שיתוף
תגובות
משפט » דרמה בשוק הסלולר: הקומה הכשרה בסכנה
הוגשה בקשת פירוק
רשם העמותות במשרד המשפטים הגיש בקשה לפירוק וועדת הרבנים לענייני תקשורת: "פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה או לתקנונה" • דיון סוער בוועדת הכלכלה
אין כניסה לבעלי אייפון | צילום: אבישי טייכר

האם שוק הסלולר החרדי לקראת מהפכה? רשם העמותות במשרד המשפטים הגיש היום לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשת פירוק לעמותת ועדת הרבנים לענייני תקשורת. זאת, יממה בלבד לאחר דיון סוער בעניינה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

בבקשת הרשם לבית המשפט נטען בין היתר, כי "בדיקה שנערכה על ידי הרשם בעניינה של העמותה הצביעה על חשש לליקויים משמעותיים שנפלו בהתנהלות העמותה. חשש זה נסמך הן על תלונות שהתקבלו אודות העמותה, הן מעיון בנתונים המופיעים בדיווחים השנתיים שהגישה העמותה והן מתשובות שהשיבה לשאלות הרשם". באשר לעילת הפירוק נכתב, כי "פעולות העמותה מתנהלות בניגוד לחוק, למטרותיה או לתקנונה".

אמש (ג') עסקה ועדת הכלכלה של הכנסת בחסימת מספרי טלפון מצילי חיים בקווי סלולר כשרים. בתום דיון סוער, בו עלו טענות לחסימות שמבצעת ועדת הרבנים לענייני תקשורת בקווי טלפון סלולרי כשרים, אמר היו"ר מרגי כי נושא החסימה מחייב הסדרה כוללת, כדי לשמור על זכויות כלל הצרכנים. עם זאת הוא ציין כי הוועדה לא השתכנעה שיש חסימה של קווי חירום, וההפך הוא הנכון. היו"ר מרגי דרש מהרשות להגבלים עסקיים לסיים את בדיקתה בעניין בתוך כחודש, ולהעביר את עמדתה לוועדה. עוד ציין היו"ר מרגי כי הוועדה תקיים ישיבה נוספת על השלכות החסימה, כדי להבטיח שלא יהיה ניצול לרעה.

יצויין כי בקשת רשם העמותות לא באה בעקבות הדיון בכנסת, שעסקה בכלל בעניין חסימות מספרי הטלפון, אלא בעקבות חקירה שממציאה הועברה לעמותה כבר בשנת 2016. על פי הדו"ח שהועבר אז לעמותה על ידי רשם העמותות, בדיקה שערך רשם העמותות גילה כי במהלך שנות פעילותה קיבלה העמותה כספים בהיקף משמעותי מחברות הסלולר, עמן התקשרה בהסכמים, לצורך מימון פעילות מוקד טלפוני ללקוחות המעוניינים בטלפונים כשרים.

בנוסף, טוענים במשרד המשפטים כי העמותה מאפשרת לגורמים פרטיים לעשות שימוש בשמה מתוך מטרה לגרוף רווחים, כאשר על פי החשד הגורמים הפרטיים קשורים לבעלי תפקידים בעמותה.

בדיקה שערך אז רשם העמותות, גילה עוד כי העמותה אינה מקדמת את מטרותיה, מוסדות העמותה אינם מתפקדים וכי היא אינה מגישה דיווחים שנתיים תקינים. "בדיקת הדיווחים שמסרה העמותה לרשם העלתה חשש כי אלה אינם משקפים את פעילותה", טוענים במשרד המשפטים. ב

בקשת הפירוק לא הפתיעה את העמותה, מאחר וכבר בינואר 2017, כמו גם במרץ 2019 ובפרואר האחרון שלחה אליה יחידת האכיפה והבקרה ברשות התאגידים התראות לפני פירוק, תוך דרישה לתקן את הליקויים לפני הגשת בקשת פירוק לבית משפט.

בבקשת הפירוק שהוגשה לבית המשפט נטען, כי "תשובות העמותה נעשו באופן מתחמק ולקוני ומבלי שהוצגו פרוטוקולים המתעדים את החלטות מוסדות העמותה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים