שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » דרעי התנגד להגדלת הקנסות על מוסדות החינוך
קבינט הקורונה
לאחר שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט הודיע כי הוא מצדד בעמדת דרעי לאכיפה שוויונית בהטלת הקנסות, הודיע ראש הממשלה כי הוא מצטרף ליוזמה
ליצמן, דרעי וגפני בפגישה עם השר אדלשטיין ופרופ' גרוטו

קבינט הקורונה שהתכנס בצהריים כדי להתעדכן ולקבל החלטות באשר להמשך ההתנהלות סביב הסגר, קיבל החלטה פה אחד להאריך את התקנות בשבוע נוסף.

עם זאת, הוחלט להחריג פעילויות חינוך בשטח פתוח בהשתתפות עד 15 איש. כמו כן, תותר פתיחת פנימיות לנוער בודד.

יצוין, כי אמש כינס ראש הממשלה פורום שרים מצומצם כהכנה לקראת הדיון המורחב היום, על מנת למקד את הנושאים שיועלו לדיון.

עם פתיחת הישיבה בצהריים, התייחס ראש הממשלה לחילוקי הדעות בין משרד האוצר המצדד בעד פתיחה הדרגתית של ענף המסחר והתעסוקה לבין עמדת משרד הבריאות המבקש לדחות לעת עתה את פתיחת הענף בשבוע נוסף. "אנחנו מדברים על פתיחה חלקית של המסחר, הכל תלוי ברמת התחלואה", אמר ראש הממשלה. "גם אם יוחלט לפתוח את הענף הרי שבמידה ונהיה נוכחים להמשך מגמת העלייה הרי שלא נהסס לסגור שוב את הענף", הוסיף.

לצד נושא פתיחת המסחר, דנו השרים בשאלת החזרה ללימודים של כיתות א' וב' על פי מתווה הקפסולות. ראש הממשלה הבהיר כי למדינה אין כרגע יכולת תקציבית לממן קפסולות עבור תלמידי כיתות א' וב'.

במהלך הישיבה התריע ממונה הקורונה, הפרופ' רוני גמזו, כי "ללא עליה במספר הבדיקות לא ניתן יהיה להמשיך בהקלות בסגר".

היועץ לביטחון לאומי, מאיר בן-שבת הצהיר, כי "אם נעמוד במדדי התחלואה, השלב הבא בהקלות יתבצע ב-1 בנובמבר. נחזיר את הלימודים באופן מפוצל ואנו דנים על פתיחת חלק מהמסחר כבר בשלב הקרוב".

שר הפנים אריה דרעי קרא בדיון לקבל החלטה באשר לחזרתם לספסל הלימודים של כיתות א' וב' בקפסולות כבר היום על מנת שלא להלאות את ההורים.

בהמשך הדיון העלה בן שבת את נושא הגדלת הקנסות למפרי ההנחיות, כשהוא מציין כי תזכיר החוק יופץ עוד היום כאשר הרעיון הוא להחמיר בקנסות, הן על הפעלת מקום ציבורי ועסקי ופתיחת מוסדות חינוכיים בניגוד לחוק.

מי שהתנגד לכך, הוא יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, שהגיב לדברים ואמר כי הוא "לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5,000 שקלים – ומוסדות לימוד במדינת היהודים, שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימליות בסך 25 אלף שקלים". עוד אמר דרעי: "אני נגד הפרת הנחיות. במוסדות החינוך של ש"ס שומרים על ההנחיות, אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות".

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר כי הוא מסכים עם דברי דרעי ו"צריכים לשקול שוב את העלאת הקנסות באופן הזה".

עם סיום הדיון, אמר רה"מ נתניהו כי לאור דברי דרעי והיועמ"ש, הרי שהקנסות לפתיחה בניגוד להנחיות חייבים להיות שוויוניים.

מחר צפויים נציגי יהדות התורה לדון כיצד להגביר את הלחץ ולפעול להורדת סכומי הקנסות החדשים שמבקשת הממשלה להשית על מפרי ההנחיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים