שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי: "סרט עלילה"; ליצמן: "השתגענו?"
האלימות בב"ב
יו"ר יהדות התורה: "צריך לבדוק זאת באופן מקצועי ולא ניתן לפגוע שוב במאות אלפי איש על לא עוול" • יו"ר ש"ס: "מענישים אותנו סתם קקולקטיב, מה הציבור הזה אשם?"
אריה דרעי ויעקב ליצמן | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס בישיבת הממשלה לאלימות המשטרה בבני ברק ואמר כי "מהיום הראשון אני עושה כל מאמץ שבעולם כדי שישמרו על ההנחיות, אני מגנה בכל הזדמנות כל הפרה של חתונות והתפרעות, יחד עם זאת אני חייב לומר שמיד אחרי האירוע בב״ב התקשרתי לשר אוחנה אמרתי לו שאני הראשון שגינתי את האלימות כלפי השוטרים ואחרי הצטרפו חברי הכנסת של ש"ס. אין מקום לאלימות כלפי שוטרי משטרת ישראל. יחד עם זאת חידדתי לו שאסור לעשות פעולות נקם, זה יזיק לכולנו".

"אולם הדברים שלי נפלו על הקרח. הם הגיעו לב״ב עם מאות שוטרים ורימוני הלם ותקפו אזרחים חפים מפשע, אני מוחה על מה שנעשה בבני ברק. זה בושה וכלימה. הם הורסים את כל האימון שבנינו בחודשים האחרונים".

השר דרעי הוסיף: "ראינו את בני ברק כמו בסרט עלילה הליקופטרים באוויר ורימונים על תושבים. מה הציבור הזה אשם? מה הציבור יגיד מחר? מענישים אותנו סתם קקולקטיב. הדברים הללו מקשים עלי את המלאכה בעניין".

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן אמר בישיבת הממשלה: "לגבי מה שקרה בחמישי האחרון בבני ברק. אני רוצה שיהיה ברור: אני מגנה בתוקף כל שימוש באלימות, ואלה שתוקפים שוטרים זה חמור ביותר. אבל אני פשוט המום מהמראות והתנהגות המשטרה במהלך כל הלילה. פלוגות שוטרים שיצאו במסע נקם ברחובות העיר, נתנו מכות רצח לעוברי אורח, השתמשו ברימוני הלם במשך שעות ארוכות ללא כל אבחנה או צידוק – לצערי דבר כזה יכול לקרות רק בבני ברק, וזה לא ייתכן לעבור על זה לסדר היום".

"כעת אנו שומעים על ירי של שוטר באור יום בעיר ב״ב, השתגענו? זה מסוכן וזה מידרדר. צריך לבדוק זאת באופן מקצועי ולא ניתן לפגוע שוב במאות אלפי איש על לא עוול. אני קורא לך אדוני רהמ וגם לך שר הבטחון, תראו את התיעודים מהשטח מליל חמישי ומהיום, זה פשוט לא להאמין".

"אי אפשר לקחת קבוצות מסויימות שלא נזהרות ולהכליל אותם על כלל הציבור החרדי שברובו הגדול שומר כל ההנחיות ונזהר מהידבקות. בכל אוכלוסיה יש סוגים שונים, מכאן להכליל על כולם, להתסיס ולהסית נגד מגזרים שלמים זה קו אדום שיש לעוצרו מיידית".

ליצמן הוסיף כי "אני תומך בסגירת השמים, נוכח העליה התחלואה והסכנה בהתפשטות הנגיף והמוטציות השונות. כזכור הייתי זה שכשר הבריאות הוריתי לסגור את השמים לטיסות מסין ומהמזרח, כבר בינואר מלפני שנה, לפני כל המדינות האחרות, מה שנתן לנו מרווח זמן להתמודדות עם הגעת והתפשטות הנגיף".

לגבי מבצע החיסונים אמר כי "אני לא מצליח להבין מדוע לא ממשיכים לחסן בשעות הלילה, מסביב לשעון. אני קורא לעבוד במשמרות כפולות, להוסיף כח אדם במרפאות ולזרז כך את התחסנות האוכלוסיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים