שיתוף
תגובות
לאישה » האבידה הגדולה גורמת לי לחשוב על ניצול הזמן
מילה ממני
איך אפשר לבחור בסיפור אחד, לטור אחד, כדי לתאר אבידה גדולה שכזו? בואו נקבל על עצמנו, קבלה אחת קטנה שבמשך היום אין לנו זמן אליה ונקדיש אותה לע"נ הגר"ח זצוק"ל
מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי | צילום: באדיבות המצלם

"אני מכיר רק סיפור אחד על רבי חיים", ראיתי מישהו שכתב "שהוא כל הזמן ישב ולמד. כל הסיפורים האחרים זה של אלה שבאו והפריעו לו". קראתי את המשפט הזה, וקצת חייכתי, אבל לא הסכמתי איתו.

נכון, הסיפור הגדול על הגר"ח קנייבסקי הוא הסיפור על הלימוד שלו. ההתמדה העצומה, השקידות המופלאה, הבקיאות שאין כמוה, סדר הגודל המחייב של היקף הלימוד היומי והשנתי שלו, שרק עכשיו נחשפתי אליו, ואהבת התורה שלו. אבל לא פחות מזה – גם הסיפורים האחרים הם סיפור אחד עצום.

ככל שאני שומעת יותר ויותר סיפורים על השקידה וההתמדה, על ניצול הזמן המדהים, על הלימוד שלו גם בסעודות השבת, גם בזמנים בהם קיבל קהל, גם ביום וגם בלילה, אני מתפעמת יותר מהעובדה שבכל זאת הדלת של הבית שלו היתה פתוחה.

הוא לא אמר 'אני עסוק מדי בדברים חשובים באמת', הוא לא ענה 'לכו תבלבלו לאנשים אחרים את הראש', ולא טען 'יש אנשים פנויים יותר ממני'.
לא.

הוא קיבל אנשים, הקשיב וענה. גם למי שהתלונן על מכונת כביסה שהפסיקה לעבוד. גם למי שהתלונן שקר לו כל הזמן, גם למי ש… נו, להמשיך לפרט? קראתי כל כך הרבה בימים האחרונים, שרק מהסיפורים על השאלות המוזרות סלש הזויות סלש מיותרות שהגיעו אליו אני יכולה לכתוב ספר שלם.

ואני חושבת לעצמי איפה אני ביחס לכל זה. כולנו עסוקות ועמוסות. בית-ילדים-עבודה-בעל-קניות-בישולים-עוד שיחה מבוסית-כביסה-מכפלת-גיהוץ-לשלוח משהו לבחור בישיבה-לקנות אקמול-לענות למייל-ולרוץ לפגישה.

ובאמת לפעמים אין לנו זמן. איזה לפעמים? בדרך כלל! אין לנו זמן לשיחה עם שכנה בודדה, לקפוץ לבקר קרוב משפחה מבוגר, לאפות עוגה לעזר מציון. והכל נכון, התפקיד שלנו הוא בבית, ועם הילדים, והעבודה זה עוד משהו שלקחנו על עצמנו, וזה מדהים שאנחנו עושות הכל, ולא מובן אליו. אין לנו זמן!

אבל את יודעת מה? לפעמים, זה לא ממש עניין של זמן. שיחת טלפון מתעניינת כשאנחנו ממילא בנסיעה. חיוך ומילה טובה למישהי שנראה שאין לה מצב רוח. ולהוסיף עוד כמה מנות לסיר ולשלוח עם הילד לרכזת עזר ליולדת בשכונה. זה לא עניין של זמן, אלא טיפונת גמישות, שימת לב ומחשבה.

ואולי, אבל אולי רק השבוע הזה, נבחר מעשה קטן, ונמצא לו זמן? משהו קטן, שיהיה לעילוי נשמת ר' שמריהו יוסף חיים בן יעקב ישראל קנייבסקי זצ"ל זכותו תגן עלינו. בשורות טובות.

מירי הופמן יגלניק היא עורכת לובי נשי ב'בחזית'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים