שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » דרעי נגד תשתית אינטרנט בערים חרדיות
דיווח
שר הפנים לשעבר סירב לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים, כדי שראשי ערים חרדיות יוכלו למנוע את ההתקנה
תגיות:
אריה דרעי | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

במשך עשרה חודשים, שר הפנים לשעבר אריה דרעי סירב לחתום על תקנה שהופכת את הסיבים האופטיים לחלק מהתשתית הבסיסית של בניינים חדשים. משרד התקשורת לחץ כדי לאפשר אינטרנט מודרני בכל בניין חדש, אבל דרעי סירב – כך נחשף על ידי יובל שגב בגלי צה"ל.

בעקבות כך, כל הבניינים החדשים שנבנו בתקופה הזאת, בכל רחבי הארץ, קמו בלי תקן לסיבים אופטיים. על פי הדיווח, המטרה של דרעי על פי אנשים שעבדו מולו באותה תקופה – למנוע גישה לאינטרנט מהיר מהציבור החרדי כדי "לשמור עליו".

ימים ספורים לפני סוף הקדנציה דרעי הסכים לחתום, אבל רק בתנאי שהתקנה תכלול החרגה שבעצם משאירה את הסמכות להחליט האם יותקן סיב אצל הרשות המקומית – כך שראשי ערים חרדיות עדיין יוכלו למנוע את ההתקנה ורק הציבור הכללי ייהנה מאינטרנט מהיר.

חשוב לציין שהתשתית המדוברת לא מספקת אינטרנט לבתים בעל כורחם, ומי שיחליט להתחבר לשירותי אינטרנט ביתיים, עדיין יידרש לעשות מנוי לשם כך בחברת תקשורת ולהתקין בביתו ראוטר. הסיבים האופטיים רק ישפרו את מהירות הגלישה למי שיעשה זאת.

מטעמו של יו"ר ש"ס אריה דרעי נמסר בתגובה: "אכן, לפני מספר חודשים הוגשה לשר בקשה לחתום על תקנות המחייבות התקנת תשתית לסיבים אופטיים בפרויקטי בינוי חדשים ובכך לאפשר, בין השאר חיבור מהיר לאינטרנט ישירות לבתים בפרויקטים אלו".

"התקנות נבחנו מול כלל הגורמים המקצועיים במינהל תכנון, ומול הלשכה המשפטית במשרד הפנים. בין שאר הנושאים שנבחנו, ביקש השר לשים את הדעת על מניעת פגיעה ברגשות ציבור אשר על פי השקפתו מתנגד לחלוטין לכל שימוש באינטרנט ובוודאי להתקנת תשתית המאפשרת חיבור ישיר של אינטרנט לביתו".

"לאחר בחינת הנושא לעומק ובתאום עם משרד המשפטים ומשרד התקשורת סוכם כי רשות הרישוי המקצועית בעיר (לא יו"ר הרשות המקומית) תוכל להעניק פטור ליזמים להתקנת התשתית בבניינים אשר יוכח כי רוב הדירים בבניין מתנגדים לחיבור אינטרנט לביתם. עם הטמעת השינויים שסוכמו חתם השר דרעי על התקנות", לשון התגובה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים