים (ביטול הוצאות מזון ושירותי הסעדה במעונות ראש הממשלה), התשפ"ב-2022. את המכתב מיענה התנועה גם לשר האוצר אביגדור ליברמן, למזכיר הממשלה שלום שלמה וליו"ר ועדת הכספים ח"כ אלכס קושניר.

התנועה מבקשת למעשה להפריד בחוק בין הוצאות המזון וההסעדה הפרטיות במעון רה"מ לבין אלה הנדרשות לאירוח הנובע ממילוי התפקיד.

התנועה לאיכות השלטון מזכירה במכתבה כי בשנת 2015 פרסם מבקר המדינה דוח חמור בנושא "הוצאות מעונות ראש הממשלה", ובו נמצאו נורמות לא-תקינות שאינן עומדות בקנה אחד עם אמות ציבוריות ראויות בכל הקשור להתנהלות בני הזוג נתניהו במעון הרשמי, ובכלל זה נמתחה ביקורת חמורה על הוצאות המזון ושירותי ההסעדה. חלק מן הממצאים שעלו בדוח הנ"ל, גובשו אף לכתב אישום נגד הגברת שרה נתניהו.

"כידוע, המסגרת החוקית לתשלום הוצאות ושירותים במעונות ראש הממשלה, היא החלטת שכר שרים וסגני שרים, תשמ"ב-1982. החלטת שכר השרים היא כללית ותמציתית מטבעה, ולכן בשנת 2001 פרסם משרד ראש הממשלה ׳נוהל השתתפות בהוצאות ראש ממשלה מכהן׳, אשר קובע את ההוצאות להזמנת ארוחות בהיעדר מבשל או מבשלת, רכישת מוצרי מזון ועוד. אך בניגוד להוצאות אחרות שהוגבלו בהחלטת שכר שרים, לא נקבע על ידי ועדת הכספים של הכנסת הגבלות, או פיקוח על הוצאות המזון ושירותי ההסעדה לראש הממשלה ומשפחתו, שלא במסגרת הוצאות האירוח הנובע ממילוי תפקידו".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "אנו מברכים את ראש הממשלה על החלטתו החשובה להפחית את הנטל מהקופה הציבורית בכל הקשור להוצאות המזון במעון רה״מ. יחד עם זאת, הגיע הזמן לעגן נורמה זו בחוק ולמנוע בזבוז כספי ציבור אדירים גם בעתיד על ידי ראשי הממשלה הבאים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים