שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי נחרץ: "מפלגת ש"ס לא תצטרף לממשלה"
בתשובה לליברמן
בדבריו אמר דרעי: "אנחנו רואים איך הממשלה הזו מצופפת שורות ומחלקת מיליארדים כדי לשרוד, אבל אנחנו לא נבהלים. האמת והצדק איתנו, וסופה לנצח"
אריה דרעי | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי נאם היום במליאת הכנסת: "אנחנו פותחים היום את מושב החורף, ואני מוכרח לומר לכם שאני מודאג מאד. אני לא אומר זאת רק כאיש אופוזיציה שחייב לומר זאת. אני מודאג, כי לא זכורה לי ממשלה בישראל שאין לה שום קווים אדומים. הכל מוצע למכירה למען יצר ההישרדות".

"הממשלה הזו דומה למשאית שאיבדה את הבלמים ודוהרת במדרון מסוכן. עשר ידיים אוחזות בהגה, כל אחד מושך לכוון אחר. אחד מתחפש לימני, השני נפגש עם אבו מאזן באמצע קבינט הקורונה, השלישי תוקף את בכירי מערכת הבריאות והרביעי מחפש הקלות. הצרה הגדולה שאנחנו, אזרחי ישראל, נמצאים על המשאית ומשלמים את המחיר".

"ככה זה כשיש ראש ממשלה בלי שום גרעין תמיכה מהציבור, שהתכחש לכל הבטחה שנתן בבחירות, ומרגיש היום משוחרר לעשות כל דבר כדי להבטיח את כסאו. אנחנו רואים את זה בטיפול בקורונה, בבעיות הביטחוניות, בתקציב האנטי חברתי ובפגיעה בערכי המדינה היהודית".

"שמעתי היום את ליברמן מאיים נגד הצטרפות ש"ס לקואליציה. אני רוצה להרגיע אותו: ש"ס לא בדרך לשם. אבל מההצהרות שלו ושל בנט ולפיד היום אני מבין כמה הם מודאגים מהממשלה שנמצאת על כרעי תרנגולת ויכולה ליפול בכל רגע".

"שמעתי שליברמן אמר היום שהתקציב שמביא לכנסת הוא "הכי חברתי שהתקבל אי פעם". אני רוצה לומר לו, שלא נצטרך אפילו 48 שעות כדי לראות שהוא מגוחך. זהו תקציב הכי נטול חמלה שמפיל את כל המיסים הכבדים על החלשים ותושבי הפריפריה. העלייה במחירי החשמל בכ-30%, המס החדש על החד פעמי, מס על שתייה ממותקת, העלייה בתשלום עבור זימון רפואי ללא תור, מס הגודש על תושבי הפריפריה להיכנס לתל אביב, ועוד. ארגונים שעוסקים בשיקום משפחות כבר מזהירים שסל ההוצאות המשפחתי יעלה במאות שקלים בממוצע למשפחה!".

"ומי ישלם את המחיר? המשפחות המבוססות? הם לא ירגישו את הגזירות. רק משפחות שנפגעו מהקורונה ונמצאות במעגל העוני הן ירגישו היטב סבל ההוצאות החודשי. בכל הממשלה הזו אין שר חברתי אחד שידפוק על השולחן וילחם למענם".

דרעי התייחס לרפורמות שמובילים בענייני הדת: "לצערי הרב, הפגיעה הקשה בזהות היהודית של המדינה מגיעה דווקא מנציגים "דתיים" לכאורה, שמכניסים בדלת הראשית את הרוח ההרסנית של הרפורמים.

"הרפורמה בכשרות שהובלעה בחוק ההסדרים, אני רוצה לומר לכם שלמדתי אותה היטב. אמרתי לעצמי, אולי יש בה באמת איזו בשורה. מסתבר, שהיא גם תגרום לנזקים קשים בכל המושג "כשר". אם עד היום יהודים תמימים ידעו שכשיש תעודת כשרות אז המקום באמת כשר מטעם הרבנות, וכעת כל ארגון יחליט שהוא מבין בכשרות וינפיק תעודות ויכשיל רבים במאכלות אסורות.

"אבל מה שלא מספרים לכם, שהרפורמה הזו תעלה לכם הרבה כסף. האוצר מתהדר בכך שהרפורמה תחסוך למשק כ-550 מיליון ₪. אבל זה בגלל שהיא תפטר את כל המפקחים ומנהלי מחלקות הכשרות של המועצות הדתיות. ומה יעשו העסקים הקטנים? הם אלה שיצטרכו לשלם את זה במקום המדינה, וכך עלות הכשרות תעלה ואיתה יוקר המחיה ומחירי המזון הכשר. בסופו של דבר, הציבור ישלם הרבה יותר כסף במסעדות ובבתי מלון.

"כך גם בשינויים המתוכננים בתחום הגיור, שעלולים לפרוץ את כל התחום ולזרוע חורבן. במדינת היהודים כבר לא ידעו מי יהודי ומי לא. אני מודאג מאד, כי אלו ערכים הנוגעים לייסוד קיומנו כאן. אני וחבריי בש"ס ממשיכים להיאבק למענם בשליחותו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שבימים אלו אנו מציינים 8 שנים להסתלקותו.

"אנחנו רואים איך הממשלה הזו מצופפת שורות ומחלקת מיליארדים כדי לשרוד, אבל אנחנו לא נבהלים. האמת והצדק איתנו, וסופה לנצח. לא ננוח ולא נשקוט עד שנפיל את הממשלה הרעה הזו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים