שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי: "עלולה לקום ממשלה 'תל אביבית' ללא החרדים"
החשש מ'ברית האחים'
דרעי מפנה אצבע מאשימה לעבר 'כחול לבן' שלדעתו, "לא הפנימו את גודל השעה ואת עומק המשבר והתנהלו בחוסר אחריות מוחלט", על סער ובנט: עלולים להקים ממשלה ללא חרדים
אריה דרעי | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

במפלגות החרדיות עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות בחומת נתניהו הנסדקת ומבינים כי לא מן הנמנע שביום שאחרי הבחירות הנאמנות למנהיג הימין המיתולוגי, לא תעמוד במבחן המציאות ועלולה להתברר כהימור שכשל.

אם כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי מפנה אצבע מאשימה למצב הנוכחי לעבר מפלגת 'כחול לבן' שלדעתו, "לא הפנימו את גודל השעה ואת עומק המשבר הבריאותי והכלכלי שמדינת ישראל נמצאת בו והתנהלו בחוסר אחריות מוחלט". את הדברים אמר דרעי לשמעון ליברטי בראיון לעיתון הבית 'הדרך'.

לדברי דרעי, "כחול לבן הפרה את ההסכם ברגל גסה, ובראש הדברים נמצאת ההתחייבות המפורשת שלהם בהסכם הקואליציוני להעביר מיד עם הקמת הממשלה חוק חדש להסדרת מעמד בני הישיבות, דבר ששר הביטחון בני גנץ מנע עוד בתחילת הדרך. וכך היה בסעיפים רבים נוספים, כשהם מתנהלים בקביעות באופן חד צדדי ומנסים לקבוע עובדות בשטח ולכפות על הרוב את דעתם".

דרעי התייחס לריבוי המפלגות והמעברים בין המפלגות והביע חשש כי עלולה לקום ממשלה 'אנטי דתית', אותה הגדיר כ'ממשלה תל-אביבית'. "אסור לנו חלילה וחס להיכנס לשאננות מסוכנת. לצערנו, במערכת הבחירות הזו מתחזק ומתגבר החשש מהקמת ממשלה חילונית באופן מובהק, שעיקרה יהיה פירוק הסטטוס-קוו ופגיעה בצביון היהודי של המדינה, בעולם התורה, בבני הישיבות, באברכים ובחלשים".

"הייתי הראשון שהתריע בבחירות הקודמות מפני התכנית של ליברמן ולפיד להקים ממשלת שמאל מסוכנת, וכולנו ראינו איך התרחיש הזה כמעט והתממש, וכיצד ברגע האמת הם פעלו בכל כוחם למען הקמת ממשלה כזו".

דרעי הבהיר, "גם כעת אני אומר, ביחסי הכוחות הנוכחיים במערכת הפוליטית יש גורמים רבים ששמו להם למטרה להקים ממשלה בלי החרדים, בלי זהות יהודית אמיתית, בלי דאגה לעולם התורה. ממשלה 'תל-אביבית' של גורמי שמאל מובהק, לצד מי שכביכול נמצאים במרכז-ימין".

לדבריו, "כבר נוכחנו לדעת למרבה הכאב, ש'אם אין אני לי מי לי', אם אנחנו לא נמצאים בממשלה ודואגים לצרכים החיוניים שלנו, אף אחד לא ידאג לנו, אלא אדרבה – ילכו ויפגעו בכל הקדוש והיקר לעם היהודי, ילכו ויקצצו בפת הלחם של ילדים רק כי הם חרדים. עדיין לא שכחנו את הממשלה שהוקמה בבחירות 2013 ואת אותה 'ברית אחים' שפעלה כנגדנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים