שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "דרישתו של ביידן – לא מתקבלת"
רפובליקנים תוקפים
עוסקים בקביעות ברטוריקה אנטישמית", אמר אחד הרפובליקנים. ניקי היילי: "תארו לכם שהיו יורים על וושינגטון". פנס: "תוצאה ישירה של החלשה שמפגין ביידן"
מייק פנס | צילום: Gino Santa Maria, שאטרסטוק

שגרירת ארצות הברית בעצרת האומות המאוחדות לשעבר ניקי היילי התייצבה היום (רביעי) לצד ישראל וגינתה את הלחץ שהפעיל נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, על ישראל להגיע להפסקת אש.

"ביידן קורא לישראל לפעול להרגעת ההסלמה בשעה שארגון הטרור חמאס יורה רקטות לעבר אזרחי ישראל. זה יהיה בלתי מתקבל על הדעת מצד בעלי בריתנו לדרוש הפסקת אש בשעה שרקטות נורות לעבר וושינגטון הבירה. עלינו לעמוד לצד ישראל ונגד הטרור", כתבה היילי בעמוד הטוויטר שלה.

הסנאטור הרפובליקני קרוז האשים אתמול את הדמוקרטים "מהשמאל הקיצוני" בכך שהם משתמשים לעיתים קרובות ב"רטוריקה מלאת שנאה, אנטישמית ואנטי-ישראלית". קרוז הוסיף: "מה שהם אומרים עכשיו נשמע כאילו שהם משמשים מזכירי מדינה של המחבלים של חמאס בעזה, ולא חברים בקונגרס ששומרים על הביטחון הלאומי של ארה"ב ועל הביטחון של בעלות הברית שלנו".

מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיץ' מקונל, קרא לביידן "להישאר חזק נגד הקולות ההולכים וגדלים במפלגתו היוצרים תמונה שקרית בין תוקפי טרור למדינה אחראית המגנה על עצמה". רפובליקני נוסף וסגן הנשיא הקודם מייק פנס האשים את ביידן באלימות וכינה אותה "תוצאה ישירה של חולשה שהפגין ממשל ביידן מיומו הראשון בתפקיד".

בתוך כך, לפני שעה קלה שוחח שר החוץ אשכנזי עם מזכיר המדינה האמריקאי, בלינקן. השר אשכנזי הודה לו על הגיבוי המלא של ארה"ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועדכן אותו על ירי הרקטות בצפון.

שר החוץ ציין בפני מזכיר המדינה האמריקאי כי על ישראל להמשיך לפעול מול החמאס וארגוני הטרור ברצועה עד להשבת השקט והביטחון לתושבי מדינת ישראל. השר אשכנזי הודה לו על התמיכה הבלתי מתפשרת בישראל, כולל במועצת הביטחון, ומאמציה של ארה"ב להביא ליציבות בטחונית ומדינית באיזור.

במהלך היום שוחח שר החוץ עם שרי החוץ של צ'כיה, הונגריה, יוון, קנדה וברזיל והודה להם על הגיבוי והתמיכה של המדינות בישראל ובזכותה להגן על עצמה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים