שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » האו"ם נתפס כגורם העוין ביותר בקרב הישראלים
סקר
מנתוני מדד הקול של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי כמחצית מהשמאל מאמינים שמעמדה של ישראל השתפר תחת שלטונם של בנט ולפיד – רוב בימין סבורים שמצבה הורע
בניין האו"ם בניו יורק | צילום: shutterstock

מדד הקול הישראלי של מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה בדק החודש כיצד מדרג הציבור את מידת הידידותיות של 10 מדינות וגופים שונים, ובמקום הראשון ניצבת ארה"ב ובסוף האו"ם.

מבין 10 גופים בינלאומיים ומדינות שנבדקו, הגורם שנתפס כעוין ביותר כלפי ישראל הוא האו"ם (רק 22% מדרגים אותו כידידותי), והידידותית ביותר – ארה"ב (77%), ואחריה הודו וגרמניה (57%).

גוף בינלאומי נוסף – האיחוד האירופי – ניצב גם הוא בתחתית הרשימה, אם כי מעל לאו"ם ולירדן ( רק 29% דירגו אותו כידידותי). המרואיינים הערבים מייחסים לרוב הגופים שנבדקו מידה רבה בהרבה של ידידותיות כלפי ישראל בהשוואה ליהודים. מבין שלוש מדינות ערב שעליהן שאלנו, מרוקו דורגה כידידותית ביותר ותחתיה מצרים וירדן.

בפילוח מדגם הציבור היהודי לפי מחנות פוליטיים, ארה"ב מובילה בראש במידת הידידותיות בשלושתם, אבל בהבדלים ניכרים (90% בשמאל, 80% במרכז ו-71% בימין). האו"ם הוא הנתפס העוין ביותר בשלושת המחנות (רק 22% בשמאל, 14% במרכז ו-10% בלבד בימין רואים אותו כידידותי). ככלל, השמאל רואה את העולם כיותר ידידותי לישראל לעומת המחנות הפוליטיים האחרים.

הסקר בדק עוד, את עמדת הישראלים באשר למעמדה של ישראל בעולם כיום, תחת ממשלת בנט-ליברמן-לפיד. מהנתונים עולה, כי העמדה השכיחה ביותר בקרב הציבור היהודי (37%) היא שלא חל שינוי במעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית בתקופת ממשלת בנט-לפיד. ואולם, מבין מי שחושבים שכן חל שינוי, עולה מספר המעריכים שהמצב הורע על שיעור מי שסבורים כי הוא הוטב (30% ו-27% בהתאמה).

פילוח לפי מחנה פוליטי (יהודים) מצא כי בשמאל רווחת תחושה של שיפור (53%), במרכז יש שוויון בין אלו המבחינים בשיפור לאלו הסבורים שמצבה הבינלאומי של ישראל נותר כשהיה (42% בשני המקרים), ואילו בימין החלק הגדול ביותר (44%) מעריכים שהמצב הורע.

מדד הקול הישראלי נערך אחת לחודש על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (752 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.59%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים