שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » האו"ם בביקורת חריפה נגד החלטת שר הביטחון גנץ
שת"פ לטרור
בהחלטה נכתב כי "אסור להשתמש באיסור על ארגונים כדי לדכא או לשלול את הזכות לחופש ההתאגדות". מתנועת לוחמים לשלום נמסר: "אנחנו מחזקים את ההחלטה"
בני גנץ | צילום: אולפני רחובות

מועצת זכויות האדם של האו"ם בביקורת חריפה נגד החלטת גנץ להכריז על 6 ארגוני זכויות אדם כארגוני טרור: "החלטתה של ישראל להכריז על שישה ארגוני חברה אזרחית פלסטינית כ"ארגוני טרור" היא מתקפה על מגיני זכויות אדם ועל חירות ההתאגדות, חירות הדעה והביטוי ועל הזכות להשתתפות ציבורית ויש לבטלה לאלתר".

עוד הוסיפו כי: "הארגונים הנוגעים בדבר מהווים חלק מקבוצת ארגוני זכויות האדם והארגונים ההומניטריים המיהמנים ביותר בשטח הפלסטיני הכבוש ובמשך עשרות שנים עבדו בשיתוף פעולה הדוק עם האו"ם. אסור להשתמש באיסור על ארגונים כדי לדכא או לשלול את הזכות לחופש ההתאגדות".

מתנועת לוחמים לשלום נמסר: "אנחנו מחזקים את ההחלטה ורואים בה קריאת כיוון מידית לממשלה לעצור את ההחלטה חסרת האחריות של גנץ. שר הביטחון שמתעלם מהפרות בוטות של זכויות אדם בשטחים ומאפשר תחת כהונתו לאלימות המתנחלים להשתולל ממשיך בקריצתו ימינה על חשבון ארגוני זכויות האדם ומטביע את ישראל והאזור כולו עמוק יותר בבוץ".

בתוך כך, נציג האיחוד האירופי נפגש עם נציגים של ששת הארגונים עליהם הכריז שר הביטחון בני גנץ כארגוני טרור. בחשבון הטוויטר הרשמי של האיחוד האירופי "EU and Palestinians" נכתב: "נציג האיחוד הבהיר כי האיחוד לוקח את הנושא מאוד ברצינות ומבקש הבהרות משותפיו הישראלים. טענות עבר על שימוש לרעה בכספי האיחוד בידי ארגוני חברה אזרחית פלסטיניים לא הוכחו. נציג האיחוד האירופי שב והבהיר כי האיחוד יעמוד לצד החוק הבינלאומי ויחזק ארגוני חברה אזרחית".

מאור צמח מארגון 'לך ירושלים' ומתן פלג מתנועת 'אם תרצו' מסרו בתגובה: "יתבייש לו האיחוד האירופי. חוץ מלהפוך את הסכסוך הישראלי-פלסטיני לעסק משגשג, בו ארגוני תעמולה וארגוני טרור מרוויחים מן הסכסוך ומתפרנסים ממנו, הוא מעולם לא פעל ועשה דבר להרגעת הרוחות".

"לחתרנות המדינית והחוצפה הקולוניאלית של האיחוד האירופי אין גבול. אנו מקווים מאד שראש הממשלה נפתלי בנט לא יגלה חולשה ויעמוד איתן ולו פעם אחת נגד ההתערבות הזרה והבלתי נסבלת הזו ושיגבה את שר הבטחון בני גנץ במלוא מובן המילה".

בתוך כך, פעילי חד"ש מפגינים מול הקריה בתל אביב נגד ההחלטה של שר הביטחון גנץ להכריז על 6 ארגוני חברה אזרחית פלסטינים כארגוני טרור. המפגינים הפגינו תחת הסיסמה ״זכויות אדם הן לא טרור״ וקראו קריאות נגד הממשלה שמעמיקה את הכיבוש בשותפות מרצ ורע"ם.

מחד"ש נמסר: "ארגוני זכויות אדם הם לא טרור. ההחלטה הזו היא עוד הסלמה במדיניותה הנפשעת של הממשלה – בשותפות מרצ ורע"ם – להנצחת הכיבוש, העמקת ההתנחלות, ומניעת כל התנגדות פוליטית לכיבוש, דרך חשיפת פשעיו בזירה הבינלאומית והמקומית".

עוד נמסר: "הקהילה הבינלאומית נדרשת לפעול באופן מידי לביטול החלטה זו, וללחוץ על ממשלת הכיבוש לחדול מההפרות היומיומית של זכויות העם הפלסטיני".

כזכור, לאחר פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי (שב״כ) והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל), אשר אושרה על ידי הגורמים המשפטיים, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו המכריז על שישה ארגונים של ״החזית העממית לשחרור פלסטין״ ביהודה ושומרון, כארגוני טרור.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים