שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי: "דיברתי עם אוחנה, הוא ענה לי כמו קרח"
סבב ראיונות
יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין הערב לתחנות רדיו חרדיות וקרא לציבור לשמור על הנחיות הקורונה וללכת להתחסן. דרעי התייחס גם לאלימות המשטרתית כלפי המגזר החרדי
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

שר הפנים אריה דרעי התראיין הערב (ראשון) בתחנות רדיו חרדיות והתייחס בהרחבה לסיטואציה הבריאותית המורכבת בה ישראל עומדת כעת, ולאלימות של משטרת ישראל כלפי תושבי הערים החרדיות בימים האחרונים.

במהלך ראיון שמסר דרעי לרדיו 'קול ברמה' הוא אמר כי "אנחנו נמצאים במצב הכי קשה שהיה. המוטציה הבריטית מהירה מאוד והתפשטה בכל הארץ. אנחנו לא יודעים בבירור האם המוטציה פוגעת יותר בצעירים. הממשלה החליטה לסגור את נתב"ג בגלל מוטציות נוספות שמסתובבות ברחבי העולם".

יו"ר ש"ס דרעי המשיך ואמר כי "גדולי ישראל קראו להתחסן ואמרו שיש מצווה לעשות כן. יש קריאה בעולם לחייב להתחסן וגם כאן בארץ, זה מצב נורא שכל המשק מושבת. לא העלנו על דעתנו שיהיו כאלו שלא ירצו להתחסן. יש מספיק חיסונים לכולם".

שר הפנים הוסיף כי הוא נבוך ממה שמתרחש במגזר החרדי. "מתחילת המגפה זעקתי לשמור על ההנחיות ועשיתי כל מה שיכולתי כי זאת חובתי", אמר דרעי, אך הדגיש כי "יחד עם זאת, אחרי אירוע האלימות של הבחורים ביום חמישי גיניתי וקראתי להעמיד אותם לדין, הזהרתי את המשטרה לא לבצע פעולות נקם אבל זה מה שקרה. הם עשו מעשה שלא ייעשה".

דרעי אמר כי "הפעולות של המשטרה מאבדות את האמון של כל הציבור שרוצה אכיפה. התקשורת חיפשה אותנו מהיום הראשון בגלל נתניהו, מי שמגן על נתניהו אלו המפלגות החרדיות ולכן רודפים אותנו".

השר דרעי התראיין גם לרדיו 'קול חי' והרחיב על סכנת הקורונה: "עד עכשיו זיהו 27 מקרים בישראל של המוטציה הדרום אפריקאית. אחרי סגירת השמיים יהיו רק טיסות חירום ממש של חיל האוויר. העדכונים ממחלקת הקורונה ילדים של ביה"ח 'הדסה' לא טובים. יש שם מספר ילדים קטנים ותינוקות במצב קשה.

"רבותי הצעירים נדבקים, הציבור לא רואה את המספרים. ה' ירחם, ילדים בטיפול נמרץ. הקב"ה עשה נס והביא לנו חיסונים. ועדיין אחוז הלא מחוסנים המוגרים בציבור החרדי מעל גיל 60 עומד על 30%. רבותי תפסיקו לשמוע לכל מיני דעות. בנושא הזה יש לנו את גדולי ישראל.

"אני נלחמתי לאורך כל החודשים האחרונים בממשלה, כדי להסביר בכל הכוח מהו ערך לימוד התורה. אבל יש גזירה של הקב"ה שמצד אחד תורה מגנא ומצלא ומצד שני מגפה. מה עושים? שומרים ומקפידים על ההנחיות בכל דרך, וכל המוסדות יפתחו שוב מהר מאוד. ככל שיהיו חולים, ביטול התורה ימשיך.

"דיברתי עם השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, מיד אחרי האירוע שהפורעים הללו השתוללו על הבלשים. אמרתי לו: 'תתפוס אותם. תהיה לך את כל הלגיטימציה'. הוא אמר לי: 'כן..כן..כן' בקרירות כזו כמו קרח. ואחר כך ראינו מיד את הענישה הקולקטיבית של עיר שלימה. לאן הגענו? אנשים הולכים לקניות וחוטפים אלות ורימוני הלם?

"בנושא החיסונים ראינו דעה ברורה ומוחלטת של כל גדולי ישראל מכל החוגים והעדות, ספרדים, ליטאים וחסידים, שאמרו דברים ברורים שחייבים להתחסן. לאורך כל החודשים האחרונים נלחמתי בממשלה שחינוך הילדים יותר חשוב מהכול ולדאוג שיוכלו להמשיך ללמוד. הגענו למצב של סכנת חיים ממשית. הייתי היום אצל נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א – הוא יושב ובוכה על תינוקות של בית רבן, אבל אומר שחייבים לעמוד לפי ההנחיות.

"כל ילד יודע מה הן הקהילות החרדיות, כל אחד יודע מה זה פלג, מה זה חסידויות ומה זה ליטאים וכו'. פתאום התקשורת לא יודעת את זה? זה נראה לך סתם? מתחילת הקורונה הם מחפשים כל דבר אצל החרדים כדי ללכת על הראש של ביבי. אם אני הייתי נפגש היום עם מישהו שהוא נגד ביבי, באותו רגע התקשורת הייתה משנה את פניה.

"כל ההפגנות הללו יוצרים את הסרטונים לקמפיין הבחירות של כל שונאי ה' והתורה. בלי עריכה. בלי עבודה. יש להם קמפיין מסודר.

"אם אמרתי לפני שבועיים שאנחנו לשון מאזניים, והמפלגות הכי מחוזרות. אני חוזר בי. ייתכן וחלילה נראה גל של פוליטיקאים שיגידו 'ממשלה בלי חרדים'.

"האלות ורימוני ההלם ברחובות בני ברק, זה משהו שאני לא זוכר שנים רבות כלפי הציבור שלנו. הכאב הגדול שהם לקחו את זה לרחובות רבים בעיר לתוך הלילה. היום ראינו הפגנה נוספת, זה ברור למה הם עשו את זה בבני ברק, כדי להמשיך להציף את העיר הזאת לראש הכותרות. מדובר בהתנהגות שאני לא זוכר מעולם. זה נראה כמו סרט עלילה שחייב להיפסק. הם הורסים את כל האימון שבנינו", סיים דרעי את הראיון בקול חי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים