שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » דרעי הורה לאסור כניסת בחורי ישיבות לארץ
זעם בעולם הישיבות
בצעד שרירותי וללא כל תיאום מראש עם מנהלי הישיבות הורה שר הפנים אריה דרעי על ביטולו באופן חד צדדי של מתווה החזרה לישיבות של תלמידים תושבי חו"ל, על אף אישור המל"ל ומשרד הבריאות
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

עם גיבוש מתווה החזרה ללימודים ואישור כניסתם ארצה של תלמידי ישיבות וסטודנטים המתגוררים בחו"ל, החלו מספר מוסדות בתיאום עם הגורמים הרשמיים באיתור אחר 'מלוניות' מבודדות אותם ביקשו להשכיר לטובת שהיית מחויבי הבידוד אשר חזרו ארצה לטובת המשך חוק לימודיהם.

המתווה שזכה לאישור המל"ל ולאישור משרדי הבריאות והפנים, לאחר שראשי המוסדות התחייבו באופן אישי על נטילת אחריות על כל תלמיד ותלמיד שחוזר ארצה, יצא לדרך והוכיח את עצמו במשך ימים אחדים.
אלא שאמש ללא כל התרעה מוקדמת הודיע שר הפנים אריה דרעי באופן חד צדדי, כי החליט לבטל את המתווה ולאסור כניסתם לארץ של תלמידי ישיבה מחו"ל.

במכתב שנשלח לראשי הישיבות נכתב, כי "בשל החמרת מצב מגפת הקורונה בישראל, אני נאלץ בצער רב בשלב זה להפסיק את כניסתם של תלמידי הישיבות (הרווקים)". עוד הוסיף דרעי, כי "אישורי כניסה שלא מומשו עד כה מבוטלים".

המכתב שהפתיע את ראשי הישיבות ובעיקר תלמידים רבים שחלקם כבר ארזו את מטלטליהם וכבר עשו את דרכם לנמל התעופה ונאלצו להישאר בביתם, עורר זעם רב ותמיהה רבה על הצעד שנעשה ללא תיאום.

אחד מראשי הישיבות, שביקש להישאר בעילום שם, אומר ל'בחזית': "פנינו למל"ל ולשר הבריאות ולגורמים נוספים, כולם כאחד הגיבו בפליאה והופתעו מהצעד של דרעי. תפעילו עליו לחץ הם אמרו לי".

"אני לא מדבר על הנזק הכספי שנגרם לנו כמוסד חינוכי שכבר חתם על חוזה שכירות עם בעלי מלונית שתקלוט את התלמידים שחוזרים ארצה. מה עם התלמידים שבאחת איבדו את דמי כרטיס הטיסה שלהם? זה אלפי שקלים. אנחנו מבינים את הרגישות, אך למה לא ניתן היה לעדכן מראש או אפילו להציב דד-ליין של 24 שעות", הוא אומר.

בסביבת דרעי, שמאז ההחלטה אמש ירד למחתרת ולא ניתן היה לאתרו, סירבו להגיב לדיווח.

בסביבתו של ליצמן הגיבו ל'בחזית', כי "מאז ליל אמש אנחנו מוצפים בפניות רבות בענין והרב ליצמן עושה ככל העולה בידו על מנת להביא לסיום הענין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים