שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » דרמה בבסיס: האלוף סורב כניסה ונשק נשלף
מבוכה בצה"ל
אלוף פיקוד הדרום סורב כניסה לבסיס חצרים לאחר שהחיילת שאמורה היתה ללוות אותו לא זיהתה אותו, המבוכה: כיתת הכוננות הוקפצה לאחר שהוכרז נוהל "פטיש קר"
הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

תקרית חריגה התרחשה אתמול בערב בבסיס חצרים כאשר אלוף פיקוד הדרום האלוף הרצי הלוי הגיע לבסיס כשהוא מלווה בשני קצינים נוספים ובנהג אך לא הותר לו להיכנס על אף שהציג תעודת קצין. לאחר מכן, כשנכנס לשער הפנימי, הופתע לגלות מולו את כיתת הכוננות, שהוקפצה כאילו אירעה חדירה לבסיס.

האירוע החל כאשר הלוי הגיע בסביבות השעה 20:00 בערב למנחת בחצרים כשבכוונתו להמריא משם לתרגיל לילה של חטיבת גבעתי ברמת הגולן, שם המתינו לו 500 חיילים. האלוף שהיה מלווה בשני קצינים הגיע לשער הראשי בבסיס, אלא שאז התברר כי לשני מלוויו אין תעודות מזהות.

המסוק המתין להלוי בתוך הבסיס שכאמור סורב כניסה, כאשר החיילת בשער ביצעה סריקה סביב רכב האלוף, ותוך כדי כך הסביר לה הלוי שהוא לא יכול לחזור לבסיס, משום שהוא ממהר לתרגיל. במקום התפתח ויכוח שלאחריו הותר לאלוף לעבור בשער הראשי, אלא שבמקביל הוכרז נוהל "פטיש קר", שמשמעותו חשד לחדירה לבסיס. כל השערים ננעלו אוטומטית, הלוי הגיע לשער השני – שהיה סגור. בחמ"ל בשער ישבה חיילת, והוא הסביר שהוא בדרכו לתרגיל,.

כשהגיע האלוף לש"ג הפנימי הופתע לגלות את כיתת הכוננות עומדת מולו, וגם טלפון מהקצין התורן ביחידה לא עזר. לאחר חילופי דברים האלוף הורשה להיכנס, ונפגש עם מפקד בסיס חצרים במטרה ללבן את העניין. הפרשה הגיעה לסיומה.

במקום נמצאה גם הקצינה שאמורה הייתה ללוות אותו, אך זו התעקשה ולא אפשרה לו להיכנס. משנפתח השער נכנס האלוף לחמ"ל והחיילת דרשה ממנו לצאת, האלוף הלוי השיב: "אצא רק כשתפתחי את השער", כעבור מספר רגעים לקח את מכשיר הקשר שהיה על השולחן וניסה ליצור קשר עם החמ"ל.

״מדבר מפקד פיקוד הדרום״, אמר הלוי, התקשר למפקד הבסיס ונתן לחיילת לדבר איתו. החיילת: "איך אני יודעת שזה אתה?״ הרצי הלוי ניסה להשיג את מפקד חיל האוויר, החיילת התעקשה – ״אסור לי לפתוח לך״.

בשלב מסוים אמר אלוף הפיקוד לחיילת בחמ"ל: "אם את לא פותחת – אני פותח", ואז הגיע קצין האבטחה למקום ופתח את השערים דרך החלון. בין לבין, למקום הגיע בריצה לעבר האלוף, קצין ההגנה האווירית עם נשק, האלוף הלוי קרא לו: "תוריד את הנשק או שאקשור לך את הידיים״. לדברי גורמים צבאיים, האלוף התעכב בשער כ-40 דקות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כניסתו של מפקד פיקוד הדרום לבסיס חצרים בדרכו לטיסה לתרגיל ברמת הגולן, תואמה ואושרה מראש. החיילים בשער סירבו להכניסו לבסיס על אף שהזדהה במספר דרכים ועכבו אותו למשך זמן ממושך, מכיוון שהיו עמו ברכב קצינים נוספים אשר חלקם לא נשאו תעודות מזהות. אמש הציג מפקד בסיס חצרים את התחקיר למפקד הפיקוד והופקו הלקחים הנדרשים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים