שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » האבטחה על משפחת נתניהו לא תוארך
הוחלט בועדה
גורמים ביטחונים בדיון אמרו במהלכו בזלזול: "כמו כל אזרח ישראלי גם בנו של ביבי, אם מרגיש מאיום, יכול להתקשר 100"
יאיר נתניהו | צילום: David Azagury U.S. Embassy Jerusalem

ועדת השרים לענייני שב"כ, בראשותו של שר הדתות מתן כהנא, החליטה הבוקר (א') שלא לקבל את בקשתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו להאריך את תקופת האבטחה שניתנת לבני משפחתו – אשתו שרה ובניו יאיר ואבנר. בעקבות ההחלטה, האבטחה מעליהם תוסר כבר ממחר.

הוועדה, נזכיר, החליטה כבר ביולי האחרון לקצר את תקופת האבטחה לבני משפחת נתניהו משנה אחת לאחר תום כהונתו כראש ממשלה לתקופה של חצי שנה, אך נתניהו קרא לה לשנות את ההחלטה הזו בגלל איומים שלדבריו משפחתו ממשיכה לקבל. בעקבות זאת הוועדה התכנסה הבוקר לדיון נוסף, ומטעם הוועדה נמסר כי ההחלטה המקורית תישאר בעינה, "בהתאם לחוות הדעת של כלל גורמי הביטחון שהוצגו בדיון".

שר המודיעין אלעזר שטרן רמז להחלטה עוד לפני שהוכרזה רשמית, ואמר בכניסה לישיבת הממשלה הבוקר: "קיבלנו את ההמלצות של הדרגים המקצועיים, אתם יודעים לבד מה הן". גורמים ביטחונים בדיון אמרו במהלכו בזלזול: "כמו כל אזרח ישראלי גם בנו של ביבי, אם מרגיש מאיום, יכול להתקשר 100".

הדיון הנוסף בוועדה בעניין אבטחת בני משפחתו של נתניהו נערך לבקשת ראש המטה שלו, אשר חיון, שדרש ממנה להאריך את האבטחה עקב איומים על משפחת נתניהו. נציגי שב"כ הוזמנו לוועדה כדי להבהיר שם אם אכן יש מקום להאריך את האבטחה ואם תמונת האיומים השתנתה, אך כאמור לפי הודעת הוועדה לא ניתנה מטעמם המלצה להארכת תקופת האבטחה. גם בעבר לא המליץ שב"כ להאריך את האבטחה על בני המשפחה.

בהחלטה הקודמת של הוועדה, מיולי האחרון, היא קיצרה כאמור את תקופת האבטחה של שרה, יאיר ואבנר משנה שלמה לחצי שנה. על תקופת האבטחה של שנה שלמה החליטה הוועדה בינואר השנה, כשנתניהו עוד היה ראש ממשלה ובראשות הוועדה לענייני שב"כ עמד השר דאז אלי כהן מהליכוד. אותה החלטה על שנה שלמה התקבלה בניגוד להמלצת הוועדה הממלכתית לאישור נוהלי אבטחה לאישים רמי דרג – שהמליצה כבר אז להאריך את האבטחה למשך שישה חודשים בלבד.

לקראת הדיון המחודש היום בוועדה קרא לה כאמור נתניהו להאריך את תקופת האבטחה של בני משפחתו, והזהיר מפני סכנה של ממש לשלומם לנוכח איומים שהם ממשיכים לספוג לדבריו. "הכתובת על הקיר, מדובר בחיי אדם", אמר נתניהו.

"מה עוד צריך לקרות? מי ייקח את האחריות אם חס וחלילה יקרה להם משהו? אני קורא לוועדה, תרדו מהשיקולים הפוליטיים והאישיים ותעשו את הדבר הנכון וחזרו להחלטה המקורית, העניינית והמתבקשת. אל תפקירו את ביטחונם של אשתי וילדיי". אמר נתניהו.

נתניהו התייחס לאותה החלטה ראשונה של הוועדה מינואר, והוסיף כי "בגלל התדירות והחומרה של האיומים המחרידים הללו, קבעה ועדת השרים לענייני אבטחה שאשתי וילדיי יקבלו אבטחה במשך שנה לאחר תום כהונתי, עם אפשרות להארכה נוספת בהתאם למצב האיומים. אבל ועדת השרים של הממשלה הנוכחית החליטה באופן שרירותי, במנותק מהמציאות, לקצר את התקופה בחצי שנה".

כזכור, יו"ר האופוזיציה נתניהו אף התלונן אמש (מוצ"ש) אישית נגד הארגון "Crime Minister" שהיה מבין מובילי מחאת בלפור נגדו בשנים האחרונות – אחרי שזה פרסם בפייסבוק פוסט שבו נכתב "ביום שני הקרוב תוסר האבטחה משרה נתניהו ושני בניה. צפו להפתעות?". יצוין כי בהמשך נערך הפוסט ובמקום המילים "צפו להפתעות?" נכתב "תהיינה לדעתכם הפתעות בהחלטה?".

בציוץ אמש בטוויטר כתב נתניהו כי "הגשתי תלונה במשטרה נגד ארגון חוזה חדש ששולט בפעילות של 'קריים מינסטר' ונגד ישי הדס, לאחר שפרסמו פוסט שיש בו קריאה ברורה לפגוע ברעייתי שרה ובבניי יאיר ואבנר". הוא הוסיף כי ביקש מהמשטרה לטפל גם בתלונות שהגיש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לאורך השנים בגין הסתה לרצח, שרובן לדבריו לא טופלו. במשטרה אישרו כי יחידת הסייבר בלהב 433 תחקור את התלונה.

מ-"Crime Minister" נמסר בתגובה כי "נתניהו מתקרבן, משקר ומתיר את דמנו. אין קו אדום שהאיש לא יחצה כדי שמשפחתו תמשיך לחלוב את הקופה הציבורית. נתלונן נגדו על הסתה. אין בפוסט שפרסמה התנועה אתמול איום על איש מבני משפחת נתניהו. מאז שהנאשם נתניהו הפיץ את הפוסט שלה, התקבלו בעמוד הפייסבוק שלה איומים ונאצות מצד תומכי נתניהו".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים