שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דרעי: ש"ס תתנגד להעלאת הקנסות
"למנוע פגיעה בעסקים"
יו"ר ש"ס הסביר כי "לא צודק ולא הגיוני שמי שעושה חתונה קטנה עם 30 איש, שומר ומקפיד על כל ההנחיות ועוטה מסכות, יקבל את אותו קנס כמו כאלה שמקיימים חתונות ענק"
תגיות:
אריה דרעי | צילום: חורחה נובמינסקי, לע"מ

יו"ר שס, השר אריה דרעי, אמר היום (שני) בישיבת סיעת שס שהתנהלה בזום, כי סיעת שס תתנגד היום בכנסת להעלאת הקנסות כדי למנוע פגיעה קשה נוספת בעסקים שנפגעים בשל משבר הקורונה.

הוא הסביר כי "לא צודק ולא הגיוני שמי שעושה חתונה קטנה עם 30 איש, שומר ומקפיד על כל ההנחיות ועוטה מסכות, יקבל את אותו קנס כמו כאלה שמקיימים חתונות ענק עם מאות משתתפים ומפרים באופן בוטה ומסוכן את ההנחיות. לכן, העלאת הקנסות תגרום רק להעמקת השבר הכלכלי הקשה ולכך סיעת שס תתנגד".

ברגעים אלה נדונה במליאת הכנסת הצעת החוק שקידמה כחול לבן בממשלה, להגברת האכיפה על ידי הגדלת קנסות ומתן סמכויות לסגירות מוסדות חינוך ואירועים שונים עם התקהלויות אסורות בתקופת הסגר ומגבלות חוק הקורונה.

מכחול לבן נמסר: "כפי שהתעקשנו בשבוע שעבר, נמשיך להתעקש עד אשר החוק יעבור בשלוש קריאות ויכנס לתוקפו. מדובר בחוק שמציל חיי אדם, וכל עיכוב בחוק הוא בגדר כניעה פוליטית שמשמעותה הפקרות מוחלטת של המאבק בקורונה. לא ניתן יד לתחמנות של הליכוד שמנסה לזכות בקולות החרדים במחיר סיכון חיי אדם. אחרי הבחירות נוודא שתקום ממשלה שתורכב רק מאנשים ישרים שיעשו הכל לשקם את המדינה, את הכלכלה ואת הפילוג בעם״.

בתוך כך, שר המשפטים בני גנץ סייר הבוקר (שני) בבית משפט השלום בירושלים על מנת לעמוד מקרוב על תפקודו, ועל שמירת הנחיות הקורונה. במהלך הסיור נפגש עם מנהל בית המשפט, השופט יגאל מרזל, נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן ועובדי בית המשפט, שהציגו בפני השר את נהלי העבודה במסגרת מגבלות הקורונה. כמו כן, צפה בדיון שהתקיים באמצעות ווידאו קונפרנס.

גנץ ציין כי לצד המחויבות לשמירה על בריאות השופטים, עורכי הדין והעצורים, יש למדינת ישראל חובה להמשיך ולשמור על שלטון החוק, על האכיפה ועל קיומם של ההליכים המשפטיים התקינים. גנץ אמר, כי "מערכת שלטון החוק עוברת בימים אלו אתגרים לא פשוטים בצל הקורונה, וכי בשבועות הקרובים צפויים להגיע לפתחם של בתי המשפט גם תיקים של אנשים שביצעו הפרות חמורות של הקורונה כמו פתיחת מוסדות בניגוד לחוק, או הפרת בידוד של חולי קורונה".

גנץ אמר, כי "הוא בטוח שכמו תמיד, מערכת שלטון החוק- ובמסגרתה גם מערכת המשפט, תתגייס לעשיית צדק, ולשמירה על בריאות הציבור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים