שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » האדמו"ר ספד: "הרבה היו רוצים חסיד כמוך"
באופן נדיר
האדמו"ר מבעלזא השתתף בהלוויית חסידו ומקורבו הרה"ח ר' אלכסנדר פריד ז"ל וביקש בהספד נדיר וכואב: "תהיה למליץ יושר עבור משפחתך ובעבור כל משפחת בעלזא"
תגיות:
האדמו"ר מבעלזא בשיחה עם החסיד הרב סנדר פריד ז"ל | צילום: א.מ.ש.

הערב (שני) יצא כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא אל מסע ההלוויה של הרה"ח הישיש אלכסנדר (סנדר) פריד ז"ל, שנערכה באופן מצומצם בקרית בעלזא בירושלים. הרבי המשיך ללוות את המת עד להר המנוחות. לאחר סתימת הגולל, ספד הרבי לנפטר. מדובר בצעד נדיר מאוד, כאשר בדרך כלל האדמו"ר נמנע מלשאת הספדים בהלוויות. בתום דברי ההספד, הרבי אמר קדיש.

"אלכסנדר בן אברהם צבי, ידידי הטוב, אייכה? איך אני יכול להיפרד ממך? היכן מוצאים עוד אחד כזה?", פתח האדמו"ר את דבריו. "הנביא אומר: אַל תִּבְכּוּ לְמֵת וְאַל תָּנֻדוּ לוֹ בְּכוּ בָכוֹ לַהֹלֵךְ. בוכים על מישהו שנפטר ולוקח עמו ארונות עם מצוות ומעשים טובים שעשה במהלך חייו – על בן אדם כזה יש מה לבכות", ספד הרבי בנהמת כאב וצער".

"הגמרא אומר במסכת מגילה: 'ארץ שנער הרה וילדה' – הכוונה לחוץ לארץ. 'ארץ צבי גידלה שעשועיה' – ארץ ישראל גידלה את בניו נכדיו וניניו. 'אוי נא לה כי אבדה כלי חמדתה' – אוי נא לבעלזא שאבדה יהודי כזה שכולם היו משתוקקים שיהיה להם חסיד כזה".

"תעלה לעולם האמת עם חוזק וגאווה ותהיה מליץ יושר למשפחתך ולכל משפחת בעלזא, לכל חסידי בעלזא. תהא נפשו צרורה בצרור החיים בגן עדן ושיהיה מליץ יושר".

מוקדם יותר היום דיווחנו כי בירושלים הלך לעולמו החסיד הישיש הרב אלכסנדר (סנדר) פריד ז"ל בשיבה טובה בגיל 93. הוא החזיר את נשמתו לבוראו היום כשהיה בביתו בקרית בעלזא בירושלים, לאחר תקופה שלא חש בטוב ולא יצא מהבית.

המונח ז"ל היה מקורב מאוד לכ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א, ועמד איתן לצד הרבי במהלך השנים, וכך גם התלווה אל הנסיעות של הרבי לחו"ל. הוא גם נהג להיכנס מדי מוצאי שבת אל חדרו של הרבי ולהגיש את ה'חמין', כוס קפה, ולשיחה מיוחדת במהלכה זכה לדבר עם האדמו"ר בענייני השעה.

המנוח נולד בכ"ה סיוון שנת תרפ"ז בעיר סאמבאטהעלי בהונגריה לאביו הרה"ח אברהם צבי פריד ז"ל. הוא עבר את השואה האיומה במחנות באושוויץ ולאחר שניצל בחסדי שמיים, הוא הגיע לאנטוורפן בבלגיה, בה קבע את משכנו עד לפני מספר שנים כשעלה לארה"ק. במרוצת השנים הוא אירח בביתו את בן האדמו"ר הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח בביקוריו באנטוורפן.

ר' סנדר ז"ל לא פספס אף פעם תפילה או טיש אצל הרבי. מחמת כבוד רבו הוא לא הניח את ידיו על השולחן במהלך הטישים, גם כשהטיש נמשך שעות ארוכות. גם באחרית ימיו הוא הקפיד על כך.

בתקופה האחרונה נחלש מאוד וגם אושפז בבית החולים. ביום הראשון של חנוכה עוד זכה להשתתף במעמד הדלקת נר חנוכה. במהלך התקופה האחרונה בה מיעט לצאת מביתו מחמת חולשתו, הגיע האדמו"ר מבעלזא מספר פעמים לבקרו בביתו בערבי ובמוצאי שבתות.

המנוח הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים, כאשר הרבה מצאצאיו מכהנים בתפקידי מפתח בארגוני חסד וקירוב, בחסידות ומחוצה לה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים