שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דרישה מרה"מ לאשר ועדת חקירה לצוללות
סוף לסאגה?
התנועה לאיכות השלטון פנתה היום במכתב לרה״מ: הבא לאישור הממשלה את ההצעה להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט
צוללות | צילום: noraismail,שאטרסטוק

התנועה לאיכות השלטון, פנתה במכתב לראש המממשלה נפתלי בנט בשם עשרות בכירי מערכת הביטחון לשעבר ובהם שרי ביטחון, רמטכ״לים, ראשי מוסד ושב״כ ואלופים רבים, בבקשה להביא לאישור הממשלה כבר בישיבת הממשלה הקרובה את הצעת ההחלטה להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות וכלי השיט.

התנועה ציינה במכתבה כי מטרת הוועדה היא ״פיזור הערפל והחשדות הכבדים האופפים פרשה זו, הנוגעת לקודש הקודשים של ביטחון מדינת ישראל, ואשר מדירה שינה מעיני ישראלים רבים״.

עוד הזכירה התנועה לאיכות השלטון במכתבה את פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט העליון בעתירת התנועה, בו הובהר כי בהחלט ראוי שהקשיים והליקויים העולים מההתנהלות הבלתי-תקינה והמדאיגה, אודותיה פורט הן בעתירה, הן במסקנות והמלצות המשטרה שפורסמו עם סיום החקירה בפרשת העמלות, והן בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה מיום 15.10.2020, ייבדקו לעומקם, וכי ועדת חקירה ממלכתית היא האמצעי שיכול להתאים לכך.

״המסגרת של ועדת חקירה ממלכתית שדיוניה, כולם או חלקם, יכולים להיערך בדלתיים סגורות תוך הטלת חיסיון וחובת סודיות, יכולה להתאים לבירור ולבחינה של הדברים ולטיהור אווירת החשד והספקות״, ציטטה התנועה במכתב מפסק הדין.

״כראש ממשלת ישראל, החשיבות שבבירור העובדות בפרשה זו בוודאי לא נעדרת מעיניך, הן מבחינה ציבורית, ערכית, ביטחונית ואף אסטרטגית. ישנה חשיבות גדולה בבירור הליכי רכש כלי השיט, בתיקון הליקויים ובהפקת הלקחים באופן הצופה פני עתיד, ובחקר האמת ואכיפת החוק במידה ויתברר כי התנהלות בלתי-תקינה זו איננה מקרית, כי אם מקורה בעבירות פליליות ובשחיתות שלטונית״.

יו״ר התנועה לאיכות השלטון, עו״ד ד״ר אליעד שרגא: ״חייבים לחקור לעומק את פרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה, שפגעה קשות בביטחון הלאומי. לאחר שמרבית השרים הביעו כבר את נכונותם להקים את הוועדה – הכדור נמצא כעת בידי רה״מ בנט ואנו מצפים ממנו לפעול בהקדם לטובת האינטרס הציבורי. בשבועות הקרובים נצא לקמפיין ציבורי רחב – עד שהוועדה תוקם ואזרחי ישראל יוכלו לישון בשקט״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים