שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » לוין ביטל את ההצבעה והאופוזיציה נטשה בזעם
דרמה מתגלגלת
אושרה ההצעה במליאה של ח"כ לפיד להקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות אך יו"ר הכנסת יריב לוין ביטל את ההצבעה וביקש להתחיל מחדש "לא היתה הודעה שמתחילים הצבעה"
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

מבוכה לקואליציה: מליאת הכנסת אישרה את הצעתו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בפרשת הצוללות. מה שעשוי לגרום למבוכה דרמטית לקואליציה ולראש הממשלה בנימין נתניהו.

ההצעה עברה ברוב של 25 תומכים מול 23 מתנגדים, אלא שאז קבע יו"ר הכנסת יריב לוין כי ההצבעה לא הייתה חוקית בשל "אי סדרים" ועבר להצבעה שמית. "אפילו אני לא הצבעתי, לא הייתה הודעה שמתחילים הצבעה, אנחנו לא עוסקים פה במחטפים או בתרגילים. הייתה פה בקשה ברורה לקיים הצבעה שמית ולא אלקטרונית ולכן אני מבטל את ההצבעה", אמר לוין.

מי שניהל את הישיבה היה ח"כ מנסור עבאס, שלטענת הקואליציה לא הודיע במפורש שההצבעה מתחילה.

במקביל, עצר ראש הממשלה נתניהו את הדיון בקבינט הקורונה וביקש מכל השרים לגשת למליאה בכדי להשתתף בהצבעה.

יצוין, כי חברי 'כחול לבן' הודיעו מראש כי הם לא מתכוונים להשתתף בהצבעה.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, מסר כי סיעת מרצ תעתור לבג"צ נגד יו״ר הכנסת יריב לוין, שביטל את ההצבעה בה הושג רוב להקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות. "נעשה כאן היום מעשה נבלה שלא היה כמוהו בתולדות הכנסת. הקואליציה הפסידה בהצבעה, ובאופן בריוני ביטלה את התוצאות וערכה הצבעה חדשה ובלתי חוקית. אנחנו נעתור לבג״צ. לא נרשה שיגנבו הצבעות בכנסת ישראל".

ח"כ תמר זנדברג פנתה לייעוץ המשפטי של הכנסת בדרישה להציג את הוידאו של ההצבעה מכל הזויות. לטענת זנדברג, אם התבקשה הצבעה שמית מידי הממשלה, זה קרה אחרי שההצבעה התחילה. כמו כן, אם תפסל ההצבעה כיוון שהיו"ר לא הקריא את ההצעה במלואה לפני שהחל בהצבעה, תבקש זנדברג לבחון את כל ההצבעות שעברו במליאת הכנסת בהן לא הקריא היו"ר את שמה המלא של ההצעה.

בתגובה, מכנס כעת לפיד מסיבת עיתונאים במהלכה ייתן הצהרה לתקשורת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים