שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרמה במליאה: חוק האזרחות נפל בתיקו
לקול צהלות האופוזיציה
ח"כ עמיחי שיקלי הצביע נגד החוק ומהאופוזיציה הריעו 'גיבור ישראל', הערכות אומרות כי לא רחוק היום שהוא יוכרז כ'פורש' ע"י ימינה, הליכוד: "עסקה מושחתת נפלה"
בני גנץ, יאיר לפיד, גדעון סער | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בתום דיון ממושך שנערך כל הלילה במליאת הכנסת על חוק האזרחות – הוראת השעה שמונעת הענקת אזרחות ישראלית לפלסטינים שהם בני זוג של אזרחים ישראלים, החוק עלה להצבעה כהצעת פשרה שהושגה בקואליציה, כהארכת תוקף לחצי שנה במקום לשנה.

ההצבעה סביב 6:30 הוכרזה כהצעת אמון בממשלה, ובסופו של דבר הצביעו 59 חברי כנסת בעד החוק, 59 נגדו – וההצעה נפלה, לקול צהלות האופוזיציה, כשח"כ שיקלי מימינה הטה את הכף כשהצביע נגד.

לקואליציה לא היה רוב מכיוון שרק מנסור עבאס ו-וואליד טאהא מרע"מ תמכו, ושני חבריהם, סעיד אלחרומי ומאזן גנאיים, נמנעו. המאבק האחרון כאמור היה על קולו של עמיחי שיקלי מימינה, שמאז הקמת הממשלה התנגד לה. בסופו של דבר הוא הצביע נגד הארכת הוראת השעה – ונגד הממשלה. כך נרשם תיקו, שמשמעותו שהחוק לא מאושר. חברי הליכוד הריעו במליאה כשנשמעה הכרזת שיקלי "נגד" בהצבעה השמית. המשמעות: הוראת השעה מבוטלת החל מהיום, ולא ידוע אם ההצעה תעלה שוב להצבעה בכנסת.

הערכות אומרות כי לא רחוק היום שח"כ עמיחי שיקלי יוכרז כ'פורש' ע"י ימינה.

שיקלי אמר לאחר ההצבעה: "הלילה קיבלנו הוכחה לבעייתיות של ממשלה שאין בה רוב ציוני מובהק. כזו שמתחילה את הלילה עם הארכת חוק לשנה ומסיימת אותו עם הארכה לחצי שנה, שמתחילה עם 1,500 היתרים ומסיימת עם למעלה מ 3,000. ישראל צריכה ממשלה ציונית מתפקדת ולא שעטנז שתלוי על בלימה בקולותיהם של רע״ם ומרצ".

שרת הפנים איילת שקד, שהובילה את מהלכי הארכת תוקף החוק, אמרה לאחר ההצבעה: "מי שלא ראה את הצהלות של חברי הליכוד והציונות הדתית עם עופר כסיף וסמי אבו שחאדה לא ראה טרוף כזה מימיו. ביחד הם הפילו את חוק האזרחות, חוק חשוב לביטחון המדינה ולאופייה. ניצחון גדול לפוסט ציונות". בעקבות הצבעתו נגד הממשלה, בימינה שוקלים להכריז על ח"כ שיקלי כפורש מהסיעה.

חגיגת ה'רשימה המשותפת' לאחר נפילת החוק | צילום: דוברות הכנסת

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר במהלך הדיון: "בנט ושקד אומרים שהם הקימו 'ממשלה ציונית', ממשלה שהיא '10 מעלות ימינה' יותר ממשלות אחרות – אבל הם לא מסוגלים להעביר החלטה פשוטה כל כך, כי הם תלויים בגורמים אנטי-ציוניים שמתנגדים לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, הם פונים אלינו אחרי שהם בישלו את הדייסה הזאת ואומרים לנו: 'תעזרו לנו לאכול את הדייסה שבישלנו בעצמנו'".

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו בנאומו | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר לאחר ההצבעה: "אלו הרואים עצמם עדיין אנשי ימין בקואליציית השמאל האנטי ציונית עם תומכי הטרור הזו: עכשיו כשהבנתם שזה מסוכן ולא יכול לעבוד חיזרו הביתה למחנה הלאומי. לא מאוחר לתקן. תשתחררו מלפיתת החנק של תומכי הטרור, נקים יחד ממשלת ימין ציונית גדולה ויציבה בכנסת הזו ונשמור על מדינת ישראל יהודית".

מהליכוד נמסר: "עסקה מושחתת שנתפרה בחשכת הלילה בין בנט לפיד ושקד לבין רע"מ ומר"צ התרסקה הודות למאבק נחוש שניהלה האופוזיציה בראשות נתניהו. בנט ולפיד רצו לקנות שני קולות של רע"מ תמורת הכנסת אלפי אנשים שהיו מעמידים בסכנה את זהותה הציונית וביטחונה של מדינת ישראל".

מ'ימינה' נמסר: "האופוזיציה, בהובלת ביבי וטיבי, לא הצליחה להפיל את הממשלה, אבל יחד הם פגעו פגיעה ישירה בביטחון ישראל והפקירו את גבולותיה. ככה נראית פוליטיקה קטנה על חשבון אזרחי ישראל. זו הסיבה שהם באופוזיציה, ושם ישארו. מבחינת ביבי, אם הוא לא בשלטון – שהמדינה תעלה באש. הממשלה הזו תתקן את מה שהוא וחבריו עשו".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כל הכבוד לליכוד גברת שקד את צריכה לעוף הבייתה במהירות תומכת בהצעות שלא עולות על הדעת בע"ה לא רק הצעת החוק הזאת נפלה גם הממשלה הזאת תיפול ממשלה שלא מתפקדת וגורמת רק נזק למדינת ישראל ולאזרחיה .

  2. הרצל חזה את המדינה היהודית.
    בן גוריון הכריז על הקמתה.
    ממשלת מנסור עבאס הביאה עליה את סופה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים