שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » האדמו"ר מביאלא בי"ש הספיד: "צריך כל אחד להזדעזע"
בסעודה שלישית
בסעודה שלישית של שבת, במהלך שיחתו של כ"ק האדמו"ר מביאלא בית שמש שליט"א חרג מהרגלו הקבועה, והתייחס להסתלקותו של מרן שר התורה
כ"ק האדמו"ר מביאלא בית שמש | צילום: באדיבות המצלם

בסעודה שלישית של שבת, במהלך שיחתו של כ"ק האדמו"ר מביאלא בית שמש שליט"א חרג מהרגלו הקבועה, והתייחס להסתלקותו של מרן שר התורה. ובקול בוכים אמר: "פטירתו של הגר"ח גרמה להעדר השראת השכינה בדורינו".

הרבי פתח ואמר: "לא בכדי הסתלק מרן שר התורה בערב שבת קודש פר' צו שבה מובאים דברי חז"ל ברש"י הקדוש ביותר צריך הכתוב לזרז במקום שיש חיסרון כיס. דהנה את צ' בגימטריא כיס, ובזמן שיש חיסרון כיס, שנסתלק הצדיק מן העולם, ונחסר מן העולם חלק הצדיק, התורה והתפילה, המעשים טובים והקדושה, ושאר ענייניו של הצדיק, אזי צריך כל אחד להזדרז למלאות מה שנחסר מהצדיק".

האדמו"ר הוסיף ואמר בצער: "על ר' חיים זצ"ל אפשר לומר מאמר חז"ל (תענית כד:) כל העולם ניזון בשביל חנינא בני וחנינא בני די לו בקב חרובים. דכל ההשפעות בעולם היא בזכות הצדיק, והטעם משום דדי לו בקב חרובים, ולא נהנה מן העולם הזה מאומה, ולכן בדין שההשפעה תרד בזכותו".

סיים האדמו"ר בקול בכי: "'והחי ייתן אל ליבו' – עכשיו ספר תורה מונח על הארץ פשוטו כמשמעו, וצריך כל אחד להזדעזע, דהרי אין לו להקב"ה מקום להשראת השכינה בעולם, אנו עי הארץ בדרו יתום מה יש לנו אם לא צדיקים קדושים שמגינים על הדור, ועל כל העולם כולו וכל ההשפעה היא בזכותם, ובזמן זה שיש חיסרון כיס, אזי צריך כל אחד לקחת משהו קטן, ולהתחזק בין אם בחלק התורה בין אם בחלק התפילה או בחלק הקדושה, ובחלק הגמילות חסדים, ועוד כהנה רבות, עד שנעשה מקום בעולם להשראת השכינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים