שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האוזר מאושפז אך ייאלץ להתייצב בהצבעות
לקראת לילה לבן
מפלגתו של סער תקפה את האופוזיציה בטענה כי סירבה להתקזז עם ח"כ צבי האוזר, שנעדר מהמליאה מאחר והוא מאושפז בבית חולים. הליכוד: "מניפולציה זולה"
תגיות:
צבי האוזר | צילום: אתר הכנסת

סיעת תקווה חדשה תקפה הערב (שני) את האופוזיציה שסירבה – בהוראתו של יריב לוין – להתקזז עם חבר הכנסת צבי האוזר שנאלץ להתאשפז בבית החולים. לפי המפלגה, האוזר הורשה להיעדר מכל ההצבעות במליאת הכנסת היום, חוץ מבהצבעה על חוק הדיינים שנפל בשבוע שעבר בגלל יו"ר הכנסת מיקי לוי שהצביע בטעות נגדה.

מתקווה חדשה נמסר: "שוב האופוזיציה מתנהלת בבריונות וחוסר רגישות. ח״כ האוזר מאושפז בבי״ח הדסה, ביקש להתקזז עם ח״כ מאחת הסיעות החרדיות, ולאור הרגישות של הסיעות החרדיות לגבי חוק הדיינים, סוכם כי יקוזז בכל החוקים למעט החוק הזה. ח״כ יריב לוין לא אישר את הסיכום, והורה לבטל את הקיזוז. האופוזיציה ה״לוחמנית״ מבקשת להביא אדם שמאושפז בבית החולים להצבעות שיימשכו כל הלילה. זו אופוזיציה לאנושיות, לא לממשלה".

מהליכוד נמסר כי "מרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, נתן לפני כמה שבועות קיזוז למאיר יצחק הלוי, בעת שישב שבעה, הגם שהאופוזיציה הקודמת לא נהגה כך במקרים דומים. סיעת תקווה חדשה ניצלה את הצעד האנושי של האופוזיציה, פעלה ברמייה, ובאקט חסר תקדים ומביש הביאה את ח"כ הלוי להצביע על אף שהיה מקוזז".

"כעת אנשי תקווה חדשה מגדילים לעשות. ביד אחת הם מבקשים קיזוז בטענה שמדובר בח"כ שנמצא בבית חולים, וביד השניה מבהירים שבכל מקרה יביאו אותו לשתי הצבעות על חוק הדיינים וחוק יסוד הממשלה, גם אם יקוזז".

"מדובר בעוד מניפולציה זולה ולא מכובדת. אם חבר הכנסת האוזר זקוק לקיזוז, כפי שטוענת תקווה חדשה, שהוא וסיעתו יודיעו ויתחייבו באופן ברור שח"כ האוזר לא יופיע לאף הצבעה, וייתנו ערבויות שלא יפרו את הקיזוז כפי שעשו בפעם הקודמת. מובן שאם כך יהיה, נהיה נכונים לקזז אותו".

לפני כשלושה שבועות, התחוללה בכנסת סערה דומה: ח"כ מאיר יצחק הלוי, אף הוא מתקווה חדשה, הגיע למליאה כדי להצביע הישר מהלוויית אחותו. באופוזיציה טענו כי הם הסכימו לקיזוז בין הלוי ליואב בן צור (ש"ס) והאשימו את הקואליציה שהחזירה את הלוי כדי להשיג רוב בדרכי רמייה. מנגד, הקואליציה טענה שבן צור נמצא במשכן הכנסת והאופוזיציה היא זו שהפרה את ההסכם. בהמשך טענו באופוזיציה שהחליפו את הקיזוז בגילה גמליאל, ובקואליציה טענו שאין דבר כזה "קיזוז זז".

הלילה יחל הדיון בחוק יסוד הממשלה. מליאת הכנסת תתכנס עד השעה 8:00 בבוקר ואז תצא להפסקה, וצפויה להתכנס שוב מחר בשעה מאוחרת יותר, להמשך הדיון בחוק. החוק צפוי לעבור סופית מחר בערב, והוא דורש רוב של 61 חברים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים