שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "האברכים שכינית בטלנים הם רבנים באירופה"
אשר לליברמן
בהמשך התייחס אשר לנעשה בארץ מול צעדי הממשלה בתחומי הדת: "לצערנו הרב, יש ניסיונות בתקופה האחרונה על ידי שרים בממשלת ישראל, לכרסם בחשיבות הגיור על פי ההלכה
ח"כ יעקב אשר | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בנאום שנשא אמש (שלישי) בועידת רבני אירופה, בפני 400 רבנים מכל רחבי היבשת, תקף ח"כ יעקב אשר בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הדתות מתן כהנא, על ההסתה נגד אברכי הכוללים ועל הסכנה לעולם הגיור ברחבי תבל מכח הרפורמות המסוכנות של הממשלה בארץ בנושא, כשמאות המשתתפים המכהנים בתפקידי רבנות במגוון ערים וארצות באירופה, עומדים ומריעים ממושכות למשמע הדברים.
 
בפתח דבריו העביר אשר מסר מיוחד ממרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין: "כשביקשתי ממרן ראש הישיבה את ברכתו לועידה, הוא ביקש שאמסור לרבנים את הדברים הבאים: 'יש לפעול אך ורק על פי דין, לא משנה באיזה סיטואציה הרב עומד, הכל צריך להיות על פי דין', ומרן חזר על הדברים עוד הפעם: 'לא להיכנע לשום לחצים, לעשות הכל רק על פי דין'.
 
"עוד הוסיף ואמר: 'שכל רב ילמד כל יום ספר מוסר'. שאלתי אותו: שֶׁיִּלְמַד או שֶׁיְּלַמֵּד? מרן שליט"א הסתכל אלי בחיוך ואמר: 'עדיף שֶׁיְּלַמֵּד, ככה גם בטוח שהוא ילמד וגם בני קהילתו יזכו בחיזוק של לימוד המוסר".
 
"והמשיך והסביר: 'רב הוא דמות עבור קהילתו וכמה שיהיה תלמיד חכם ויידע לפסוק הלכות זה לא מספיק. הוא צריך ללמוד מוסר כדי להיות הדמות הרוחנית שממנה ישאבו בני קהילתו תורה, יראת שמים ומידות נכונות".
 
בהמשך התייחס אשר לנעשה בארץ מול צעדי הממשלה בתחומי הדת: "לצערנו הרב, יש ניסיונות בתקופה האחרונה על ידי שרים בממשלת ישראל, לכרסם בחשיבות הגיור על פי ההלכה. שר דתות במדינת ישראל לא מבין את הסכנה בכך שאם חלילה בארץ הקודש הרף ההלכתי יהיה נמוך מגיור כהלכתו, מי יתן לרבנים באירופה לגייר בגיור שכפוף להלכה ללא שום שינוי והקלות? במקום להיות אור לגויים בשמירת ההלכה מדורי דורות יגידו לכם תקלו גם אתם כמו בארץ ישראל רחמנא ליצלן…".
 
בדבריו תקף בחריפות את שר האוצר ליברמן על ההסתה שלו נגד אברכי הכוללים בשבוע שעבר: "בעמדי כאן בעיר מינכן במרכז אירופה, יבשת שבה מתגלים כמעט בכל יום גילויי אנטישמיות, מכאן, ודווקא מכאן, אני רוצה לומר למר ליברמן, שר האוצר במדינת היהודים, אותם אברכים יקרים שכינת בטלנים השותים קפה ומדפדפים בכמה דפים, הם אלה המשמשים כיום כרבנים ליהודים באירופה איפה שאתה נולדת, אשר במסירות נפשם שומרים שכל יהודי החי באירופה ובעולם כולו יישאר יהודי ומצליחים לשקם ולרומם ולסייע ליהדות ברחבי העולם כדי שהיהדות בעולם תשמר.
 
"הם עושים זאת, מר ליברמן, מכח מה שרכשו בישיבות ובכוללים שבהם למדו ואף הם מקימים ישיבות וכוללים בכל רחבי העולם שבהם יושבים יהודים ולומדים תורה, לא מדפדפים, ולא מתבטלים,  אלא מוסרים את נפשם על תורת ישראל והם אלה העומדים בהצלחה מול האנטישמיות הגואה".
 
קהל הרבנים הגיב בתשואות ממושכות, ואשר המשיך: "לבושתה של ממשלת ישראל עומד שר ומדבר בנוסח שמזכיר תקופות אפלות ורעות לעם היהודי.  חבל שלא שמעת אדוני שר האוצר, את הנאומים ששמענו אמש כאן מנציגי מדינות באיחוד האירופי ואנשי תקשורת מפורסמים שאינם יהודים, איך הם דיברו בשבחם של הקהילות היהודיות, איזה כבוד הם רוחשים לרבנים הנאספים כאן.
 
"בעזרת השם", סיים אשר,  "כשהשרים האלה יעזבו בקרוב מאוד את תפקידם, צריך להביא אותם לסיור בקהילות שלכם לראות בעיניהם את המלחמה הבלתי פוסקת שלכם, אברכי הכוללים לשעבר, לטיפוח שמירה וחיזוק העם היהודי. אשריכם ואשרי חלקכם!".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים