שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דרמה במליאה – ח"כ קארה הצביע פעמיים
חשד לפלילים
ח"כ קארה מימינה טען כי הצביע בטעות מהמחשב של ח"כ סילמן, אולם באופוזיציה טענו כי הצביע בניגוד לחוק. ח"כ קרעי הגיש תלונה ליועמ"ש, האופוזיציה יצאה מהמליאה
ניר אורבך ואביר קארה | צילום: אריה לייב אברמס

מהומה התחוללה הבוקר (חמישי) במליאת הכנסת לאחר שח"כ אביר קארה (ימינה) הצביע פעמיים נגד הסתייגות של האופוזיציה בעניין חוק החל"ת – גם בשם חברת מפלגתו עידית סילמן. האופוזיציה דרשה מיו"ר הכנסת מיקי לוי לעצור את ההצבעה וטענה כי מדובר בעבירה פלילית.

מיד עם תום ההצבעה טענה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס שמישהו הצביע פעמיים. יו"ר הכנסת מיש עתיד מיקי לוי ניסה לברר על מה ההמולה. "מישהו הצביע פעמיים?", שאל. בשלב הזה החלה מהומה וויכוח סוער בין חברי הכנסת, וכמה דקות לאחר מכן יצאה המליאה להפסקה בת 5 דקות על מנת לברר את פרטי המקרה.

מלשכת קארה נמסר: "ח"כ אביר קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח״כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו״ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן". זמן קצר אחרי כן, אמר קארה לחברים בקבוצה פנימית: "סילמן יושבת לידי במליאה, לחצתי בטעות על המחשב שלה והודעתי על כך מייד ליו"ר הכנסת. אל תתרגשו".

עם חידוש ישיבת המליאה, הודיע יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי כי "לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי, יחד עם מזכירת הכנסת ויועמ"שים נוספים, עם ח"כ קארה, ובנוכחות אמנם חלקית של ח"כ אוחנה שבנוכחותו נשאלה גם שאלה, ולטובת שמירת טוהר ההצבעה תתקיים הצבעה מחודשת. הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה של ח"כ קארה הצבעה אחת בשוגג מה עוד שמיד עם ההצבעה הוא הרים את ידו והודיע שהוא הצביע בשוגג".

ח"כ אמיר אוחנה התייחס במליאה להצעה הכפולה: "קודם כל מדובר בעבירה פלילית, אי אפשר להצהיר לפרוטוקול גנבתי ואז להיות פטור מעונש. בנוסף, לא מדובר פה בשוגג, אם הוא היה יושב במקרה בכיסא אחר ואז מצביע זה בשוגג אבל הוא הצביע פעמיים משתי עמדות כדי שייספרו שני קולות שהצביע ח"כ אחד".

"היות ובפעם הזו מישהו ראה את זה ואז זה הגיע להודעה לפרוטוקול, אני מבקש שייבדק שבועיים אחורה, האם היו פעמים נוספות שבהם ח"כ קארה הצביע הצבעה כפולה, ואני בקש נציג מהאופוזיציה יהיה נוכח בזמן בדיקת הצילומים", דברי אוחנה. אחרי שחודש הדיון האופוזיציה יצאה מהמליאה במחאה.

הליכוד: "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות ״אין הפתעות״ – מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה". חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, הגיש תלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה על החשד להצבעות כפולות של חה"כ אביר קארה.

גם ח"כ אורי מקלב הגיב: "הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו – זו קואליציה המובנת על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר. נדרוש את בירור העניין עד תומו". חה"כ הרב יואב בן צור: "שאמש ידידי חה"כ מיכאל מלכיאלי דיבר על בינטוטים, הוא ידע בדיוק על מה הוא מדבר. היום אזרחי ישראל ראו במו עיניהם איך הממשלה הנוכחית היא ממשלה דורסנית בלי גבולות וערכים".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בהתחלה הם גנבו את הבחירות ועכשיו הם גנבו את ההצבעות. ממשלת בנט, לפיד, עבאס – הפכה את הנוכלות לשיטה ונעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

ח"כ אבי מעוז הגיב גם הוא להצבעה הכפולה של אביר קארה: "מה שראינו היום, זה האובדן ערכים שהשולמנים ומפגיני בלפור מביאים לכנסת. אני מקווה שההצבעה הכפולה של אביר קראה זו לא עצה שהוא ומפגיני בלפור קיבלו מרוני אלשייך שנחשף שייעץ להם. חייבים להחזיר את הערכים למדינה, ולהפיל את הממשלה הרעה הזו מיד".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד ד"ר אליעד שרגא: ״ממשלת שינוי לא יכולה להרשות לעצמה לפעול בניגוד לחוק. שלטון ישר ונקי כפיים זה הבסיס של מדינה דמוקרטית ולא נהסס להיאבק על כך מול כל גורם שלטוני שיפעל בניגוד לחוק ולכללי המינהל התקין. יש לבדוק את המקרה לעומק ולמצות את הדין״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים